سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
با وجود اثبات جرایم

معاون سابق فیفا در دادگاه: من بی‌گناهم

معاون ترینیدادی سابق فیفا پس از آن‌که به آمریکا بازگردانده شد، در دادگاهی در نیویورک حضور یافت اما باز هم با وجود اثبات خطاهایش بر بی‌گناهی‌ خود تاکید کرد.
کد خبر : ۲۴۹۳۶۴
صراط: معاون ترینیدادی سابق فیفا پس از آن‌که به آمریکا بازگردانده شد، در دادگاهی در نیویورک حضور یافت اما باز هم با وجود اثبات خطاهایش بر بی‌گناهی‌ خود تاکید کرد.

پس از آن‌که وزارت دادگستری ایالات متحده و پلیس فدرال این کشور از همتایان خود در سوئیس خواستند که بازداشت شده‌های مرتبط با پرونده فساد در فیفا را به این کشور باز گردانند، سوئیسی‌ها این کار را انجام دادند و دادگاهی‌ هم به منظور محاکمه مفسدان در نیویورک برگزار شد.

در دادگاه تشکیل شده اما با وجود اثبات جرایم جفری وب، این معاون سابق ترینیدادی سپ بلاتر تاکید کرد که بی‌گناه است.

جفری وب 50 ساله که سابقا رئیس کونکاکاف (کنفدراسیون اتحادیه فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب) بود، با قرار بیش از 10 میلیون وثیقه هم‌اکنون در زندان نیست و تنها در حبس خانگی قرار داده شده است.

او دو ماه پیش در یک هتل لوکس در حالی که شش میلیون دلار پول نقد به همراه خود داشت، به اتهام تبانی و تخلف در مورد ارائه و تفویض حق پخش تلویزیونی و ماهواره‌‌ای مسابقات جام‌های جهانی 1990، 1994 و 1998 با دریافت رانت‌های ده‌ها میلیون دلاری، به همراه نزدیک به بیست متخلف رده بالای دیگر عضو فدراسیون بین‌المللی فوتبال، بازداشت شد.

برای جفری وب همچنین تخلفاتی در رابطه با برنامه‌ریزی برای حق پخش بازی‌های جام‌های جهانی 2018 و 2022 ثبت شده است.

فیفا ثروتمندترین سازمان بین‌المللی جهان در ماه‌های اخیر در حالی که وارد صد و یازدهمین سال تاسیسش شده، با ایراداتی که می‌تواند تغییراتی هویتی برایش به دنبال داشته باشد روبرو است.
منبع: فارس