سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

تلاش اصلاح‌طلبان برای حذف بزرگان خود

واضح است که در این میان دیگر جایی برای برخورد کریمانه! و یا عاملیت بخشی به چیزی به نام تندروها! سخن بلاوجه است.
کد خبر : ۲۶۶۵۱۶
صراط: حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب اخیراً در بخشی از مصاحبه خود در خبرگزاری ایلنا با بیان اینکه در عالم سیاست نباید اصراری داشته باشیم همیشه همه ما در همه عرصه‌ها حاضر باشیم، گفته است:‌ ما سیاسیون نباید فکر کنیم که باید مرد همه دوره‌ها و میدان‌ها باشیم هرکس باید نقش خود را بازی کند و اگر لازم شد یک دوره هم کنار بنشیند.

او افزوده است: من نباید توقع داشته باشم که هم زندانی سیاسی باشم و هم بخواهم وارد مجلس شوم. تکلیف بنده و امثال من روشن است. دلیلی ندارد اصرار داشته باشیم که حتماً ما وارد مجلس شویم. ما دوستان لایقی داریم که می‌توانند در مجلس به نظام و مردم خدمت کنند.

*مرعشی پیش از این، همین نظر خود را در یک مصاحبه دیگر نیز ابراز کرده و اینطور گفته بود که برخی اصلاح‌طلبان باید برای مدتی از بالانشینی احتراز کنند.

در روزهای اخیر و قبل از صحبت‌های مرعشی، احمد شیرزاد، دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز در مصاحبه با روزنامه آرمان امروز گفته بود:‌ از نظر من بهتر است مجموعه نیروهای نام و نشان‌دار اصلاح‌طلب به صحنه نیایند و کریمانه در این دوره شرکت نکنند، به این دلیل که چنین فضایی می‌تواند به شکلی در اردوگاه اصلاح‌طلبی بازتاب پیدا کند که حرف تندروها پیش رود.

او همچنین افزوده بود: اگر بخواهیم با نیروهای تمام عیار اصلاحات وارد صحنه شویم آنگاه تندروها با دست‌گذاری بر برخی از مسائل، فضایی ایجاد می‌کنند که خود را مهم جلوه دهند. ما نباید وارد چنین فضایی شویم و باید با همان نیروهای معتدل جدی بتوانیم وارد عرصه شویم.

در اشاره به صحبت‌های مرعشی و شیرزاد، بیان این نکته ضروریست که مرعشی به قسمت صحیح ماجرا و شیرزاد به قسمت ناصحیح آن اشاره کرده اما هر دو نتیجه یکسانی را اخذ کرده‌اند.

بخش صحیح و ناصحیح ماجرا نیز این است که اعاظم و معاریف اصلاح‌طلب به دلیل حوادث رخ داده در سال 88، عمدتاً دچار مشکلاتی هستند که از روی ظن و گمان، به ردّ صلاحیت آنها در هر انتخاباتی خواهد انجامید.

لذا جریان سیاسی خاص مجبور است به دنبال راهکارهای جایگزین برای شرکت در انتخابات مجلسی باشد، که در دوره قبل، حضور در آن را تحریم کرده بود!

واضح است که در این میان دیگر جایی برای برخورد کریمانه! و یا عاملیت بخشی به چیزی به نام تندروها! سخن بلاوجه است.

عمده چهره‌های جریان سیاسی خاص طی 2 سال گذشته ابراز کرده‌اند که پیروزی اصلاح‌طلبان بصورت حداکثری در انتخابات مجلس دهم ممکن نیست و آنها باید به چیزی به نام «برد حداقلی» (به معنای باز کردن حساب بر روی هر تعداد از کاندیداهای اصلاح‌طلبی که بتوانند وارد مجلس شوند) دل ببندند.
منبع: فارس