اشکال از آنجا پدید آمد که بسیاری از سیستمهای پیامرسان، پیامکهای تبلیغاتی را در ساعات نیمهشب ارسال میکردند. ظاهراً تعرفه ارسال پیامک در نیمهشب ارزانتر از ساعات دیگر بود. اما این مشکل هم آنقدر فراگیر شد که با شکایت مشتریان، اپراتورها مجبور شدند از ساعت 12 شب تا 6 صبح هیچ پیامک تبلیغاتی را ارسال نکنند.
با وجود این که مدتها از عملیاتی شدن این تصمیم گذشته است، اما ظاهراً بانکها به آن پایبند نیستند. خبرها از این حکایت دارد که سیستم پیامکی بانکها همچنان در نیمههای شب برای مشتریان پیامک ارسال میکند.
گرچه ممکن است ارسال پیامک تراکنشهای انجام شده توسط خود مشتری در ساعات
نیمهشب توجیهپذیر باشد، اما ارسال پیامک تراکنشهایی مانند واریز سود یا
برداشت بابت آبونمان یک خدمت بانکی میتواند در ساعات روز هم انجام شود.