پنجشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
شریعتمداری:

عدم اعتماد نمایندگان به نیلی یعنی اکثریت قاطع ملت با نظر روحانی موافق نبوده‌اند

بدیهی است که رأی مردم به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مقایسه با رأی آنان به رئیس جمهور از دقت به مراتب بیشتری برخوردار است.
کد خبر : ۲۰۵۴۱۳
صراط: حسین شریعتمداری با انتشار یادداشتی با عنوان "رأی مردم" به تحلیل و ارزیابی اظهارات روز گذشته رئیس جمهوری درباره جلسه بررسی وزیر پیشنهادی علوم پرداخت.

شریعتمداری نوشت: دیروز، بعد از آن که نمایندگان مردم با اکثریت قاطع آراء‌خویش از دادن رای اعتماد به آقای دکتر نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم خودداری کردند، آقای دکتر روحانی رئیس‌جمهور محترم کشورمان در صفحه «توئیتر» خود با اشاره به این رای عدم اعتماد نوشت «افکار عمومی قضاوت خواهد کرد، افکار عمومی ملت ما نه فاصله را می‌پسندد و نه خدای ناکرده لجبازی را می‌پسندد»!

گلایه رئیس‌جمهور از نمایندگان مردم و متهم کردن آنان به «لجبازی»! اگر چه با ادعای قانون‌گرایی ایشان همخوانی ندارد و به اتهامات ناروای مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور شبیه است که نمایندگان مخالف وزیر پیشنهادی را به «باج‌خواهی»! متهم کرده بود و از این روی درخور ملامت جدی است ولی این وجیزه در پی اشاره به نکته دیگری است که متاسفانه طی یک سال و چند ماه اخیر، بارها از سوی آقای دکتر روحانی و برخی از اطرافیان ایشان مطرح شده و از نگاه - با عرض پوزش- غیرمنطقی جناب رئیس‌جمهور در مقایسه میان جایگاه خود و جایگاه مجلس شورای اسلامی حکایت می‌کند و در این باره گفتنی است که؛

1- آقای دکتر روحانی از قضاوت افکار عمومی نسبت به رای عدم اعتماد دیروز مجلس به وزیر پیشنهادی ایشان سخن می‌گوید و این در حالی است که رای عدم اعتماد اکثریت قاطع نمایندگان مردم به وزیر پیشنهادی ترجمان غیرقابل تردید «قضاوت افکار عمومی ملت» است. مگر نمایندگان مجلس، برخاسته از رای مردم و نماینده آنها نیستند؟! بنابراین مفهوم عدم رای اعتماد آنان به وزیر موردنظر آقای روحانی به معنای آن است که اکثریت قاطع ملت در این مورد با نظر رئیس‌جمهور محترم موافق نبوده‌اند.

2- مجلس آنگونه که حضرت امام راحل(ره) به حکمت فرموده‌اند و آقای روحانی نیز بارها بر آن تاکید داشته‌اند «درراس امور است» و این جایگاه از آنجاست که به قول حضرت امام(ره) «مجلس عصاره فضیلت‌های ملت» و برخاسته از رای و نظر مردم است. از این زاویه نیز، رای عدم اعتماد دیروز نمایندگان به وزیر پیشنهادی، همان «قضاوت افکار عمومی» است که آقای رئیس‌جمهور خواستار آن بوده و هستند.

3- دیروز آقای روحانی در جلسه هیئت دولت تاکید کرده‌اند که «به حق قانونی مجلس احترام می‌گذاریم» و اگر این  احترام به مفهوم احترام به خواست ملت نباشد که اهمیتی ندارد! و اگر هست- که به یقین هست و منظور آقای رئیس‌جمهور نیز همین است- ایشان از «قضاوت افکار عمومی» باخبرند و دیگر نیازی به نوشته یاد شده در صفحه توئیتر نبوده و نیست.

4- ظاهرا رئیس جمهور محترم در مقایسه میان رأی مردم به ریاست جمهوری ایشان و رأی همان مردم به نمایندگان خویش در مجلس شورای اسلامی با یک خطای محاسباتی روبرو هستند و به گونه‌ای در این‌باره سخن می‌گویند که انگار فقط رأی مردم به رئیس‌جمهور  محترم را می‌توان «رای» و «نظر» ملت تلقی کرد! و توجه ندارند که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز با رای همان مردم انتخاب شده و به خانه ملت رفته‌اند. و اگر تفاوتی میان این دو نوع رای قائل باشیم- که معمولا نباید باشیم- این تفاوت احتمالی را می‌توان به طور منطقی، اینگونه توضیح داده و تشریح کرد که حوزه انتخابیه یک نماینده مجلس از حوزه انتخابیه ریاست‌جمهوری بسیار محدودتر است بنابراین بدیهی است که رأی مردم به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مقایسه با رأی آنان به رئیس جمهور از دقت به مراتب بیشتری برخوردار است، چرا که در حوزه محدود نمایندگی مجلس، فرصت و زمینه بیشتری برای شناخت نامزدها وجود دارد و این زمینه در حوزه گسترده انتخابات ریاست جمهوری که در سطح و پهنه کشور برگزار می‌شود بسیار کمتر خواهد بود و هست.

