سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱

جزئیات مسمویت دوباره زائران در مشهد

منابع عربی روز گذشته از مسمومیت مجدد زائران عربستانی در مشهد خبر دادند که این موضوع فضای رسانه‌های سعودی را تحت تاثیر قرار داد.
کد خبر : ۲۵۰۲۳۳
صراط: روزنامه الحیات روز گذشته جمعه دوم مردادماه نوشت: کنسول عربستان در مشهد خبر داد که 12 زائر عربستانی و 10 زائر بحرینی بر اثر خوردن غذای حاوی سس مایونز فاسد در یکی از هتل‌های شهر مشهد دچار مسمومیت غذایی شده‌اند.

این درحالی است که دو ماه قبل نیز چهار کودک زائر عربستانی بر اثر استشمام مواد سمی در هتلی در مشهد فوت کردند و 22 زائر دیگر عربستانی هم در این حادثه روانه بیمارستان شدند.

در پی این نوشتار روزنامه الحیاط، مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار ابنا اظهار داشت: تا روز 29 تیرماه، یکی از هتل‌های مشهد 400 مهمان را در خود جای داده بود که 130 تن از آنان ایرانی و مابقی مهمانان خارجی بودند.

مهندس «علی اصغر حسنی» با بیان اینکه 32 نفر از مهمانان این هتل در ساعت دو بامداد 29 تیرماه با بروز علائم مسمومیت به درمانگاه شهید هاشمی‌نژاد، بیمارستان امام رضا(ع) و بیمارستان امام زمان(عج) مراجعه می‌کنند، افزود: 28 نفر از این تعداد با تجویز دارو از سوی پزشک ترخیص و چهار نفر دیگر فردا آن روز (30 تیرماه) از مراکز درمانی مرخص شدند.

وی گفت: زائران دچار مسمومیت شامل هشت ایرانی، 12 عربستانی، 9 کویتی و سه نفر بحرینی بودند که در گروه سنی 26 تا 30 سال قرار داشتند.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان ساخت: عامل مسمومیت در حال بررسی است و از غذاهای هتل مذکور و سایر رستوران‌های محل تردد این زائران نمونه برداری شده و در آزمایشگاه معتمد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت آزمایش‌های گوناگون قرار دارد.

به گفته حسنی، هنوز جواب آزمایشات مشخص نشده و تاکنون نتیجه‌‌ای حاصل نشده که مسمومیت غذایی زائران بر اثر چه عامل مشترکی بوده است، نتیجه قطعی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه اعلام خواهد شد.

منبع: ابنا