دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴

احتمال افزايش قيمت ماكاروني

دبير انجمن توليد‌كنندگان ماكاروني از افزايش قيمت ماكاروني با گندم هر كيلوگرم 360 تومان كه به تصويب كارگروه تحول اقتصادي رسيده است، پس از هماهنگي با سازمان حمايت خبر داد.
کد خبر : ۱۹۹۳۳

مرتضي هاشمي در گفت‌وگو با فارس، در واكنش به اين سؤال كه با افزايش قيمت گندم آيا قيمت ماكاروني افزايش پيدا مي‌كند، اظهار داشت: قطعاً قيمت ماكاروني افزايش پيدا مي‌كند و در هفته جاري هماهنگي لازم با سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان صورت مي‌گيرد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه ميزان افزايش قيمت ماكاروني تا چه حد خواهد بود، گفت: چون هنوز قيمت ها به ما ابلاغ نشده است نمي توان در اين خصوص اظهار نظر كرد اما بايد توجه داشته باشيم كه 35 درصد از قيمت تمام شده ماكاروني مربوط به گندم و آرد است.
دبير انجمن توليد‌كنندگان ماكاروني گفت: با تشكيل كميته كارشناسي تعيين قيمت در هفته جاري قيمت‌هاي پيشنهادي را به سازمان حمايت اعلام مي كنيم.
هاشمي در پاسخ به اين سؤال كه آيا قيمت ماكاروني از حالت قبل از اجراي قانون هدفمند‌كردن يارانه‌ها بيشتر خواهد بود، گفت: بله قطعاً از حالت قبل بالاتر خواهد بود چراكه صنايع ماكاروني در 3 سال گذشته هيچ‌گونه افزايش قيمتي نداشته‌ است.
وي افزود: ما به‌خاطر هدفمند كردن يارانه‌ها و براي حمايت از اين قانون و حمايت از دولت در زمان اجراي قانون، قيمت‌ها را 10 درصد كاهش داديم؛ اما با افزايش قيمت گندم به 360 تومان قيمت تمام‌‌شده ماكاروني بالا مي‌رود و ما بايد قيمت‌ها را افزايش دهيم.