و از سوی دیگر و به همان علت پیش گفته، یعنی محدود بودن حوزه انتخابیه نمایندگان مجلس نسبت به حوزه انتخابیه ریاست جمهوری، مردم شناخت دقیق‌تر و بیشتری از نامزدهای حاضر در صحنه دارند و از این روی می‌توانند با ضریب اطمینان و اعتماد بیشتری درباره «واقعی» یا «نمایشی» بودن شعارهای انتخاباتی نامزدها قضاوت کرده و میزان انطباق این شعارها با واقعیت را ارزیابی کنند. اما در انتخابات ریاست جمهوری به علت گستره حوزه انتخابیه، زمینه این ارزیابی با همان دقتی که در انتخابات نمایندگان مجلس می‌توان انتظار داشت، وجود ندارد و به همین دلیل کم نیستند مواردی که انتظار مردم از رئیس‌جمهوری که انتخاب کرده‌اند با آنچه در شعارهای انتخاباتی از وی شنیده‌اند متفاوت بوده است و...

و بالاخره، با توجه به موارد فوق اگر میان رأی مردم به نمایندگان مجلس با رأی همان مردم به رئیس جمهور تفاوتی هم وجود داشته باشد، این تفاوت را فقط می‌توان در آن دانست که رای مردم در انتخاب نمایندگان خود برای حضور در خانه ملت، در مقایسه با رای آنان در انتخابات ریاست‌جمهوری، با دقت و شناخت بیشتری به صندوق‌ها ریخته شده است و از این روی- و به روال معمول و منطقی- در قضاوت مردم، رای عدم اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی در مقایسه با نظر دولت محترم در معرفی ایشان، از اعتبار بیشتری برخوردار است و قانون نیز همین گونه قضاوت می‌کند.

5- آقای دکتر روحانی به طور تلویحی- که به تصریح نزدیک است- رای عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی ایشان را ناشی از «لجبازی» نمایندگان مخالف دانسته‌اند که در این باره فقط باید پرسید؛ اصرار بر معرفی افرادی با همان خصوصیت وزیر قبلی که از سوی همین مجلس استیضاح و برکنار شده بود و تاکید چندباره بر صلاحیت وی، لجبازی است یا اصرار نمایندگان مردم بر معرفی گزینه‌ای همخوان با نیاز وزارت علوم و...

