سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۱

تقدیر از سه کارگردان سینما

در نشستی که با موضوع سینمای انقلاب اسلامی و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق در این دانشگاه برگزار شد، به حمید بهمنی به عنوان بهترین کارگردان سینمای آرمانی لوح و تندیسی اهدا شد.
کد خبر : ۲۳۷۳۰

از سه کارگردان سینما و تلویزیون از منظر سینمای آرمانی در دانشگاه امام صادق (ع) تقدیر شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در نشستی که با موضوع سینمای انقلاب اسلامی و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق در این دانشگاه برگزار شد، به حمید بهمنی به عنوان بهترین کارگردان سینمای آرمانی لوح و تندیسی اهدا شد.

بهمنی فیلم «گلوگاه شیطان» را کارگردانی کرده که در جشنواره فیلم فجر به دلایل نامعلومی وارد بخش داوری این جشنواره نشد.

همچنین در این نشست از مسعود ده نمکی نیز به دلیل ساخت مجموعه های «اخراجی ها» که هم راستا با مفاهیم سینمای آرمانی است به عنوان کارگردان برتر تجلیل و لوح تقدیر و تندیس اهدا شد.

همچنین لوح تقدیر دیگری نیز به جهانگیر الماسی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و کارگردان فیلم تغییر نام داده شده رنج و سرمستی با محتوای سینمای آرمانی اختصاص یافت.

جهانگیر الماسی به دلیل بازیگری در فیلم های تولیدی با مفاهیم آرمانی و همچنین به عنوان داور موفق جشنواره فیلم فجر لوح تقدیر به وی اختصاص یافت.

الماسی نیز ساخت فیلم «یاس های پنهان» را به عهده دارد که نام آن را به «رنج و سرمستی» تغییر داده است.

سه کارگردان یاد شده در این نشست به بررسی سینمای انقلاب اسلامی و تغییر و تحولات صورت گرفته در سینمای پس از انقلاب پرداختند.

این نشست به همت کمیته تازه تأسیس سینمایی دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد و قرار بود از جمال شورجه نیز به عنوان کارگردان برتر در سینمای آرمانی تجلیل شود که این برنامه با سفر خارجی وی همزمان شد و قرار بر این شد تا در یک برنامه دیگر از وی تجلیل شود .