سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
سعیدی مطرح کرد:

غفلت شهرداری ازساماندهی فروشندگان مترو

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از بی‌توجهی شهرداری تهران به حل پدیده دستروشی در مترو، در خصوص ساماندهی هر چه سریع تر آنها تاکید کرد.
کد خبر : ۲۵۸۰۳۲
صراط: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از بی‌توجهی شهرداری تهران به حل پدیده دستروشی در مترو، در خصوص ساماندهی هر چه سریع تر آنها تاکید کرد.

محمداسماعیل سعیدی با تاکید بر ضرورت ساماندهی فروشندگان مترو، تصریح کرد: غفلت شهرداری تهران از ساماندهی فروشندگان موجب افزایش آنها شده است که با توسعه مترو و افزایش واگن‌ها نیز به تعداد این فروشندگان نیز افزوده خواهد شد بدون آنکه شهرداری تهران به دنبال راهکاری برای ساماندهی این افراد باشد.

دست فروشی در مترو نتیجه اقتصاد بیمار جامعه و بیکاری

نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکو در مجلس شورای اسلامی، دستفروشی را حاصل اقتصاد بیمار جامعه و بیکاری فراگیر خواند وگفت: متاسفانه نبود تناسب درآمد و تورم، بیکاری و عدم بهبود وضعیت اشتغال در کشور موجب افزایش مشاغل کاذب شده است.

وی با انتقاد از بیکاری فراگیر در کشور، تصریح کرد: اغلب فروشندگان مترو جوانانی با تحصیلات بالا هستند که به خاطر بیکاری و  بی رونقی اشتغال به این کار روی آورده اند.

همه فروشندگان فروشنده واقعی نیستند

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه همه فروشندگان مترو فروشنده واقعی نیستند، گفت: برخی از افراد سودجو در میان فروشندگان دیده می‌شوند که با  تکدی‌گری و فروش مواد مخدر از شهروندان سوء استفاده می کنند که لازم است با این افراد به شدت برخورد شود.

لزوم مدیریت پدیده دستفروشی در مترو

سعیدی بر لزوم مدیریت پدیده دستفروشی در مترو تاکید کرد و ادامه داد: بررسی‌ها نشان داده که بیشتر فروشندگان نه تنها از قشر آسیب پذیر جامعه نبوده بلکه برخی از آنها از روی سرگرمی به این کار مشغول شده‌اند البته تعداد اندکی از  سودجویان و متکدیان در میان این فروشندگان نیز وجود دارد که لازم است هر چه سریعتر فروشنده از غیرفروشنده تفکیک و  با سوء استفاده کنندگان برخورد لازم صورت گیرد.

برخورد قهری و ضبط اموال فروشندگان مترو راهکار مناسبی نیست

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، با بیان اینکه برخورد قهری و ضبط اموال فروشندگان راهکار مناسبی نیست، گفت: لازم است دکه هایی کوچک با ضوابط و شرایط خاص و قیمت مناسب در مترو به دستفروشان نیازمند اختصاص داده شود تا از ایجاد مزاحمت برای مسافران جلوگیری و از سوی دیگر نظارت بیشتری بر فروشندگان و  نوع و کیفیت اجناس آنها صورت گیرد.


فروش مواد مخدر در حاشیه دستفروشی در مترو

نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکو در مجلس نهم، از فروش مواد مخدر در حاشیه دستفروشی در مترو انتقاد کرد وگفت: متاسفانه برخی افراد در قالب فروشندگی به فروش مواد مخدر اقدام می‌کنند که اگر پلیس و شهرداری با آنها برخورد نکنند به تبع آن شاهد افزایش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

سعیدی بر بیان اینکه با ساماندهی فروشندگان مترو فعالیت سودجویان از سوددهی می‌افتد، افزود: با ساماندهی این فروشندگان نیازمندان واقعی شناسایی و فعالیت متکدیان و فروشندگان مواد مخدر حذف می‌شود البته هر چند شهرداری تهران تلاش‌هایی برای ساماندهی داشته ولی چون به تنهایی قادر به این کار نبوده لذا از ساماندهی خودداری می کند.

ساماندهی فروشندگان مترو نیاز به هماهنگی بین بخشی دارد

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه برای ساماندهی فروشندگان مترو نیاز به هماهنگی بین بخشی دیده می شود، تصریح کرد: ساماندهی فروشندگان مترو می تواند فرابخشی باشد البته بخش قابل توجهی از مدیریت ساماندهی بر عهده شهرداری تهران است و بخشی بر عهده پلیس و نیروی انتظامی است که لازم است برای سهولت در ساماندهی، همه نهادها با هم هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی با انتقاد از زدوبند برخی از ماموران مترو با فروشندگان مترو، گفت: طبق شنیده ها برخی از ماموران مترو با برخی از فروشندگان زدوبند می کنند لذا لازم است که جلوی این زدوبندها در مترو گرفته شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکو در مجلس شورای اسلامی،  ادامه داد: البته صورت خوشی هم ندارد که ماموران جلوی دیدگان مسافران با فروشندگان برخورد نامناسبی داشته یا اموال آنها را ضبط کنند بلکه لازم است شهرداری تهران با مدیریت کلان فروشندگان مترو را ساماندهی کند تا دگر بار شاهد شیوع این پدیده در مترو نباشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید دید آیا شهرداری برنامه ای در قبال ساماندهی فروشندگان  مترو دارد یا فروشندگان از غفلت آنها استفاده کرده و روز به روز به تعدادشان افزوده خواهد شد.
منبع: خانه ملت