سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
با عسگری رفت‌وآمد خانوادگی داشتم، اختلاف سلیقه‌ها مشکل‌ساز شد

اصفهانیان:‌ داورها اردوی خارجی می‌خواهند

اصفهانیان ادامه داد: همچنین سعی می‌کنیم تا نقاط ضعف داوران را برطرف کنیم تا شاهد مشکلات فصل پیش نباشیم.
کد خبر : ۲۴۹۷۹۶
صراط: رئیس کمیته داوران گفت: سعی کردیم برای یکنواختی در قضاوت و به روز بودن داوران شرایط را فراهم کردیم.

فریدون اصفهانیان در جلسه توجیهی پیش‌فصل داوران اظهار داشت: سعی کردیم در این جلسه از نظر به روز بودن مطالب جدید و یک نواختی در قضاوت شرایط را فراهم کنیم و قرار است پس از کلاس‌های تئوری، تست آمادگی جسمانی و دانش داوری از داوران اخذ شود که جوابش برای من خواهد آمد و هر داوری که موفق شود این کلاس‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارد آنها را در فصل آینده به کار خواهیم گرفت.

اصفهانیان ادامه داد: همچنین سعی می‌کنیم تا نقاط ضعف داوران را برطرف کنیم تا شاهد مشکلات فصل پیش نباشیم.

وی در مورد اینکه در زمینه دستمزد داوران اختلافاتی وجود دارد، گفت: هیچ اختلافی وجود ندارد ما در زمینه مالی مشکلات عدیده‌ای داشتیم که از جمله آنها می‌توان به پول‌های فدراسیون اشاره کرد که بلوکه شده است اما با توجه به مسائلی که پیش آمده امیدواریم این پول‌ها برسد هرچند که دواران به دنبال حق‌الزحمه و این حرف‌ها نیستند و بیشتر به دنبال آن هستند که دیده شوند.

رئیس کمیته داوران یادآور شد: رکن اصلی هر بازی داور است و داور حتی می‌تواند بگوید که یک بازی برگزار شود یا آن را تعطیل کند و فوتبال بدون داوری هیچ‌گاه برگزار نخواهد شد بنابراین آنها شأن و منزلت می‌خواهند چون آبروی فوتبال همین داوران هستند.

اصفهانیان در مورد انتقادات محسن ترکی مبنی بر اینکه در جلسه دو روزه چیزی عاید داوران نمی‌شود، گفت: قبول دارم که باید امکانات بیشتری در اختیار داوران گذاشت و همان طور که تیم ملی در خارج از کشور اردو می‌زند باید این شرایط برای داوران هم فراهم باشد اما برخی مشکلات مالی و ارتباطی باعث می‌شود تا این اتفاق نیفتد و مشکلات زیاد است اما همین کلاس دو روزه هم می‌تواند مفید باشد.

وی همچنین در مورد اینکه چرا علی کفاشیان در مجمع نامی از داوران نبرد، گفت: در مجمع فدراسیون چندین مدیرعامل و رئیس هیأت داریم و فقط یک داور حضور دارد و وقتی صحبتی می‌شود همه آنها را می‌بینند و یک داور در این جمع دیده نمی‌شود. با این حال این موضوع عمدی نبوده و شاید کفاشیان حضور ذهن نداشتند هرچند که او همیشه حامی داوران است و درجلسه هیأت رئیسه فدراسیون نیز همیشه از آنها حمایت می‌کند.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه ترکی گفته بود اتفاقات تبریز سیاسی بوده است، گفت: به این مسائل ورود نمی‌کنم و درست نیست در مورد آن صحبت کنم. از نظر فنی بررسی کردیم و مشخص شد که فغانی می توانست بهتر قضاوت کند و نمره خوبی هم از ناظر بازی نگرفت.

اصفهانیان در مورد اینکه امروز محسن قهرمانی با روحیه‌ای نامناسب و با چشمانی گریان در حاشیه کلاس حضور داشت، گفت: قهرمانی به جز مسائل فنی در برخی مسائل دیگر نیز زیر نظر بود و حتی جریمه هم شد و محرمیتش را طی کرد و امیدوارم با توجه به صحبت‌هایی که صبح امروز با او داشتم دوباره بتواند با آمادگی کامل به میادین برگردد و موفق باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که چه ضمانتی می‌دهد که مشکلات گذشته با عسگری در دوران ریاست عنایت در دپارتمان داوری پیش نیاید، گفت: زمان عسگری هم اختلاف آن چنانی نبود. شاید اختلاف نظر باشد اما من با عسگری رفیق بودم و حتی رفت و آمد خانوادگی داشتیم با این حال برخی اختلاف‌نظرها مشکل‌ساز شد.
منبع: فارس