و اما، بعید نیست منظور رئیس‌جمهور محترم از دخالت‌لجبازی در رای عدم اعتماد دیروز مجلس، اشاره برخی از نمایندگان به لجبازی دولت در معرفی نامزدی مشابه وزیر استیضاح شده قبلی باشد که در این صورت می‌تواند گلایه‌ای از سوی ایشان تلقی شود و نه متهم کردن نمایندگان به لجبازی.
نظرات بینندگان
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۲۵۸
۵۴
حرفات دو غاز هم ارزش نداره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حاج حسین اجرت با امام حسین (ع)
جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعاً !!!
یعنی این آقا اینقدر تحلیلش ضعیفه که نمایندگانی که با 100 هزار رای اونم تو تهران قبل از انتخاب دولت انتخاب شدند میشن ملت ایران!!!!!
.......
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
راستی روز تولد دکتر احمدی نژاد با کوروش کبیر تو یه ماهه هر 2 آبانی ن دلتون بسوزه! خخخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا ارزش داره
باعث ميشه دور بعد مجلس بيقته دست دولتي ها اونوقت اكثريت مردم...! به امثال نيلي راي بدن
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
خیلی خوب گفتی آیا این را هم به دولتهای گذشته درست میدونی یعنی اینقدر عقل کل شدی که عدم رای به یک وزیر نارضایت کل ملت میدونید مرحبا به این افاضات شما .........
تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
نظر ملت رو تو سایتها خبری و تو تاکسی ها و مترو بشنوید برادر حسین در انتخابات مجلس بعدی مشخص میشود چقدر مردم با حرف مجلس فعلی موافق بودن یا با روحانی / درضمن چرا در زمان رئیس جمهور قبلی نظر متفاوتی داشتین؟؟ از آقازاده هایتان که با بورسیه ........ بزرگ شدن چه خبر؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر کارها و مسببین غیر قانونی.اعم از بورسیه .اختلاس .اسیدپاشی .ربا .رانت .دروغ. فریب . و غیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اخوی آیا این مجلس نشینان نماینده ی مردم هستند یا نمایندگان مجلس ششم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
.........، از این MPT ها انتظاری فراتر از این هم نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
طرفدارهای اعتدال پاسخ دهند. شعار آزادی بیان با این خفقان موجود چطور قابل جمع است؟
چرا سخنرانی چندین نفر تا به حال در دانشگاهها لغو شده؟
چرا کرسنت شده هولوکاست؟
و جالبتر از همه کسی میدونه چرا سایت انتخاب که طرفدار دولت بود فیلتره؟ به خاطر دو بار انتقاد بسیار دوستانه به معاون رییس جمهور!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کوروش قلی جان حرف های تو یک جوجه کلاغ هم ارزش نداره
مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
این نماینده های تند رو .......... نماینده کاسبی فتنه خودشان
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس17:22 باهات به شدت موافقم . خودم تجربه شو تو یه سایت اصلاح طلب تو منتشر کردن کامنتها داشتم آخه!
مهدی ص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۴۱
۱۸۹
مرحبا حسین جان . عالی گفتی .
چه فایده که این خواب خرگوشی تا خود سال 96 طول میکشه!!!!!
نمردیم و معنای لجبازی رو هم فهمیدیم!!!
مجلس لجبازی میکنه یا شما جناب رئیس جمهور که حاضر نیستید چشمتان رو بر روی حقایق فتنه 88 و عاملانش باز کنید و با وزارتخانه بسیار مهم علوم بازی سیاسی نکنید!!!؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
همین نمایندگان با 5درصد رای ملت ......... وارد مجلس شدند. حسین اقا ملت در 92 با ازادی نسبی که داشتند حرف خودرا به صراحت علیرغم همه هجمه های زدند
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
اگر رد صلاحیت ها نبود ،، نمایندگان جبهه ناپایدار الان کرسی در اختیار نداشتند که قمپوز در کنند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقاي متوهم نظر ملت 24 خرداد داده شدمنتظر انتخابات بعدي هستيم تا اكثريتتان را با خاك يكسان كنيم
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۱۹۲
۲۸
حاج حسین روزنامت برا دور سبزی و ... و ...خ.به
دیگه همه میدونن روزنامه تو روزنامه ......
تو هیچکاره ای فقط اجرا کننده ای و لاغیر
در پاسخت باید بگم
از خانه ملت صدای ملت شنیده نمیشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما از روزنامه های آرمان و شرق برای پاک کردن شیشه و ......... غیره استفاده میکنیم خیلی هم خوب تمیز میکنند.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
اتفاقا" مملکت دست این افراطیهاست
قلی
|
Iran (Islamic Republic of)
ما هم از آفتابه یزد استفاده های دیگه میکنیم
ناسناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حیف اون دست و شیشه ای که به روزنامه زنجیره ای کرایه ای مثل شرق و آرمان بخوره
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
ارمان زنجیره ای و کرایه ای؟؟؟؟
پس کیهان که مصونیت قضایی داره چیه؟؟؟
مال کیه؟؟
برای چیه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یه بنده خدایی تو شهرداری کار میکرد .جدی میگم .میگفت یه سری روزنامه ..... روش نوشته بود بسته های باز نشدش همیشه تو سطل زباله بود. انقدر خندیدیم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
کری بخونید ولی توهین نکنید همه با هم برادریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در جواب ناشناس
كيهان ارزانتره وبراي شيشه پاك كردن مناسبتر است باسواد
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۱۹
۱۵۲
دفعه پیش هم نوشتم ایشون (رئیس جمهور)دچار توهم شده میزان کل آمارشون رو دوباره نظری بیاندازین و به کل رای دهندگان تقسیم کنین درصد عظیم !!!!رای دهندگان به ایشون مشخص میشه درسته که درحال حاضر رئیس جمهور کل ایرانند ولی خوبه که بدونن درصد زیادی هم به ایشون رای ندادن پس زیاد .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آنهایی هم که رای دادند اکثرشون پشیمانند روز شماری میکنند برای انتخابات آینده رئیس جمهوری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
انهایی که رای ندادن میدونی نظرشون چیه ؟ حالا هی خودتو مچل کن
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
ناشناس 12:45 :

مطمئن باش حتی یک نفر از آنانی که ( اگر !! ) پشیمان شده باشد ، حتی نیم نگاهی به سعید جلیلی نخواهد داشت !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
عجب، اونهایی هم که پشیمون نیستند جاسوس استکبارن، مگه نه؟ قبول نداری از حسین آقاتون بپرسین.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۷۵
۱۰
این از اون تیترهاییه که هر کس به غیر از رعیتم و چاکرم کامنت بذاره خودشو سبک کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فعلا تو خودتو با این نظر سبک کردی
البته سبکتر از قبل
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۱۴۱
۱۲
البته ملت 4 میلیونی خخخخخخخخخخخخخخخخ
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
اصولگراها 18 میلیون رای داشتن درسته با سلایق مختلف ولی به هر حال اصلاح طلب نبودن
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
اخه چرا میخواید خودتون رو گول بزنید ؟؟

