پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹

جزییات کلاهبرداری 25 میلیاردی از 112 نفر

رییس پلیس آگاهی مازندران از شناسایی و دستگیری متهمان کلاهبرداری 25 میلیارد ریالی در یک شرکت تولیدی کودهای اورگانیک خبر داد .
کد خبر : ۱۹۶۲۶۳
صراط:در تیر ماه سال جاری 112 شهروند ساکن ساری با ارائه گزارشی به دستگاه قضایی شهرستان از وقوع یک فقره کلاهبرداری میلیاردی توسط مسئولان یک شرکت پرورش و تولید کودهای اورگانیک خبر دادند .

با ارجاع پرونده قضایی به پلیس آگاهی استان مازندران، عملیات شناسایی و دستگیری متهمان کلاهبرداری در دستور کار ویژه ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ محمد عظیمی رییس پلیس آگاهی مازندران درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: کارشناسان پلیس آگاهی با انجام  اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی دریافتند، سه متهم به کلاهبرداری با تشکیل شرکت تولیدی و معرفی خود به عنوان سرمایه‌گذار در بخش خوراک دام اقدام به دعوت از شهروندان برای همکاری و سرمایه گذاری در بخش تولید کودهای اورگارنیک کردند .

رییس پلیس آگاهی مازندران ادامه داد: متهمان با جلب اعتماد مالباختگان، پس از جذب سرمایه‌های آنان به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به جای انجام فعالیت اقتصادی اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیر قانونی وجه از حساب شرکت کرده و متواری شدند .

سرهنگ عظیمی با اشاره به شناسایی و دستگیری دیگر اعضاء وکارکنان این شرکت، افزود: این افراد در تحقیقات پلیس از برداشت پول از حساب شرکت اظهار بی اطلاعی کردند و اعلام داشته اند،ما صرفاً در بخش تبلیغات،فروش و تولید فعالیت داشته‌ایم و پول ها توسط مدیران شرکت برداشت شده است.

رییس پلیس آگاهی مازندران با بیان اینکه متهمان اصلی پرونده شناسایی، دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شده اند، خاطر نشان کرد: دفتر فعالیت این شرکت نیز در ساری شناسایی و از فعالیت آن جلوگیری و یک سوله که محل نگهداری کودها و کرم های تولیدی بوده، توقیف شد .