دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱

مرتضوی بعد از خروج از دادگاه چه گفت؟

سعید مرتضوی گفت: دادگاه برای مشخص شدن زمان جلسه بعدی منتظر پاسخ استعلامات از دادگاه کیفری، دادسرا و دادسرای انتظامی قضات است.
کد خبر : ۲۴۱۵۱۶

صراط: سعید مرتضوی پس از پایان چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات خود در دو پرونده تامین اجتماعی و کهریزک با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل اینکه شعبه مشغول یک پرونده دیگر بود دادگاه امروز با یک ساعت تأخیر آغاز شد و به دلیل جبران این تأخیر رئیس دادگاه وقت بعدازظهر را تعیین کرد.

وی افزود: موضوع پرونده امروز دفاعیات من در بحث معاونت در ارائه گزارش خلاف واقع بود که لایحه دفاعیه را قرائت کردیم و دفاعیات ما به اتمام رسید.

مرتضوی ادامه داد: شکایت جدیدی مبنی بر معاونت در قتل مطرح شد که دفاعیات ما هم آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه 5 مورد رسیدگی قبلی را به صورت مستند به دادگاه ارائه داده است،‌ گفت: رسیدگی‌های قبلی شامل حکم دیوان عالی کشور، دادگاه کیفری استان و دادگاه انتظامی قضات بود.

مدیرعامل سابق تامین اجتماعی تصریح کرد: در طول 6 سال گذشته شکایاتی همچون عدم نظارت بر بازداشت‌های کهریزک هم مطرح شد که بخشی از آن در دادسرا مورد رسیدگی قرار گرفت و برای من منع تعقیب صادر شد، بخش دیگر پرونده هم در دادگاه کیفری استان رسیدگی و منجر به صدور حکم برائت برای من شد و در واقع اعتبار امر مختومه را دارد.

وی تاکید کرد: دادسرا و دادگاه با توجه به اینکه این موضوع 5 بار مورد رسیدگی قرار گرفته بود جواز شروع رسیدگی را نداشت در هر صورت دادگاه نسبت به احکام صادره از دادگاه و دادسرا و همچنین از دادسرای انتظامی قضات استعلام کرد و در پرونده تامین اجتماعی هم مواردی را از وزیر کار استعلام کرده است.

متهم پرونده کهریزک با اشاره به اینکه هر زمان پاسخ استعلام‌ها بیاید پرونده آماده وقت رسیدگی مجدد است، گفت: روز و تاریخ جلسه بعدی هفته آینده اعلام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز پرونده تامین اجتماعی مورد رسیدگی قرار نگرفت ضمن اینکه هنوز برای دعوت از مسئولان مطلع به ما چیزی نگفته‌اند.

منبع: فارس