سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴

نظردولت‌پیرامون‌پذیرش‌دانشجویان‌خارجی

معاون اول رییس جمهوری از اعلام حمایت دولت نسبت به پذیرش متقاضیان خارجی برای تحصیل در ایران خبر داد و گفت: پذیرش متقاضیان در ترویج فرهنگ کشور ما موثر است.
کد خبر : ۲۱۴۰۹۴
صراط: اسحاق جهانگیری این مطلب را در جلسه هیات امنای دانشگاه تربیت مدرس که عصر امروز (چهارشنبه) به ریاست وی برگزار شد بیان کرد و افزود: پذیرش متقاضیان خارجی به ویژه از کشورهای همسایه برای تحصیل در دانشگاه های ایران و از جمله دانشگاه تربیت مدرس اقدامی مثبت است.

وی افزود: پذیرش متقاضیان می تواند در ترویج فرهنگ کشورمان موثر باشد و دولت نیز از پذیرش دانشجویان خارجی حمایت می کند.

معاون اول رییس جمهوری در این جلسه دانشگاه تربیت مدرس را از دانشگاه های اصلی و پراهمیت کشور برشمرد و بر لزوم توسعه علم و فناوری و ارتقاء روزافزون بنیه علمی این دانشگاه تاکید کرد.

جهانگیری همچنین با اشاره به برخی مشکلات دانشگاه تربیت مدرس نظیر نیاز به تجهیزات و برخی امکانات گفت: تاکنون کارهای خوبی توسط مسوولان این دانشگاه صورت گرفته و با حمایت های دولت شاهد رفع مشکلات و پویایی هرچه بیشتر این دانشگاه خواهیم بود.

در این جلسه که وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و راه و شهرسازی نیز حضور داشتند، سرپرست دانشگاه تربیت مدرس ضمن معرفی مختصر این دانشگاه، به ارائه گزارشی از تعداد اساتید، دانشجویان و رشته های مختلف در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پرداخت.

وی همچنین از ارتقاء مستمر رتبه تولید علم و تعداد مقالات منتشر شده در دانشگاه تربیت مدرس بعنوان نقاط قوت این دانشگاه یاد کرد و گفت: البته این دانشگاه در بخش تجاری سازی فناوری ها و گسترش رابطه با صنایع کشور دارای ضعف هایی است که درصدد رفع آن هستیم.

در این جلسه نتیجه حسابرسی و اصلاحیه بودجه سال 92 و همچنین بودجه تفصیلی سال 93 دانشگاه تربیت مدرس مورد بررسی قرار گرفت و پس از گفت وگو به تصویب رسید.

در این نشست همچنین درباره برخی مسائل مربوط به امور معمول دانشگاه نظیر چارت تشکیلاتی چند دانشکده، تامین اعتبار و دریافت مجوز لازم برای تمدید برخی ماموریتها و انتخاب اعضاء جدید کمیسیون دائمی دانشگاه تصمیم گیری شد.
منبع: ایرنا