کسی که به قالیباف رأی داده ، کجا اعقتادش به سعید جلیلی نزدیک بوده؟؟

کسی که رفته به ولایتی رأی داده ، اپسیلنی اعتقاد به تفکر جلیلی داشته؟؟؟

همش فقط بلدید آرا رو جمع بزنید ؟؟ تفکر جلیلی ، یعنی تفکر بسته و خاص این جماعت ! که 4 میلیون بیشتر نبودند..همین...این یعنی 10 درصد ، در برابر 51 درصد ...
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
تو که عاشق احمدی نژادی جلیلی رو هم اون انتخاب کرده بود اگه بسته بود که احمدی نژاد هیچ وقت انتخابش نمیکرد. .آدم به عقلش هم رجوع کنه وقتی عاشق یکیه بعدش باید طرف کسی رو که بهش نزدیکتره بگیره نه طرف جبهه مقابل رو. نمیگم طرفدار جلیلی باش ولی طرف جبهه مقابل احمدی نژاد هم نباش. من خودم به جلیلی رای ندادم ولی طیف اصولگرایی متنوعه و کلا 18 میلیون رای اورده
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
اون تفکر بسته که شما میگی تو کشور خیلی کمتر از چها میلیونه! من خودمو خیلی اصولگرا هم نمیدونم به معنای حزبیش ولی دیگه طرفداری اونا هم نمیکنم . احمدی نژاد خیلی با اونها مشکل داره سر انواع مسائل من نمیدونم شما چه جوری انقد جانبداری میکنی ازشون؟! نکنه نفوذی هستی؟!!!!!!!!!!!!!! خخخخخخخ
سوفیا لوره
|
Iran (Islamic Republic of)
از عارف گزینه اصلی اصلاح طلبان که به زور بردنش تو اوت یادی نکردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
امین زنده به عشق نقاق بد خیم با این نظر ها هم خودت را ضایع میکنی هم سایر اصلاح طلبان را تو با این نظر دادن ها یک سرمایه هستی برای اصولگرایان
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
جلیلی هیچ نقطه اشتراکی با محمود احمدی نزاد نداره.

"جلیلی کجا و دکتر احمدی نژاد کجا"
__________________________
........
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
صراط جون سانسور چرا ؟؟

باران خانم گفت جلیلی انتخاب احمدی نژاده ، منم فقط یه توضیح کوتاه دادم که ایشون متوجه بشه که اشتباه فکرمیکنه!!!

برایم جالب خواهد بود که که جواب دهند دکتر احمدی نژاد چرا باید ساعت 6 بعدازظهر و در آخرین ساعات توی انتخابات شرکت کنه !!!

خیلی واضح است!!! بعدش اینا میگن جلیلی !!! خخخخ خدایی مرغ بریان سر سفره خنده اش میگیره !

آخه جلیلی ؟؟؟ نه تو رو خدا ؟؟ جلیلی کی هست؟ چی هست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
امین جون تازه 4ملیون با کلی هزینه و خدم هشم .که خودت در جریانی چی میگم .دمه خروس منظورمه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما که از هر دست فروش و بقال و چقالی میپرسیدیم میگفتند به جلیلی رای نمیدیم چون همون احمدی نژاده
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
امین جون دکترین سیاست خارجی محمود برگرفته از رساله دکترای جلیلی (سیاست خارجی پیامبر اعظم ) بود
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
آقا محسن گل، محمود احمدی نژاد در 4 سال دوم، سیاست تازه ای در پیش گرفت ، کلا نحوه برخوردش عوض شد و همش از احترام متقابل صحبت کرد.

موافق امتیاز دادن و خرسواری نبود ! اما اینطور هم نبود که اعتقاد داشته باشه توی مذاکرات، کلاس فلسفه دانشگاه امام صادق ! برگزار بشه !!!

...........! دوسال هی جلیلی رفت و اومد پدر ملت رو دراورد هی میرفت اشتون رو مسلمان کنه و روسری سرش کنه! هی میومد میگفت مذاکرات مثبت بود !!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
امین تو باید اسمت رو عوض کنی و بذاری امین زنده به عشق روحانی !
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۸۰
۱۱
مجلس دهه شصت عصاره فظایل ملت بود .حالا خط بگیر تو هستند
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۱۰
۵۸
صراط خرداد1396
حسن رفت-------- عزت الله آمد خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
نسرین
|
Iran (Islamic Republic of)
شتر در خواب بیند پنبه دانه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۱۰۳
۱۰
یاد حرف احمدی نزاد اقتادم که می گفت رای کل نمایندگان مجلس نصف رای رئیس جمهور هم نیست . الان معلوم می شه که درست می گفته . نماینده اگه نماینده مردم باشه به رای اکثریت مردم به روحانی رو می پذیره اما نماینده ای که با چند هزار رای وارد مجلس بشه همینه دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مجلس در راس امور است و نظر نمایندگان مردم نظر مردم ایران محسوب میشود.
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
ناشناس 9:46 :

باشه ! اگر نظر نمایندگان نظر مردم ایران محسوب میشود !!

