چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
یک نماینده مطرح کرد

راهکار احمدی‌نژاد برای بازگشت؛ مردم دنبال قهرمان بگردند و او را پیدا کنند!

یک نماینده از انگیزه نهان احمدی‎نژاد و یارانش برای روی‌کارآمدن در دولت دوازدهم خبر داده و آن را به سه طرح اقتصادی در دولت سابق مرتبط کرده است.
کد خبر : ۲۶۵۳۷۱
صراط: ابراهیم نکو، دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس نهم در گفت‎وگویی با شرق از انگیزه نهان احمدی‎نژاد و یارانش برای روی‌کارآمدن در دولت دوازدهم خبر داده و آن را به سه طرح اقتصادی در دولت سابق مرتبط کرده است.

بخشی از گفت و گوی مذکور را می خوانیم:

همان‌طور که شما هم اشاره کردید این دیدگاه وجود دارد که اجرای طرح سهام عدالت در دولت محمود احمدی‎نژاد سیاسی و تبلیغاتی بود. دیدگاه شما در این زمینه چیست؟
رئیس ‎دولت قبل که کم، کارهای عجیب و غریب نکرده است و اغلب کارهایش در تاریخ منحصربه‌فرد بوده که حتی برخی از آنها می‎توانست در صورت اجرای صحیح، کارنامه درخشانی را از وی به جای بگذارد، اما انگیزه‎های تبلیغاتی، سیاسی و پوپولیستی بیشتر از مسائل واقعیت‎گرایانه در آقای احمدی‎نژاد و یارانش دیده شده است. همان‌طور طرح‎های مسکن مهر و اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها البته به‎صورت یارانه نقدی به همه مردم به‎عنوان دو طرح تأثیرگذاری که بد به اجرا درآمد، در دولت احمدی‎نژاد کلید خورد، طرح سهام عدالت نیز با انگیزه‎های سیاسی شکل گرفت. این سه طرح برای‌ دارودسته احمدی‎نژاد سودآوری سیاسی بالایی داشت، اما به خاطر تیم ضعیف و احساسی دولت احمدی‎نژاد بد به اجرا درآمد. احمدی‎نژاد به‌خوبی می‎دانست که اجرای طرح سهام عدالت در دولت وی مشکلی را پدید نمی‎آورد، اما برای دولت پس از وی قطعا چالش‎هایی را پدید خواهد آورد و همه کاسه کوزه‎ها سر دولت بعدی خواهد شکست. او می‎خواست از خود نام نیکی به جای بگذارد و مشکلاتی را برای دولت یازدهم که فرقی نمی‎کرد چه دولتی باشد، پدید آورد.

‌دچار چالش‌کردن دولت پس از وی برای احمدی‎نژاد چه سودی به همراه داشت؟
باید نیات وی را تحلیل کرد. پروژه‎هایی مانند مسکن مهر، سهام عدالت و قانون هدفمندی یارانه‎ها طولانی‎مدت است و شروع‎کننده معمولا موفق‎تر است، اما اگر زمان بهره‎برداری، دولت آغازگر سکان را در دست نداشته باشد و طرح به مشکل برخورد، دولت شروع‎کننده کمتر در معرض تهدید است. او نمی‎خواست تمام‎کننده این طرح‎ها باشد چون می‎دانست عمر سیاسی دولتش چنین چیزی را ایجاب نمی‎کند. این اتفاق این‌گونه تعبیر می‎شود که احمدی‎نژاد قصد دارد در عرصه انتخابات دوره دوازدهم دوباره عرض‎اندام کند و مردم آغاز و پایان طرح‎ها را با یکدیگر قیاس کنند. از آنجا که آغازگر دولت احمدی‎نژاد بوده و کار ارزشمندی را در پیش‎ گرفته اما در دولت بعد هنوز کار به انتها نرسیده، درنتیجه در اذهان باز او خواهد بود که تمام‎کننده شناخته شده و قهرمان تلقی می‎شود. درحالی‎که اگر این سه طرح از سوی کارشناسان بررسی شود، قطعا آغازگر و اجراکننده اولیه آنها که دولت احمدی‎نژاد باشد با خودکار قرمز نمره زیر پنج خواهد گرفت. او می‎خواهد کاری کند که مردم به دنبال ناجی باشند و آن‌وقت او یا یاران و هم‎فکرانش به‎عنوان ناجی دوباره وارد عرصه شوند.
نظرات بینندگان
کامیار
|
Mauritius
|
۱۱:۴۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴
۵۶
۹۱
احمدی نژاد از لحاظ سیاسی برای مردم ایران مرده است.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴
۷۵
۲۷
لولو میاد . چپ و راست! حواستون باشه میخوردتون ها!
خادم محرومان . لولوی چپ و راست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴
۸۰
۳۷
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
هادي هفتكلي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴
۶۶
۱۵
خسته نشديد از اين اتهام زنيها و دروغ و دغل بافيها؟
اگر شروع هدفمندي آسان بود ارباب فتنه گرتون خـ..ي شروعش ميكرد.دولت به گواه آمار 70هزارميليارد درآمد از هدفمندي داره و 45هزارتاشو تقسيم ميكنه.يعني 25هزارميليارد مفت و مسلم احمدي نژاد توي جيب رو..ي گذاشته.اين غير از دهها هزارميلياردي كه ملت نجيب در مصرف صرفه جويي كردن.قدرت طلبها بس كنيد اين خزعبلاتو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴
۵۹
۱۴
تحلیل های واقعا مسخره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴
۶۹
۲۱
جای تاسف دارد که نماینده مجلس بدون دلیل و حجت از انکیزه نهان منتخب 25 میلیون ایرانی سخن میراند.اگر اینقدر هوشمند هستید از انگیزه نهان دولت فعلی چرا بیخبرید/
احمد
|
Germany
|
۱۹:۲۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴
۶۱
۱۰
سلام
خدا بدادمون برسه با این نماینده ها .کسی که اینقدر تحلیلش ضعیفه و از طرف همه نظر میده چطور نماینده مردم شده ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴
۶۶
۲۷
احمدی نژاد صداقت داشت و به دنبال کار و تلاش برای مردم بود و وبه جای حرف زدن عمل میکرد