سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶

یک اطلاعیه درباره حادثه بیمارستان فاطمی

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با صدور اطلاعیه‌ای در دست بررسی بودن ابعاد پرونده درگیری در بیمارستان فاطمی اردبیل را اعلام کرد.
کد خبر : ۲۰۸۹۰۳
صراط: در طی حوادث اخیر رخ داده در بیمارستان فاطمی اردبیل و در پی حمله اراذل و اوباش به این مرکز درمانی، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل صبح امروز اطلاعیه‌ای در راستای تنویر افکار عمومی صادر کرد.
 
در این اطلاعیه آمده است: در پی مشاجره و نزاع در یکی از محلات حاشیه شهر اردبیل بین معدودی از طرفین دعوا سه تن مجروح شده و در مرحله اول به بیمارستان سبلان تامین اجتماعی در روز یکشنبه ساعت 15 بعد از ظهر منتقل می‌شوند.
 
در ادامه درگیری یک نفر از مجروحین به دلیل جراحات ناشی از ضرب و جرح به بیمارستان فاطمی مرکز ترومای استان اعزام می‌شود و متعاقب آن تنی چند از طرفین درگیری به دنبال اطلاع از انتقال فرد مجروح وارد بیمارستان فاطمی شده و با همدیگر در زمان بسیار کوتاه درگیر می‌شوند و زد و خورد بین آنها صورت می‌گیرد.
 
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: بلافاصله ماموران انتظامی بیمارستان و نیروی انتظامی وارد عمل شده و درگیری را متوقف می‌کنند و پس از چند دقیقه وضعیت بیمارستان عادی و ارائه خدمات درمانی به مراجعان اورژانس صورت پذیرفته است در این میان برخی از ضاربین متواری شده و پلیس 110 موفق به دستگیری برخی از طرفین نزاع شده‌اند.
 
در این اطلاعیه آمده است: طی صورت جلسات تنظیمی و تشکیل  پرونده قضایی با حکم دادستان عمومی و انقلاب اردبیل ابعاد پرونده در دست رسیدگی است.
 
نکته حائز اهمیت و قابل توجه اینکه کل ماجرای درگیری از بدو ورود طرفین دعوا به بیمارستان تا خروج و متواری شدن جمعاً پنجاه ثانیه طول کشیده که دوربین‌های مدار بسته بیمارستان کل صحنه‌های درگیری را ضبط و ثبت کرده است.
 
دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در اطلاعیه خود آورده است: موضوع مهم دیگری که قابل ذکر است ابعاد این درگیری چندان خطرناک و بحران‌ساز نبوده و خللی در خدمات‌رسانی و امورات جاری بیمارستان بوجود نیاورد اما رسیدگی و توجه خاص به اینگونه موضوعات توسط مراجع قضایی استان خواسته دانشگاه علوم پزشکی است که ضرورت دارد با اقدام قاطع و بازدارنده جلوی اتفاقات مشابه در جامعه گرفته شود.
 
دو نفر از مجروح‌شدگان ناشی از ضرب و جرح به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل شده بودند مورد مداوا قرار گرفته و قبل از ظهر مورخ روز دوشنبه 26 آبان ماه از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
منبع: فارس