صراط: انتشار بنرهای رنگارنگ تبریک اعیاد، سفر و ... با تصاویر نمایندگان مجلس هراز چند گاهی در شهرهای کشورمان خودنمایی میکند و دلایل نصب آنها مورد سوال و بهت افکار عمومی قرار میگیرد.
طی روزهای گذشته بنری با مضمون تبریک سفر "علی جلیلیان" نماینده اسلام آبادغرب به کشور کره جنوبی در سطح این شهرستان نصب شد که سفر نماینده را نشانه لیاقت وی دانسته و آن را تبریک گفتند!
ماجرای سفر نماینده اسلامآباد از این قرار بود که وی به همراه هیاتی از اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی بنا به دعوت رسمی لی سانگ مین رئیس گروه دوستی پارلمانی کره و ایران صبح دوشنبه، 18 خرداد تهران را به مقصد سئول ترک کردند.
ابوذر ندیمی نماینده لاهیجان ریاست این هیات را برعهده داشت و محمدجواد نظریمهر، داود محمدی، علی جلیلیان و هدایتالله میرمرادزهی نمایندگان مردم کردکوی، قزوین، اسلام آباد غرب و سراوان نیز وی را در این سفر همراهی کردند.
البته مشاهده این بنر تعجببرانگیز موضوع جدیدی نبود زیرا هراز چندگاهی اینگونه بنرها با مضامین متفاوت از تبریکات سفر گرفته تا تبریک اعیاد در شهرهای مختلف کشورمان خودنمایی میکند.
برهین اساس خبرنگار ما برای جویا شدن از میزان هزینه چاپ اینگونه بنرها با یکی از افرادی که نامش روی این بنر جنجالی بود تماس گرفت که وی نیز هزینه چاپ آن را متری 8 هزار تومان اعلام کرد و گفت که این بنر 12 متری از سوی جریانهای مردمی این شهرستان سفارش داده شده بود.
انتشار این بنر در بسیاری از سایتها واکنشهای مردمی را در پی داشت که برخی از آنان این بنر را "تبلیغات زود هنگام" برای نماینده و تاسفبار خواندند و تعدادی دیگر آن را نشانه تشکر و علاقه مردم نسبت به نماینده خود دانستند.
انتشار اینگونه بنرها چه از طرف مردم و چه از طرف ستاد نمایندگان مجلس این سوال را پیش میآورد، در این سالها که تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاوتی بوده و کشورمان نیز در حال مقابله با نوسانات و مشکلات اقتصادی است چاپ بنرهای رنگارنگ و تبلیغاتی چه پیامی میتواند داشته باشد؟ آیا برترین تبلیغات یک نماینده مجلس، همان عملکرد مثبت و موثر وی در طول دوره نمایندگیاش نیست؟
مسلما با نزدیکتر شدن به ایام انتخابات، تبلیغات نمایندگان در سراسر کشور شدت پیدا خواهد کرد و چه خوب است این داوطلبان ورود به خانه ملت این موضوع را در نظر داشته باشند که افکار عمومی دیگر تنها ظواهر تبلیغاتی را برای انتخاب خود ملاک قرار نمیدهند.
طی روزهای گذشته بنری با مضمون تبریک سفر "علی جلیلیان" نماینده اسلام آبادغرب به کشور کره جنوبی در سطح این شهرستان نصب شد که سفر نماینده را نشانه لیاقت وی دانسته و آن را تبریک گفتند!
ماجرای سفر نماینده اسلامآباد از این قرار بود که وی به همراه هیاتی از اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی بنا به دعوت رسمی لی سانگ مین رئیس گروه دوستی پارلمانی کره و ایران صبح دوشنبه، 18 خرداد تهران را به مقصد سئول ترک کردند.
ابوذر ندیمی نماینده لاهیجان ریاست این هیات را برعهده داشت و محمدجواد نظریمهر، داود محمدی، علی جلیلیان و هدایتالله میرمرادزهی نمایندگان مردم کردکوی، قزوین، اسلام آباد غرب و سراوان نیز وی را در این سفر همراهی کردند.
البته مشاهده این بنر تعجببرانگیز موضوع جدیدی نبود زیرا هراز چندگاهی اینگونه بنرها با مضامین متفاوت از تبریکات سفر گرفته تا تبریک اعیاد در شهرهای مختلف کشورمان خودنمایی میکند.
برهین اساس خبرنگار ما برای جویا شدن از میزان هزینه چاپ اینگونه بنرها با یکی از افرادی که نامش روی این بنر جنجالی بود تماس گرفت که وی نیز هزینه چاپ آن را متری 8 هزار تومان اعلام کرد و گفت که این بنر 12 متری از سوی جریانهای مردمی این شهرستان سفارش داده شده بود.
انتشار این بنر در بسیاری از سایتها واکنشهای مردمی را در پی داشت که برخی از آنان این بنر را "تبلیغات زود هنگام" برای نماینده و تاسفبار خواندند و تعدادی دیگر آن را نشانه تشکر و علاقه مردم نسبت به نماینده خود دانستند.
انتشار اینگونه بنرها چه از طرف مردم و چه از طرف ستاد نمایندگان مجلس این سوال را پیش میآورد، در این سالها که تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاوتی بوده و کشورمان نیز در حال مقابله با نوسانات و مشکلات اقتصادی است چاپ بنرهای رنگارنگ و تبلیغاتی چه پیامی میتواند داشته باشد؟ آیا برترین تبلیغات یک نماینده مجلس، همان عملکرد مثبت و موثر وی در طول دوره نمایندگیاش نیست؟
مسلما با نزدیکتر شدن به ایام انتخابات، تبلیغات نمایندگان در سراسر کشور شدت پیدا خواهد کرد و چه خوب است این داوطلبان ورود به خانه ملت این موضوع را در نظر داشته باشند که افکار عمومی دیگر تنها ظواهر تبلیغاتی را برای انتخاب خود ملاک قرار نمیدهند.