سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱

از استعفای خوروش و فرکی تا گزینه‌ زردها

استعفای خوروش از سرپرستی، کنار رفتن فرکی از سرمربیگری و انتخاب بصیرت به عنوان سرمربی موقت مهم‌ترین اتفاقات رخ داده طی 24 ساعت گذشته در باشگاه سپاهان هستند.
کد خبر : ۲۶۵۹۹۶

صراط: باشگاه سپاهان طی 24 ساعت گذشته منشا اخباری بود که این باشگاه را در سر لیست خبرهای ورزشی قرار داد.

تحولات صورت گرفته در این باشگاه طی این زمان بهانه‌ای شد تا در گزارشی به اتفاقات صورت گرفته در این باشگاه بپردازیم:

پرده اول: تساوی برابر استقلال اهواز

در ادامه مسابقات هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال، تیم سپاهان به دیدار تیم استقلال خوزستان رفت و برابر این تیم به تساوی رسید.

تیم سپاهان که چند هفته‌ای رنگ برد را ندیده بود، نیاز زیادی به برتری برابر تیم اهوازی داشت اما در نهایت برابر این تیم با نتیجه مساوی متوقف شد تا به رده ششم جدول رده‌بندی سقوط کند.

این در حالی است که این تیم در هفته‌های ابتدایی لیگ، صدرنشین بود اما به مرور از جایگاهش تنزل پیدا کرد.

پرده دوم: استعفای خوروش از سرپرستی سپاهان

زمان زیادی از پایان دیدار تیم‌های سپاهان و استقلال اهواز سپری نشده بود که خبر استعفای رسول خوروش در رسانه‌ها منتشر شد.

خوروش که از پیش‌کسوتان تیم فوتبال سپاهان محسوب می‌شود، طی چند ماه گذشته به واسطه صادر نشدن کارت ATC دو بازیکن سپاهان و نقش احتمالی در قهر محرم نویدکیا مورد انتقاد زیادی قرار گرفته بود.

استعفای خوروش آن‌هم پس از تساوی این تیم برابر استقلال خوزستان ابهامات زیادی را به وجود آورد زیرا در شرایط عادی نتیجه‌گرفتن یا نگرفتن یک تیم ربطی به سرپرست پیدا نمی‌کند با این حال خوروش در گفت‌وگو با رسانه‌‌های مختلف اعلام کرد که تمایلی به صحبت کردن در مورد دلایل استعفایش ندارد.

پرده سوم: استعفای فرکی

پس از باخت سپاهان برابر استقلال تهران، هواداران سپاهان با سر دادن شعارهایی خواستار برکناری فرکی از سرمربیگری این تیم شدند و موج نارضایتی از سرمربی پس از بازی با استقلال اهواز نیز ادامه پیدا کرد.

با این حال اعلام حمایت باشگاه سپاهان از فرکی، موجب شده بود تا احتمال قطع همکاری با این مربی وجود نداشته باشد اما بعد از ظهر امروز یک‌‌شنبه اعلام شد که با یک توافق دوجانبه سرمربی سپاهان با این تیم قطع همکاری کرده است.

این تصمیم پس از جلسه مشترک فرکی و اصغر باقریان مدیرعامل باشگاه اتخاذ شد و طرفین تصمیم به قطع همکاری گرفتند و سرمربی مستعفی و مدیرعامل باشگاه هر دو تاکید داشتند که این امر توافقی صورت گرفته و مشکل خاصی وجود نداشته است.

پرده چهارم: گزینه‌های احتمالی

همزمان با اعلام رسمی استعفای فرکی، بحث جانشینان احتمالی وی بر روی نیمکت سپاهان قوت گرفت و رسانه‌ها اسامی زیادی را در این رابطه اعلام کردند.

از چند روز قبل بحث حضور امیر قلعه‌نویی در اصفهان مطرح شده بود اما بر اساس اظهار نظرهای انجام شده از سوی مدیران این باشگاه، گزینه داخلی مدنظر این باشگاه نیست و چند مربی خارجی مدنظر قرار گرفته‌اند.

ایگور استیماچ کروات گزینه سابق باشگاه استقلال و کرانچار سرمربی فصل گذشته این تیم از جمله گزینه‌هایی هستند که نامشان مطرح شده است.

مدیرعامل باشگاه سپاهان در گفت‌وگویی اعلام کرد که پس از بررسی اصولی این موضوع سرمربی جدید سپاهان تا سه روز آینده مشخص می‌شود.

پرده پنجم: انتخاب سرمربی موقت سپاهان

تیم سپاهان در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی، باید به دیدار تیم راه‌آهن برود و با اعلام باشگاه سپاهان، مجید بصیرت و قاسم زاغی‌نژاد به طور موقت هدایت سپاهان را بر عهده دارند.

این دو مربی به طور موقت وظیفه دارند تا هدایت تیم سپاهان را بر عهده بگیرند و البته با کسب برتری برابر راه‌آهن، می‌توانند خودی نشان بدهند.

داستان فصل گذشته یک بار دیگر برای باشگاه سپاهان تکرار شده و یک بار دیگر نیمکت این تیم دستخوش تغییرات شده است.
منبع: فارس