دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳

اماواگرهای‌بزرگترین‌چالش‌این‌روزهای‌کفاشیان

در حالی که بر اساس اطلاع‌رسانی روایط عمومی فدراسیون فوتبال مجمع عمومی سال ۱۳۹۲ این فدراسیون در آذر ماه جاری برگزار خواهد شد کمیته امین مجمع فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به علی کفاشیان در خصوص ابهامات مالی سال ۱۳۹۲ این فدراسیون تذکر داد.
کد خبر : ۲۱۲۲۷۸
صراط: ابهامات مالی بزرگترین چالش علی کفاشیان در این روزهاست. اگرچه آتش تنور این ابهامات این روزها با توجه به مسائل مالی بعد از جام‌جهانی بسیار داغ شده اما ریشه آن به روزهای پیشتر از این و به مجمع قبلی فدراسیون فوتبال در دی‌ماه سال گذشته باز می‌گردد. جایی که مسئولان فدراسیون با ارائه یک گزارش مالی مغشوش و پرابهام حتی موجب به تشنج کشیده شدن جلسه مجمع عمومی هم شدند. ابهامات گزارش بودجه و صورت‌های مالی سال ۹۲-۱۳۹۱ چنان گسترده بود که در همان مجمع یک کمیته شش نفره امین از سوی مجمع انتخاب شد تا گزارش بودجه و صورت‌های مالی را بررسی و تایید کند.

منصور قنبرزاده یکی از اعضای این کمیته شش نفره چند روز پیش در گفت‌وگویی با تابناک اظهار داشت که این کمیته گزارش بودجه سال ۹۲ را بررسی و تایید کرده اما در خصوص تایید صورت‌های مالی این فدراسیون هیچ‌گونه سندی به دست این کمیته نرسیده و هیچ اهتمامی هم برای ارائه سند از سوی مسئولان فدراسیون مشاهده نشده است.

به این ترتیب و در آستانه مجمع عمومی سال ۱۳۹۳ گزار صورت‌های مالی فدراسیون در سال ۱۳۹۲ پر ابهام است. اعضای این کمیته شش نفره در اولین روزهای آذرماه امسال همچنین در یک نامه رسمی به علی کفاشیان به او متذکر شده‌اند که با گذشت یکسال هیچ‌گونه سندی از صورت‌های مالی در اختبار اعضای این کمیته قرار نگرفته است و از او خواسته شده که نتایج را به مبادی قانونی ذی‌ربط اطلاع دهد.

همچنین در پاراف نامه خطاب به آقای «شیخ‌سلفی» بازرس و حسابرس قانونی فداراسیون فوتبال هم اطلاع داده شده که با توجه به توضیحات کمیته امین مجمع صورت‌های مالی سال ۱۳۹۲ مورد تایید نمی‌باشد.

انتشار نامه کمیته امین مجمع فدراسیون فوتبال در خصوص ابهامات مالی سال ۱۳۹۲

این البته تنها بخشی از مشکلات علی کفاشیان است. چراکه علاوه بر ابهامات مالی سال ‍۱۳۹۲ در صورت‌های مالی سال ۱۳۹۳ هم ابهامات گسترده‌ای وجود دارد. هیات‌‌رئیسه فدراسیون فوتبال در یک ماه گذشته چهار یا پنج جلسه فوق‌العاده برگزار کرده که بعضی از آن‌ها حتی تا دوازده ساعت  هم به طول انجامیدند و باز هم ابهامات مالی یکسال گذشته برطرف نشده است.

وزیر ورزش و جوانان هم چندی پیش در نشستی با اصحاب رسانه به صورت تلویحی به تخلفات مالی این فدراسیون بدون ذکر نام اشاره کرده بود و حتی امروز نصرالله سجادی، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان هم در تذکری جدی از مشخص نبودن سرنوشت پول‌های فیفا به فدراسیون فوتبال خبر داد.

در خصوص ابهامات مالی گسترده در فدراسیون فوتبال همچنان علامت سوال‌های فراوانی وجود دارد و شاید نزدیکتر شدن به زمان مجمع این فدراسیون کمک کند که با نظارت و بازرسی دقیق اعضای مجمع اندکی فضای غبارآلود کنار رفته و حقایق آشکار شود.
منبع: تابناک