چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹

حمله پلیس ترکیه به روزنامه طرفداران گولن

در پی بالا گرفتن تنش‌ها میان رئیس‌جمهور ترکیه و رئیس جامعه "گولن" این کشور، پلیس ترکیه با حمله به یک ایستگاه تلویزیونی و یک نشریه نزدیک به گولن، عده‌ای را بازداشت کرد.
کد خبر : ۲۱۴۵۴۸
صراط: در پی بالا گرفتن تنش‌ها میان رئیس‌جمهور ترکیه با رئیس جامعه "گولن" این کشور، پلیس ترکیه با حمله به یک ایستگاه تلویزیونی و یک نشریه نزدیک به گولن، عده‌ای را بازداشت کرد.
 
بنابر اعلام خبرگزاری رویترز، پلیس ترکیه امروز یکشنبه با حمله به یک ایستگاه تلویزیونی و یک نشریه نزدیک به «فتح‌الله گولن» روحانی مسلمان آمریکایی، عده‌ای را بازداشت کردند.
 
بر اساس این گزارش، پلیس ترکیه در راستای این حمله عملیات همزمانی را در چندین منطقه مختلف استانبول و استان‌های هم‌جوار ترکیه انجام داد و شماری از افراد از جمله مسئولان اجرائی بلندپایه شبکه تلویزیونی نزدیک به گولن را بازداشت کرد.
 
اقدام پلیس ترکیه دو روز پس از آن صورت گرفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گولن را دشمن شماره یک دولت خود معرفی کرد و وی را متهم به قرار داشتن در پس توطئه و کودتای ادعایی خود کرد.
 
این در حالیست که فتح‌الله گولن نیز اردوغان را متهم به تبدیل کردن ترکیه به کشوری با حاکمیت فردی می‌کند.
 
به گفته گولن، ترکیه هم‌اکنون در داخل در حال تجزیه و قطبی‌شدن است و در خارج نیز هر روزه وجهه و اعتبار خود را از دست می‌دهد و تنهاتر می‌شود.

منبع: فارس