سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷

قهرمان فوتبال زير 14سال آسيا مشخص شد

تيم ملي نونهالان عراق با برتري برابر کره شمالي قهرمان مسابقات زير 14 سال آسيا در همدان شد.
کد خبر : ۱۹۱۴۲۲
صراط: تيم ملي نونهالان عراق با برتري برابر کره شمالي قهرمان مسابقات زير 14 سال آسيا در همدان شد.

مسابقات فوتبال زیر 14 سال آسیا دیروز به روز پایانی خود رسید و از ساعت 18 در دیدار نهایی این مسابقات تیم های عراق و کره شمالی در ورزشگاه شهید مفتح همدان و در حضور 1000 تماشگر به مصاف هم رفتند.

قضاوت این دیدار بر عهده کاشارا هیروکی از ژاپن، محمد ذولفقاری بن مصطفی از ستگاپور و عبدالله الکندری از کویت بود.

دو تیم در نیمه نخست چند موقعیت خوب گلزنی را بدست آوردند که نتوانستند از موقعیت های خود به نحو احست استفاده کند تا نیمه نخست این دیدار صفر بر صفر مساوی به پایان برسد.

عراقی ها  نیمه دوم را هجومی آغاز کردند و در دقیقه 32 توسط وحمد علی خدیم مهاجم تیز هوش خود موفق به گلزنی شدند تا نتیجه یک بر صفر به سود عراقی ها شود.

در ادامه بازهم همین بازیکن روی یک فرار بسیار عالی گل دوم عراق را وارد دروازه کره شمالی کرد و محمد جلیل نیز در دقیقه 55 گل سوم عراق را به ثمرز رساند تا تیم عراق با برتری سه بر صفر برابر کره شمالی قهرمانی این رقابت ها را به خود اختصاص دهد و کره شالی نیز در مکان دوم ایستاد.

قهرماني را به مردم جنگ‌زده عراق تقديم مي‌کنم

سرمربي تيم ملي عراق گفت: عراق اين روزها پر از خشونت و کشتار است و مردم عراق در سختي و نگراني به سر مي برند و اميدوارم اين قهرماني باعث خوشحالي مردم کشورم شده باشد.

سعد هاشم در نشست خبری پس از بازی برابر کره شمالی اظهار کرد: تیم ما در این دیدار بسیار خوب بازی کرد و قبل از این دیدار با تک تک بازیکنانم صحبت  کرده بودم و از لحاظ روانی آن ها برای این دیدار آماده شده بودند.

وی با بیان اینکه مردم عراق این روزها وضعیت خوبی ندارند، گفت: همه دنیا متوجه وضعیت نه چندان خوب معیشتی ما هستند و خواستیم با این قهرمانی هدیه کوچک به مردم خشونت زده کشورم داده باشیم و آن ها را با این قهرمانی خوشحال کنیم.

سرمربی تیم ملی عراق افزود: فوتبال همیشه یادآور صلح بوده و امیدوارم صلح به همه‌جا بخصوص عراق کشیده شود و مردم عراق از این وضعیت خارج شوند.

سعد هاشم اظهار کرد: در آینده تغییراتی در این تیم داریم و باید بازیکنان خود را آنالیز کنیم و ببینیم کدام بازیکنان بیشتر در آینده به کار فوتبال عراق می آیند و بهترین ها را انتخاب کنیم.

وی افزود: از همه خبرنگاران بابت پوشش این مسابقات تشکر می کنم و همدانی ها نیز برای این مسابقات سنگ تمام گذاشتند.

ایران و کره جنوبی از صعود به فینال بازماندند

تیم ملی کشورمان در دور نیمه نهایی این رقابت ها با شکست برابر عراق از صعود  به فینال این رقابت‌ها باز مانده بود.

در این دوره دیدار رده بندی برگزار نشد و دو تیم ایران و کره جنوبی به عنوان سومی مشترک دست یافتند.

تیم ایران در دور گروهی به ترتیب 4 - 1 تیمورشرقی را شکست داد ، با یک گل از کره شمالی شکست خورد و با یک گل از سد عربستان گذشت.تیم ایران در دیدار نیمه نهایی 2 - 3 مغلوب عراق شد.

در پایان رقابت ها جوایز مسابقات به شرح زیر اهدا شد :

* بهترین بازیکن : محمد راضی کاپیتان تیم ملی عراق

* بهترین گلزن : محمد علی کاظم از تیم عراق با 6 گل


مسابقات فوتبال زیر 14 سال آسیا با حضور 8 تیم به مدت 10 روز در همدان برگزار شد.