پس بنازم به مجلس ششم !!! که نظرشان نظر اکثریت ملت بوده !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
امین خدا شفات بده .
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
حقیقت تلخه برات مثل ته خیار !!! :دی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
برای همین که راست میگفت و میگه طرفدار داشت و داره این دولت که .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کار این امین عشقی شده ضایع کردن طرفداران روحانی
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
شما نگران خودت و جماعت اقلیت افراطی باش !

نمیخواد دلت برای اصلاح طلبان بسوزه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اره عزیزم نمیخواد دلت بسوزه برا اصلاحیات.ما امینو دوسش داریم .حالا چون طرفدار احمدیه که دلیل نمیشه .مهم انسانیتو و عمل ادمه .شیرفم شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر قرار باشه مجلس همیشه نظر رییس جمهور را تایید کنه پس بهتره کلا قانون را عوض کنند و نیاز به رای اعتماد نباشه
آخه چرا فکر نمیکنید. این قانون را گذاشتند تا کار رییس جمهور با این که منتخب مردم هست استبدادی نشه و توسط عده بزرگتری از منتخبین مردم تا حدی اصلاح و چکش کاری بشه.
درسته در هر صورت درستی انجام قانون وابسته به درستی افراد مجری آن است اما اصل قانون درسته
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
دکتر احمدی نژاد موقعی که وزیر عزل میکرد باید پاسخگوی مداح و کاسبان ! هم میبود و جواب پس میداد !!

....
کامران
|
United States of America
|
۰۹:۴۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۹۸
۱۱
خدا شفایش دهد توهم میزند
صادق
|
United States of America
این فرد یک فرصت طلایی است برای اصول گرایان ویک ضایع کن خفن برای اصلاح طلبان با این نظرات رو حوضی اش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۱۵
۱۲۵
درود بر حاج حسین باز هم مثل همیشه منطقی و مستدل .
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
منطقی ؟؟؟؟ مستدل ؟؟؟

یه چیزی بگو بگنجه برادررررررررر !!! ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
برای امین احمدی نژادی متاسفیم که از دولت بی تدبیر مخالف احمدی نژاد حمایت میکنه و به نفع جلبک های سبز کامنت میذازه !
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
حق و حقیقت ، موافق و مخالف نمیشناسه !

مدافع حقم ، حال میخواهد حق حسن کلیدساز باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اتفاقآ باید خوشحال باشی که امین جان با این نظرهاش آبرویی برای طرفداران روحانی نمیذاره
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
دست پیش رو گرفتی که پس نیفتی ....!!!

فعلا واسه اونی که آبرو نذاشتم طیف دگم اندیش جبهه پ.... هست!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
امین تو کامنت بالا جوابشو دادم اگه صراط منتشر کنه .منم دقیقا حرف تو رو زدم انسانیت و حق احمدی ن و روحانی نداره .درود بر اعتدال.باید مواظب بود بی سواد اختلاف نندازه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
این حسین آقا باید می رفت نویسنده تمثیل و مثل می شد نه کارشناس مسائل سیاسی، امنیتی، هسته ای، سیاست خارجی، مذهبی، اجتماعی، ورزشی و قس علی هذا...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بابا این امین و اون رفیقش متوسلیان فقط و فقط از کسانی که مشایی را رسوا کردند دارند میسوزند و دیگر با هیچی کاری ندارند حتی اگر این اصلاحطلبها مملکت را دو دستی تحویل امریکا بدهند برای اینها فرقی نداره و فقط میخواهند به حاج حسین و جبهه پایداری ناسزا بگویند.
راحتشان بگذارید برای اینها همون جواب محبوبشان بهتر است:
آب رو بریز اونجا که میسوزه!

لااقل از کسی حمایت کنید که ارزش داشته باشه نه مشایی و احمدی
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
همه رو ارجاع میدم به مطلب اختصاصی علی غفاریان مدیرمسئول صراط !
عنوان "اصولگرایان هولوگرام دار" قسمت یادداشت !

تا بفهمید چرا ...........!!
______________________________
ناشناس 16:41 :

لابد سعید جلیلی ظرفیتی و شریعتمداری مقاله نویس افتخاری، ارزش طرفداری دارند؟؟؟ :دی

شما کی باشید که بخواهید مشایی رو رسوا کنید، خودتون رسوای دوعالم هستید...

