سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴

نظر ولایتی درباره بیمارستانهای جنوب شهر

مشاور مقام معظم رهبری گفت: حدود ۵ میلیون نفر در جنوب و حاشیه شهر تهران زندگی می‌کنند که از حداقل درآمدها برای امرار معاش برخوردارند. باید هرچه زودتر به فکر احداث بیمارستان‌های مجهز و پیشرفته در این مناطق بود.
کد خبر : ۲۱۳۱۰۰
صراط:  علی اکبرولایتی شامگاه شنبه در آیین ویژه معرفی  کارآفرین برترآسیا با بیان این مطلب گفت: بر هیچکس پوشیده نیست که انسان های فقیر و کم درآمد بیشتر از دیگران در معرض آسیب و ابتلا به بیماری های سخت و پرهزینه هستند.حال آنکه در صورت بروز بیماری های سخت ،بخش قابل توجهی از این افراد با مشکلات جدی روبه رو می شوند. 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:به عنوان نمونه هم اکنون درجنوبی ترین نقطه تهران یعنی در منطقه ری فقط دو بیمارستان بسیارقدیمی وجود دارد که به رغم رسیدگی های مسئولان وزارت بهداشت و درمان ،به دلیل مشکلات جدی ساختاری قادر به ارایه خدمات با کیفیت بالا به مردم و مراجعین نیستند و اکثر مردم از این بابت سالهاست که رنج می برند.
 
رئیس بیمارستان مسیح دانشوری تصریح کرد: در چنین شرایطی و در حالی که دولت ،مجلس وزارت بهداشت و تمام متولیان مربوطه برای ارائه خدمات مناسب درمانی تلاش فراوانی را آغاز کرده اند اما بی تردید باید با کمک مسولان ،مردم و خیرین هرچه زودتر بیمارستان جامعی در منطقه ری تاسیس شود تا بتواند پاسخگوی خیل عظیم مردم مناطق محروم جنوب شهر و اطراف تهران باشد.  
 
وی همچنین از اقدام های سازمان اوقاف و امورخیریه و چند تن از خیرین و نیکوکاران برای برنامه ریزی درباره ساخت و راه اندازی یک بیمارستان مجهز در منطقه ری خبرداد و ابراز امیدواری کرد با ساخت این بیمارستان بخش قابل توجهی از دغدغه ها و مشکلات مردم این منطقه برطرف شود.
منبع: فارس