صراط: پرواز شماره 1032 مشهد - تهران هواپیمایی ماهان جمعه شب به علت نقص فنی موجب معطلی پنج ساعته مسافران داخل هواپیما شد.
پیش از این نیز موارد بسیاری که مسافران چند ساعت در فرودگاه به علل مختلف معطل شده بودند تا پرواز انجام یا لغو شود وجود داشت اما اینکه مسافران که تعداد بسیاری نوزاد و کودک همراه داشته و برای چند ساعت داخل هواپیما معطل شوند خود جای سؤال دارد.
یکی از مسافران این پرواز گفت: پرواز شماره 1032 مشهد - تهران هواپیمایی ماهان قرار بود ساعت 17 جمعه انجام شود اما بعد از تحویل بار اعلام کردند که پرواز 45 دقیقه تا یک ساعت تأخیر دارد.
وی افزود: این در حالی بود که روی تابلوی فرودگاه، پرواز 5/6 عصر اعلام شده بود .بعد از یک ساعت تأخیر مسافران سوار شدند و زمانی که هواپیما قصد بلند شدن داشت اعلام شد موتور سمت راست هواپیما دچار نقص فنی است و امکان انجام پرواز نیست و باید تعمیرات روی آن انجام شود.
وی ادامه داد: مسافران بیش از سه ساعت در هواپیما نگه داشته شدند اما بعد از این مدت اعلام کردند کسانی که تمایل دارند میتوانند پیاده شده اما بقیه بمانند تا پس از تعمیر موتور، پرواز انجام شود.
این مسافر توضیح داد: در این فاصله که باعث اعتراض برخی از مسافران شده بود پذیرایی شام از مسافران انجام شد و 45 دقیقه بعد اعلام کردند مسافران پیاده شده نیز سوار شوند تا پرواز انجام گیرد.
به گفته وی، این پرواز سرانجام ساعت 10 جمعه شب انجام شد اما برای بسیاری مسافران بویژه کسانی که نوزاد یا کودک همراه داشتند بسیار سخت گذشت.
وی گفت: در طول پنج ساعت تأخیر هیچ مسئولی جز خلبان هواپیما برای عذرخواهی و ارائه توضیحات یا حداقل خروج مسافران و فراهم کردن امکان استراحت و تأمین نیازهای ضروری کودکان همراه اقدام نکرد.بنابر این گزارش، بیتوجهی به مسافران در پروازهای داخلی ایران در حالی روز به روز افزایش مییابد که در مورد مشابهی در کره جنوبی وقتی هواپیمایی 20 دقیقه تأخیر داشت مدیرعامل شرکت هواپیمایی پس از عذرخواهی استعفا داد.
پیش از این نیز موارد بسیاری که مسافران چند ساعت در فرودگاه به علل مختلف معطل شده بودند تا پرواز انجام یا لغو شود وجود داشت اما اینکه مسافران که تعداد بسیاری نوزاد و کودک همراه داشته و برای چند ساعت داخل هواپیما معطل شوند خود جای سؤال دارد.
یکی از مسافران این پرواز گفت: پرواز شماره 1032 مشهد - تهران هواپیمایی ماهان قرار بود ساعت 17 جمعه انجام شود اما بعد از تحویل بار اعلام کردند که پرواز 45 دقیقه تا یک ساعت تأخیر دارد.
وی افزود: این در حالی بود که روی تابلوی فرودگاه، پرواز 5/6 عصر اعلام شده بود .بعد از یک ساعت تأخیر مسافران سوار شدند و زمانی که هواپیما قصد بلند شدن داشت اعلام شد موتور سمت راست هواپیما دچار نقص فنی است و امکان انجام پرواز نیست و باید تعمیرات روی آن انجام شود.
وی ادامه داد: مسافران بیش از سه ساعت در هواپیما نگه داشته شدند اما بعد از این مدت اعلام کردند کسانی که تمایل دارند میتوانند پیاده شده اما بقیه بمانند تا پس از تعمیر موتور، پرواز انجام شود.
این مسافر توضیح داد: در این فاصله که باعث اعتراض برخی از مسافران شده بود پذیرایی شام از مسافران انجام شد و 45 دقیقه بعد اعلام کردند مسافران پیاده شده نیز سوار شوند تا پرواز انجام گیرد.
به گفته وی، این پرواز سرانجام ساعت 10 جمعه شب انجام شد اما برای بسیاری مسافران بویژه کسانی که نوزاد یا کودک همراه داشتند بسیار سخت گذشت.
وی گفت: در طول پنج ساعت تأخیر هیچ مسئولی جز خلبان هواپیما برای عذرخواهی و ارائه توضیحات یا حداقل خروج مسافران و فراهم کردن امکان استراحت و تأمین نیازهای ضروری کودکان همراه اقدام نکرد.بنابر این گزارش، بیتوجهی به مسافران در پروازهای داخلی ایران در حالی روز به روز افزایش مییابد که در مورد مشابهی در کره جنوبی وقتی هواپیمایی 20 دقیقه تأخیر داشت مدیرعامل شرکت هواپیمایی پس از عذرخواهی استعفا داد.