شما فعلا آب بریز چون سوزش 4 میلیونی برطرف نشده !! جلز و ولز کردنتون معلومه !! باید بشینی توی یه تشت آب یخ !

عزت و ذلت انسان دست خداست، بندگان بی مقدارش هیچکاره اند..

........
رشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
تن افلاطون و ارسطو رو تو گور لرزوندی با این منطق گفتنت!!!!
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
باز این امین زنده به عشق شاهین نجسی دهنشو باز کرد.
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
امین جووووون حالا باز دکتر جلیلی ما چهار میلیون تا رای داشت مشایی شما که 100 هزار رای هم نداره.
تو برو شاهین نجفیتو گوش کن تو رو چه به سیاست آخه جوجه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ای بابا امین جون چرا اینقدر عصبانی چرا اینقدر آتیشی؟ طوری مینویسی که از نوشته‌هات چهره برافروخته و عصبانیت قابل تصوره
پسر آروم باش ریلکس ریلکس ریلکس‌تر
اینقدر به خودت فشار نیار

ضمنا من که نگفتم به جلیلی رای دادم یا طرفدارشم اما تو چنین برداشتی کردی که آثار همون سوختگی و عصبانیته که اجازه فکر و دقت بهت نمیده
در ثانی این چهارمیلیون گفتنت هم منطق عمرسعد و معاویه است و با این منطق باید امامان را هم نعوذبالله مسخره کنی چون در زمان خودشان در اقلیت محض بودند
در حالی که اولا این اقلیت و اکثریت تو هر انتخاباتی متفاوت با دیگری و دوما نه اکثریتش نشانه حق بودنه و نه اقلیتش نشانه باطل بودن

ولی از اون تشت یخت خوشم اومد برو بشین توش یک عکسم از خودت بنداز زیرم بنویس:
چالش تشت آب یخ! کمپین کمک به احمدی‌نژاد
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
امین به نظرت مشایی اگه رد صلاحیت نمیشد رای میاورد؟ بعید میدونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۱۰۲
۱۵
اللهم اشف کل متوهم
اسفند سال اینده ملت جواب مجلس را خواهد داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خدا تو رو هم شفا بده انشاء الله .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۱۵
۹۱
حاج حسین مچکریم حاج حسین دوستت داریم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۱۶
۷۵
ما فکر میکنیم معرفی عوامل فعال فتنه 88 از سوی روحانی برای وزارت علوم لجبازی و دهن کجی به مجلس و مردم است .
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
لطفا از ضمیر جمع استفاده نکن
تو میگی ن ما
عقاید پوسیده و صدمن 1غاز خودت ب بقیه ننداز لطفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد جان ولش کن این سرباز .. که 100تا کامنت میزاره تو هر موضوعی .جالب همشم مثل همه ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس ! فکر نکن حتمآ اینچنین است پدر خوانده ارباب است و دستور میده
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
از پرچمت پیداست که مال این طرف ها نیستی که بدونی به 49/3 % میشه گفت "ما" خجالت خوب چیزیه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اساسن فکر هم می کنین؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۱۸
۸۵
احسنت بر حاج حسین شریعتمداری احسنت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
به خاطر چی؟!!
.....
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۵۵
۱۵
دقیقا مثل رستگاه ریسندگی عمل میکند فقط می بافد
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۸۵
۱۵
.
.......

اکثریت قاطع ملت ، تودهنی زد به سعید جلیلی ... اینو یادت نره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تو یکی ساکت بینیم بابا..جلبک..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
همونی هستی که از پایداری داره میسوزه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
امین ضایع یادت نره ملت سیبلی زد در سال 84 و 88 به اونهایی که خیلی هم ادعاشون میشد در سال 92 سیلی نزده نماینده اصلی اصلاح طلبان بازی شروع نشده رفت توی رختکن عارف مظلوم را میگم
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
........ زنده به عشق هاشمي ....
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
آخه پایداری چی هست ؟؟ کی هست؟؟

