سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۳

یک شهرستان جدید دیگر درتهران

عضو شورای اسلامی شهر جدید پردیس گفت: شهرستان پردیس شامل چهار دهستان، دو بخش و در محدوده جغرافیایی ابتدای جاجرود تا انتهای بومهن تشکیل می شود.
کد خبر : ۲۲۲۷۵

به گزارش صراط نیوز، هادی سوهانی در گفتگو با مهر در پردیس اظهار داشت: بر طبق برنامه های وزارت کشور محدوده جغرافیایی مناطق ابتدایی جاجرود تا انتهای بومهن در قالب شهرستانی جدید تحت عنوان پردیس تشکیل می شود.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر مکاتبات پیرامون تبدیل بخش مرکزی تهران به شهرستان پردیس از سوی وزارت کشور به معاون اول ریاست جمهوری انجام شده و طرح مذکور مراحل پایانی خود را می گذراند.

وی پیرامون تغییرات درونی این شهرستان جدیدالاحداث عنوان کرد: شهرستان پردیس دارای چهار دهستان و دو بخش اصلی خواهد بود که با این تغییرات بخش مرکزی تهران به مناطق "سرخه حصار" و "تلو" محدود می شود.

سوهانی پیرامون مزایای تبدیل بخش مرکزی تهران به شهرستانی مجزا بیان کرد: تبدیل بخش مرکزی تهران به شهرستانی مجزا تحت عنوان پردیس می تواند استقرار فرمانداری، حضور دیگر ادارات خدمات رسان و بودجه ای جداگانه و مشخص را به همراه داشته باشد.

بخش مرکزی تهران با مساحتی بالغ بر هزار و ۳۷۸ کیلومتر مربع بر اساس مصوبه هیئت وزیران از ۵۵ آبادی، روستا، نواحی کارگاهی، مناطق زراعی و دو شهر پردیس و بومهن تشکیل شده و محدوده جغرافیایی آن از روستای "تلو" در "سرخه حسار" آغاز و تا انتهای شهر بومهن ادامه می یابد.

این بخش ۲۰۰ هزار نفری با شهرهایی همچون رودهن از شهرستان دماوند، لواسانات از شهرستان شمیرانات و روستای "مسگرآباد" از شهرستان پاکدشت دارای مرز مشترک است.