سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰

لاریجانی:ببینید چه بلایی سرسیاست‌های اصل 44 آوردند

لاریجانی با اشاره به اینکه کشور باید از نظر تولیدی رونق بگیرد، گفت: امروز بعضی مسائل غلط در کشور می‌بینیم اما نباید آنها را با اقدامات غلط پاسخ داد.
کد خبر : ۱۹۲۸۳۰
صراط: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه دوم شهریورماه در همایش یادمان آیینه‌داران آفتاب ویژه بزرگداشت شهدای شهریور ماه حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه امروز مصاف ما با دشمنان گسترش یافته است، گفت: بخشی از مشکلاتی که امروز در بخش اقتصادی با آن مواجهیم محصول بی‌تدبیری ما و بخشی محصول دشمنی دشمنان است.

وی از تورم و بیکاری به عنوان 2 درب بزرگ ملت یاد کرد و با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن مدیریت جهادی در اقتصاد و فرهنگ افزود: بعضی مسائل غلط در کشور می‌بینیم اما نباید آنها را با اقدامات غلط پاسخ داد.

لاریجانی با اشاره به اینکه کشور باید از نظر تولیدی رونق یابد، گفت: ببینید چه بلایی بر سر سیاست‌های اصل 44 آوردند مثلا نیروگاه‌ها را بابت بدهی از وزارت نیرو می‌گیرند و به وزارت دفاع می‌دهند. آیا حال خصوصی شدن به شما دست می‌دهد؟ یا به عنوان مثال در مورد تامین اجتماعی همین طور.

وی ادامه داد: سهام عدالت را از سهام شرکت‌های بزرگ گرفتند و آن را به مردم واگذار کردند. آیا شما الان احساس مالکیت دارید؟

لاریجانی با طرح این سؤال که شهیدان اندرزگو، لاجوردی، باهنر، رجایی و عراقی در چه مکتبی رشد کردند که این انقلاب بزرگ را به ثمر رساندند، گفت: اگر رمز و راز آن را بفهمی بهتر می‌توانیم بفهمیم امروز در مسیر درستی حرکت می‌کنیم یا باید اصلاحی در خود به وجود آوریم.

وی ادامه داد: آن زمان یک جنس مبارزه بود و امروز نوعی دیگر از مبارزه داریم. آن زمان دشمن ما مشخص بود و اما امروز گاهی پشت مرزها و نیز بین‌المللی است.

رئیس‌مجلس شورای اسلامی از اخلاص و فقدان تصنع به عنوان اولین ویژگی این شهیدان و نیز راز محبوبیت و توفیق آنها نام برد و با اشاره به این نکته که این که آنان در بستر از دنیا نرفتند توفیق بزرگی است، گفت: شهیدرجایی شخصیتی پاک باخته بود و نوع سلوکش پیش و پس از انقلاب تفاوت نکرد.

وی با یادآوری تهمت‌ها و نیش‌هایی به بنی‌صدر به شهید رجایی به انتشار مکاتبات بنی‌صدر با امام راحل(ره) و شهید رجایی اشاره کرد و گفت: این مکاتبات غرور و بدمستی بنی‌صدر را نشان می‌دهد و با اینکه شهید رجایی حرف‌هایش را با متانت مطرح کرده است اما بنی‌صدر نیش‌دار با او سخن گفته است.

لاریجانی با نقل روایتی از امام علی (ع) خاطرنشان کرد:‌ اگر رابطه نیکویی با خلق می‌خواهیم ابتدا باید رابطه خود با خدا را تصحیح کنیم و مسلک این 5 شهید اینگونه بود.

وی به نقل خاطره مرحوم عسگراولادی از شهید لاجوردی که در آن این شهید بزرگوار از سلب توفیق شهادت از خود ابراز ناراحتی می‌کرد اشاره و بیان کرد: این شهیدان هیچ گاه هدف را گم نکردند و در بدترین شرایط انسان‌های مسکلی باقی مانده و هرهری مذهب نبودند. آنان مقلد روحانیت و مراجع بودند و شرق‌زده و غرب‌زده نبودند و حتی اگر دروس حوزوی نخوانده بودند تفقه در دین داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بسیاری از اعوجاجات پس از انقلاب را محصول گم کردن هدف برشمرد و گفت: در دوره‌هایی موج‌های سیاسی سنگین به وجود آمد و متلک‌هایی می‌گفتند و مسیر انقلابیون را ایدئولوژیک می‌خواندند، گویی ایدئولوژیک بودن با واقع‌بینی منافات دارد.

وی با تاکید بر اینکه طریق و راه می‌تواند تغییر کند اما مقصد نمی‌تواند، اظهار کرد: گاهی می‌گفتند چون دیپلماسی ما ایدئولوژیک است به مقصد نمی‌رسد؛ در دیپلماسی که نمی‌شود هرهری بود. واقعیت را باید دید اما با ایدئولوژی به سمت آن حرکت کرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه ما بسیار از این موج‌ها خسارت دیده‌ایم، گفت: این شهیدان اگر امام راحل را به عنوان پیشوا برگزیدند او را کاملا قبول داشتند و افرادی بودند که در راه دین با فهم و درایت کار کرده، مشکلات را می‌دیدند و هضم می‌کردند یعنی اینکه دریدگی ایجاد نمی‌کردند زیرا در جامعه‌ای که دریدگی باشد حیا از بین می‌رود و آن وقت به جای هم‌افزایی شرایط به سمت سایش می‌رود.
منبع: فارس