همونایی که از 4 میلیون هنوز دارن میسوزن؟؟؟
_________________
عارف سیلی نخورد ، طمع قدرت نداشت و هوشمندانه بازی کرد ! در عوضش سیلی ملسی نوش جان کردید شما اقتدارگراهای ......!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۵۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۶۳
۱۴
اين تيتر شوخى بود؟؟البته از حسين شريعتمدارى جز اين انتظارى نيست ، نماينده اى كه با ١٠ درصد آمار واجدين شرايط به مجلس رفته( آقاى كريمى قدوسى) بيانگر نظر اكثريت مردم است؟؟
من شاخصا به روحانى راى ندادم ولى رفتار و منش ايشان بسيار مقبول است و به عنوان يك ايرانى حامى ايشان هستم(اگر براى نظر خوانندگان احترام قائليد منتشر كنيد)
يا حق
ناشناس
|
United States of America
رفتار و منش ایشان مقبول نیست زیرا هرچی فتنه گر در دولت بکار گرفته و برای کابینه معرفی میکنه .
سوفیا لوره
|
United States of America
کاش میگفتی به چه کسی رای داده ای و بعد به عنوان یک ایرانی پشتیبان نماینده های کشورت هم باید باشی نمیشه به عنوان یک ایرانی مخالف نماینده گان کشورت باشی چرا این همه ضایع نظرمیدی
محسن
|
United States of America
من به قالیباف رای دادم ولی خداوکیلی الان از برنامه های روحانی حمایت کامل میکنم ... فقط و فقط به خاطر تو دهنی به ارتجاع خشک مقذس نماها
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
United States of America
.
محسن میخوامت اساسی ! هستی در ارتباط باشیم؟ البته اگه مایل بودی
majid r
|
Japan
|
۱۱:۱۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۵۳
۱۳
آقای شریعت مداری در انتخابات مجلس اکثریت قاطع را نشانتان خواهیم داد.
سوفیا لوره
|
Japan
به شرط اینکه مثل عارف نمایندگان اصلاح طلب را خودتون اوت نکنید و به اصولکراها رای بدید بعد بگید این ها اصلاح طلب هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۵۱
۱۲
عجب نظری.... تو مجلس ما که یه عده نشستن رو صندلی دارن بر علیه منافع مردم رای میدن. صدای ملت کجا بود برادر حسین. الان میفهمم آقا محمد خان چرا مجلسو به توگ بست
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی شاه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دمت گرم که خیلی معتدل ومیانه رو و چیز فهمی فقط شلغم خام بخور که اعتدالت افزون بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
از سوادت معلومه که چیزی در چنته نداری برو تاریخ زمان قاحار را یک دور کامل رو نویسی کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اولا آقا محمد خان نه آغا محمد خان
دوما به توگ نبست به توپ بست
سوما اونی که به توپ بست اصلا آغا محمد خان نبود!
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
اون محمد علی شاه بود نه آغا محمد خان بیسواد.
شفیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۴۶
۱۲
همه مردم میدانند و حتی خود شما جناب شریعتمداری هم میدانید که نمایندگان لجازی و باج خواهی میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا رییس جمهور شخصی که منتسب به فتنه بود را با اینکه میدانست رای نمی آورد معرفی کرد؟
لجبازی غیر این است؟
ناسناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حالا از حرف زدن از همه مردم میگذریم بگو ببینم خود شریعتمداری بهت گفت که مجلس لجبازی میکنه یا از خودت ساختی کلک
عین اله با
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۳۱
۹
درست است اما این نمایندگان همان نمایندگانی هستند که در دوران هشت ساله تبلیغات احمدی نژاد پا به مجلس گذاشتندبه قول ناشناس 9.45اسفند سال اینده همین مردم نشان خواهند داد پس اقای شریعتمداری با همین ایده ونوشتار باش تاسال اینده یا به قولی باش تا صبح دولتت بدمد
باقر زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
نقدآ که صبح دولتتان دمیده و پشیمانی رای دهندگان را باعث شده
شفیق 2
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۳۸
۱۳
اقای شریعتمداری وقتی اقای احمدی نژاد این همه به مجلس توهین کرد چرا شما سکوت کردید ؟ این همه مقابل مقام معظم رهبری ایستاد چرا سکوت کردید ؟ الان باید این جوری مقاله بنویسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا دروغ؟
تا به حال کیهان خوندی؟ اونوقت که برعلیه اشتباهات احمدی نژاد مینوشت کجا بودی؟

