دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳

واکنش‌لاریجانی به‌خبرشکایت ازهیأت‌رئیسه

رئیس مجلس شورای اسلامی با دعوت از رسانه‌ها، نمایندگان و رجال تریبون‌دار برای بردن فضای کشور به سمت آرامش گفت: همه باید تلاش کنند در مجلس فضایی باشد که بتوان به مسائل اصلی پرداخت.
کد خبر : ۲۲۰۴۶۶

صراط: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (دوشنبه) پس از شرکت در جلسه کمیسیون تلفیق، در جمع خبرنگاران، گفت: روحی برای پیشنهادات در جلسه مطرح بود که یکی از آنها بستن بودجه متناسب با شرایط کشور است و اینکه فاصله آنچه که تصویب می‌کند با آنچه که تحقق می‌یابد نباید بیشتر از 10 درصد باشد.

وی با اشاره به ضرورت محور بودن سیاست اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در بودجه 94، اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور باید نهایت هماهنگی با دولت برای تنظیم بودجه وجود داشته باشد تا هم در مقام عمل تحقق یابد و هم از نظر واقع‌گرایی نزدیکتر باشد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید حداکثر استفاده را به نفع مشارکت مردم در پروژه‌های عمرانی فراهم کرد و تسهیلات برای آنان به وجود آید.

وی از لزوم تدارک مشوق‌های کافی برای صادرات سخن گفت و با اشاره به اینکه ما کشوری هستیم که ظرفیت صادراتی خوبی داریم اظهار داشت: باید رویکرد مان به صادرات باشد زیرا در کشورهای اطراف بازارهای خوبی داریم. به همین دلیل باید رویکرد روشنی درباره صادرات داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با یادآوری علت آب در حوزه‌ کشاورزی گفت: حدود 90 درصد آب در کشور ما صرف کشاورزی شده که باید روش‌های ابیاری تغییر یافته و در آبیاری تحت فشار سرمایه‌گذاری کنیم و نیز سیستم آبیاری گلخانه‌ای که در آن آب مصرفی کمتر می‌شود راه‌اندازی شود که لازمه آن اعطای تسهیلات بانکی و یارانه‌ای است.

وی با اشاره به لزوم سود اندک تسهیلات یاد شده برای کشاورزان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد حواشی جلسه روز گذشته مجلس تصریح کرد: ما مسائل مهمتری در کشور داریم و همه باید توجه داشته باشیم که هرچه فضای کشور آرامتر و منطقی‌تر باشد بهتر می‌توانیم در شرایط فعلی مشکلات کشور را حل کنیم.

لاریجانی افزود: این یک وظیفه ملی است و همه باید تلاش کنند در مجلس فضایی حاکم باشد که بتوان در آن به مسائل اصلی پرداخت.

رئیس مجلس با توصیه به رسانه‌ها برای دنبال نکردن سوژه‌های داغ سیاسی و به جای آن پرداختن به مسائل عادی گفت: رسانه‌ها تلاش کنند فضا را به سمت آرامش بیشتر هدایت کنند و این نکته‌ای است که اخیرا در سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز ولادت پیامبر اکرم نیز بر آن تاکید شد.

وی با تاکید بر ضرورت وحدت، وفاق و آرامش در شرایط کنونی کشور از همه نماینده‌ها، رسانه‌ها و رجالی که تریبون دارند خواست تلاش کنند فضای کشور آرام بوده و به مسائل اصلی و مشکلات معیشتی مردم بپردازند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه از هیأت‌رئیسه و نحوه اداره جلسه روز گذشته مجلس شکایتی شده است یا نه اظهار بی‌اطلاعی کرد.

منبع: فارس