سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۹

زمينه‌اي براي ائتلاف اصولگرايان وجود ندارد

با هماهنگي اصلاح طلبان خارج از مجلس و با رصد اوضاع سياسي كشور در روزهاي آينده موضع اين گروه سياسي در انتخابات پيش رو مشخص مي شود... اينكه مي گويم فرصت نيست و بايد سريعتر موضع خود را مشخص كنيم به نسبت فعاليت در اردوگاه رقيب مي گويم ...هيچ زمينه اي براي ائتلاف در بين اصولگرايان وجود ندارد چرا كه اختلافات در اين گروه بسيار عميق است...
کد خبر : ۱۹۶۷۹
 
به گزارش صراط نيوز به نقل از آتی؛ داريوش قنبري عضو فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جلسه مجمع عمومي اين فراكسيون گفت: در اين جلسه پيرامون مسائل داخلي و خارجي كشور ، مصوبات كميسيون تلفيق بودجه و نيز در ارتباط با موضوع انتخابات دور نهم مجلس شوراي اسلامي و لزوم تعيين موضع اصلاح طلبان مجلس در اين انتخابات بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

قنبري يادآور شد: اعضاي فراكسيون اعلام كردند كه انتخابات مجلس نهم بسيار مهم است چرا كه از طريق آن گرايش هاي سياسي مختلف با يكديگر به رقابت پرداخته و مردم نيز با انتخاب يك گرايش خاص به نوعي خواست خود را محقق مي كنند بنابراين مقرر شد فراكسيون در آينده نزديك نسبت به چگونگي وارد شدن در انتخابات تصميم گيري نمايد و با رايزني با اصلاح طلبان خارج از مجلس و ساير افراد اين طيف سياسي موضع خود در قبال انتخابات را اعلام نمايد .

اين عضو فراكسيون اقليت مجلس در اين باره افزود: نظر اعضاي فراكسيون اين بود كه با هماهنگي اصلاح طلبان خارج از مجلس و با رصد اوضاع سياسي كشور در روزهاي آينده موضع اين گروه سياسي در انتخابات پيش رو مشخص شود و نيز اعضا تاكيد كردند كه باتوجه به نزديك شدن به زمان انتخابات لازم است كه در اين زمينه وحدت رويه اي در ميان اصلاح طلبان شكل بگيرد و هويت جمعي اين گروه سياسي محفوظ بماند تا در قالب اين هويت جمعي در مورد انتخابات تصميم گيري شود .

وي يادآور شد : از آنجايي كه فرصت زيادي تا انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي نمانده است پيش بيني ما اين است كه اصلاح طلبان تا قبل از تاريخ 14خرداد موضع خود در مورد انتخابات را اعلام خواهند كرد.

به گزارش صراط نیوز داريوش قنبري در بخش ديگري از گفتگوي خود با شبكه خبري آتي نيوز با اشاره به شروع فعاليت هاي انتخاباتي در اردوگاه رقيب گفت: البته تا انتخابات زمان زيادي مانده است و اينكه من مي گويم فرصت نيست و بايد سريعتر موضع خود را مشخص كنيم به نسبت فعاليت در اردوگاه رقيب مي گويم چرا كه فعاليت هاي انتخاباتي در اردوگاه رقيب آغاز شده است و اصلاح طلبان نبايد عقب بمانند .

وي در تشريح وضعيت اردوگاه اصولگرايان گفت: در حال حاضر شاهد هستيم كه دو طيف عمده اصولگرا در مقابل هم قرار گرفته اند. يكي طيف حاميان دولت و ديگري منتقدين دولت . در انتخابات هاي گذشته اين افراد توانستند با هم ائتلاف نمايند اما به نظر مي رسد در انتخابات اين دوره ديگر نمي توانند با هم به وحدت برسند و در حال حاضر نظر شخصي من اين است كه هيچ زمينه اي براي ائتلاف در بين اصولگرايان وجود ندارد و بعيد است كه بتوانند تا زمان انتخابات به نظر واحدي برسند چرا كه اختلافات در اين گروه بسيار عميق است و به احتمال زياد شاهد چند ليست در بين اصولگرايان خواهيم بود در واقع حداقل دو ليست تا الان حتمي است و چه بسا كه شاهد 3 يا 4 ليست هم باشيم .

داريوش قنبري در پايان در پاسخ به سوال خبرنگار آتي نيوز كه پرسيد آيا در رايزني با اصلاح طلبان خارج از مجلس براي فراكسيون اقليت خط قرمزي هم وجود خواهد داشت و آيا در اين جلسه درباره چگونگي مواجه ي اين گروه سياسي با سران فتنه تصميمي گرفته شد ، گفت: در اين جلسه قرار بر اين شد بعد از رايزني با اصلاح طلب هاي خارج از مجلس مواضع خود را در قبال انتخابات اعلام كنيم و در باره سران فتنه نيز صحبتي نشد .