فکر میکنی طرفداران احمدی نژآد چرا از کیهان متنفرند؟
مثل همین امین زنده به... و متوسلیان و...
جواد خلخال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۴۶
۱۲
اسفند سال اینده مجلس را سر جایش می نشانیم....
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
اخ گل گفتی .بازم باید ببینیم این اقا حرف مجلس رو اونموقع هم حرف مردم میدونه یا نه
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۱۲
۴۶
فدایی داری حاج حسین
چاکرم حاج حسین خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۱۰
۲۹
این دولت فاتح خواند به اعتدال ومیانه روی واقع گرایی مردم سالاری تحمل مخالف و کلآ همه چیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۱۷
۶
اره دادا همین ملت با احمدی نژادئ هم موافق بودن پس چی شد
زرشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۳۹
۹
حاجی
دکتر روحانی منتخب اکثر مردمه
عدم رای مجلس به وزیر پیشنهادی دکتر روحانی یعنی عدم قبول رای مجلس از طرف مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خوبه حالا روحانی با نیم درصد تک ماده برنده شد !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعا زرشک
پس رای اعتماد را برای چی گذاشتند؟ اونوقت که پیشنهاد احمدی نژاد را رد میکردند ذوق مرگ میشدی مجلس خوب بود حالا اخه؟
شادی
|
Iran (Islamic Republic of)
از حق نگذریم عنوان زرشک مناسب طرز تفکرت است
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۱۳
۴۹
حرفات درسته حاج حسین.کور شن اونایی که نمیتونن ببیننت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما دعا نمی کنیم شما کور شی، دعا می کنیم شما بینا شی و بالاخره مسائل رو درست ببینی سرباز جون!
ماش مخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۳۷
۱۱
عجب حرفهای گهر باری
از دفتر کارتان یعنی پرتیراژ ترین روزنامه خاورمیانه که رفتید خونه
برای خودتان اسفند دود کند ، چشم بخورید
........
شادی
|
Iran (Islamic Republic of)
حرف چرند و بی منطق زدی و هر بچه مدرسه ای هم میتونه این گونه حرف مفت بزنه با منطق و دلیل و تحلیل جواب بده ببینم کجای این یادداشت ایراد داشت یا واقغیت نداشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۳۹
۸
چطوره تا دیروز نمایندگان مجلس یه مشت ادم بی سواد بودن که با اشاره یک انگشت دکتری گرفتن حالا شدن نماد رای یک ملت ول کنید این بازی ها رو یکم به فکر مردم باشید
سوفیا لوره
|
Iran (Islamic Republic of)
دولت باید به فکر مردم باشه که طی این یگسال وچند ماه غیر از حاشیه سازی کاری برای مردم نکرده و دولت شده یک تجارتخانه برای وزرایش
سرباز صفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۳۱
۱۱
علی
گاهی گوداری که جوکهای این بابا رو می گذاری ازت متشکریم
سعید1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۳۴
۹
درست است که امام گفت مجلس در راس امور است اما باز هم امام گفت نگذاریذ انقلاب در دست نا اهلان بیفتد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بله و اگر نظرات امام را کامل ببینید خصوصا درباره نوع برخورد با دشمنان و مهمترین دشمن یعنی امریکا خواهید دانست که مملکت چه زمانی دست نااهلان افتاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۴۲
۸
این مطلب تو ستون طنز کیهان بوده؟ تبریک میگم با اینکه دارین محو میشین از صحنه سیاسی و ذهن ملت و حتی بعضیاتون مثل معاون ا........ دارین میرین آب خنک بخورین، هنوززز حس شوخ طبعیتون قوی هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۱۶
۷
برادر........ دست بردار (برادر حسین) پس رای مردم در انتخابات به روحانی مشک!!
اینست تحلیل آب دوغ خیاری ....
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۲۵
۹
اقای حسین اقا در نظر داشته باشید که نمایندگانی با رای پایین در مجلس هستند مثلا در شهر تهران مردم نصف شهر رای ندادن یعد اقایی با 25 درصد رای نصف مردم تو مجلسه شما این چیزا رو نمی فهمید
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳
۸
۴۱
درود بر حاج حسین
سردار قلم
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۳
۲
۲۴
این امین زنده به عشق مشایی و ایضا شاهین نجفی از این میسوزه که جبهه پایداری جلوی دزدیا و کلا برداریای مش... و اطرافیانشو گرفته.
امین جان آبرو بریز همونجا که میسوزه گلم.
حجتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۳
۳
۰
اقای شریعتمداری شما که جناحت مشخصه و این نمایندگان دوره احمدی هستند در اینده نزدیک نمایندگان واقعی انتخاب میشوند نگران خودت باش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۳
۱
۱
یک بام و دوهوا ؟ دشمن را فراموش نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۳
۴
۱
مردم اتیوپی هم میدانند که رای روحانی از مجموع تمامی کاندیداهای اصولگرا هم بیشتر بود
حاج حسین هنوز نفهمیده!!!!!!!!
همین یک تحلیل کافی است تا حامیان کیهان به خود بیایند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۳
۴
۰
آفای شریعتمداری این حرفها رو آیا در مورد مجلس ششم هم صادقه؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۰۹ آبان ۱۳۹۳
۴
۱
رای مجلس را تفسیر نکنید روحانی با رای قاطع ملت انتخاب شده وکسانی که سنگ اندازی میکنند ملت در اتخابات پاسخ انان را خواهند داد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۳
۳
۱
نظر اکثریت قاطع رو در انتخابات آینده مجلس می بینی
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۳
۴
۱
زرشک
مجتبی
|
United States of America
|
۲۲:۵۶ - ۱۰ آبان ۱۳۹۳
۵
۲
بازم خوشحالم که همین ملتی که حاج حسین ازشون اسم می بره تو انتخابات 92 گفتن از این طیف اصول گرای پایداری متنفرن و همون 4 میلیون رای شون بود و بس