سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
رحیم چوخانی زاده مقدم

شیعیان بحرین را در یابید

وهابيون جنایتکار براي اجراي اين مراسم دور آتشی که روي آن یک سینی به اندازه سر قربانی يا كمي بزرگتراز آن قرار داده شده است ٬جمع می شوند و منتظر مي مانند تا سيني یاد شده ...
کد خبر : ۱۹۰۸۷
صراط - وهابی های خبیث مراسم ویژه اي براي برخي مناسبت هاي جشن و سرورخود دارند به نام  " رقص میری " . در اين مراسم یک یا چند مسلمان شیعه را که براي چنين روزي از قبل به اسارت مي گيرند ، دست و پا بسته به نحوی که قدرت دفاع از خود يا فرار نداشته باشد با بدترین و مشمئز کننده ترین شيوه به مسلخ مي برند که رویت صحنه های مربوط به کشته شدن این قربانیان برای هر انسان مدعی طرفدار حقوق بشر غیر قابل تحمل می باشد . جزئیات ریز به ریز این مراسم تا چند سال پیش در کتاب سبز وزارت خارجه موجود بود ، نمی دانم که آیا هم اکنون نیز این مطلب در این کتاب سبز موجود می باشد یانه ٬اما درسالی که آمریکا به افغانستان حمله نظامی کرد و بنده به اتفاق زنده یاد شهید رسول کاظم نژاد عکاس روزنامه كيهان به کویته پاکستان رفته بودیم تا از این طریق برای تهیه گزارش زنده و از نزدیک ٬وارد افغانستان  شویم ٬ در بازگشت از ماموریت در یکی از بخش های سفرنامه خود به این مراسم به نقل از کتاب سبز وزارت امورخارجه کشورمان اشاره داشتم اما به خاطر ناراحت كننده بودن اين مطلب چاپ آن با مخالفت شدید مدیرمسئول محترم روزنامه که مستند به همان کتاب سبز بود مواجه شد.

با توجه به شرايط امروز که کشورهای منطقه توسط همین حکام وهابی مسلک در وضعیت بسيار بحراني قرار گرفته اند ٬ لازم دیدم که مخاطبين این وبلاگ را که اين روزها با دقت تمام پي گير مسائل و حوادث و تحولات در کشورهاي مسلمان وعربي هستند درجریان  عمق دنائت و خباثت وهابيون جنايتکار قرار داده و علت درخواست داوطلبانه حكام شیعه کش آل سعود از امیر جنایتکار بحرین مبني بر سركوب خونین جنبش رهايبخش مردم مظلوم این کشور قراردهم تا متوجه باشند که آن ها براساس چه نياتي آمادگي کامل خودرا براي انجام اين ماموريت کثیف اعلام کرده اند ، لذا ضروري مي نمايد که در این مجال هرچند کوتاه ٬اشارتی داشته باشم به اين بخش از سفرنامه ام یعنی مراسم ويژه "رقص ميري ".                        

وهابيون جنایتکار براي اجراي اين مراسم دور آتشی که روي آن یک سینی به اندازه سر قربانی يا كمي بزرگتراز آن  قرار داده شده است ٬جمع می شوند و منتظر مي مانند تا سيني یاد شده از شدت گرما مانند آهن گداخته سرخ شود و وقتی این داغي به نهایت خود رسید قربانی ٬ درحالی که دست ها و پاهایش بسته است آورده و درکنار آتش قرارداده مي شود تا گرمای آتش و سوزانندگی آن را با تمام وجود حس کرده  و سرخی سینی را به چشم ببینند ، سپس با فرمان " بزرگ مجلس " و همراه با فریاد بکش بکش ! تماشاچیان ، سر قربانی با يک چرخش  شمشیر جلاد از تن جدا شده و به گوشه ای می غلطد و بلافاصله در حالی که بدن  بدون سر قربانی، هنوز داغ است و در حال جان كندن و تسليم روح به حضرت حق و سپري كردن آخرين لحظات زندگی نباتی است ، جلاد سینی داغ شده را در میان هلهله تماشاچیان ٬ از روی آتش برداشته  و به جای "سر از تن جدا " قرار می دهد ، در این لحظه است که پيکر قربانی همانطور که پیش از این به آن اشاره شد و هنوز در حال  جان دادن است به واسطه داغی که از  سینی  به آن منتقل  می شود ، به شدت تحریک  شده و در حا لی که  با کف زدن ها و هلهله  ممتد  تماشچیان همراه می باشد ٬به جنب و جوشی که بی شباهت به حرکات موزون نیست ٬ تبدیل می شود که به همین خاطر وهابیون  کثیف ! به آن رقص میری می گویند يعني " رقص در حال مرگ " !! .

                                 ***********

با یادآوری این واقعیت تلخ و در عين حال مشمئز کننده ٬ خواستم این مطلب را برسانم که وقتی ملك عبدالله این مسئول وهابی و جانی عربستان در پشت خط تلفن و درگفت و گو با "عيسي بن حمد آل خليفه" امیرخائن بحرین ٬ در آرامش خاطر و با صراحت تمام می گوید ٬اگر نمي‌توانيد شیعيان كشور خود را ساكت كنيد ما داوطلبانه مي‌توانيم اين كار را انجام دهيم ! و امیر بحرین نیز به محض  مواجه با این پیشنهاد رذیلانه بدون کوچکترین فوت وقت این پیشنهاد را به دیده منت می پذیرد و مرز های خود را به روی نیروهای بد مست تا بن دندان مسلح کشور بیگانه ای می گشاید که سران آن ها کشتن را ثواب می پندارند و گرفتن جان شیعیان به آن شیوه ای که گفته شد ٬ نوعی تفریح و حتي عبادت برای انتقام گیری از اهل بیت می دانند! متوجه باشيد كه عمق كينه وهابيون نسبت به شيعيان از كجا نشات مي گيرد و اينكه برخي در بدنه دولت محترم به طور كاملا نسنجيده و ساده لوحانه و غير كارشناسي  به دنبال برقراري روابط تنگاتنگ با اين گروه از رژيم هاي مرتجع منطقه با آن سوابق بسيار تلخ و تاريكي كه در برخورد با مسلمانان اعم از شيعه و سني بويژه شيعيان در پيشاني تاريخ برجاي گذاشته اند می باشند ٬ چقدر  جاي بسي تاسف دارد! و چقدر در چنین شرایطی  حفظ هوشياري مردم هميشه در صحنه را برای مقابله با این گونه حرکات ساده لوحانه و درعین حال مشکوک ضروری می نماید. اینگونه پلشتی ها در حالی در سیاست خارجی ما صورت می گیرد که ملت ما نمونه هاي بارزاين گونه دنائت ها و پستي ها را در ماجراي  قتل عام شيعيان در جمعه خونين مكه در جوار خانه امن الهي كه با فرمان فهد پادشاه منحوس وقت عربستان این نوكر حلقه به گوش آمريكا و اسرائيل به اجرا درآمد ٬ تجربه کرده اند و يا در هنگامه آغاز بمباران مردم بي دفاع شهرهاي مرزي كشورمان در دوران جنگ نابرابری که به واسطه صدام برکشورمان تحمیل شد ٬ به چشم خود دیده اند آن لحظه به لحظه ها و صحنه به صحنه های چگونه چكانیده شدن  ماشه اولين توپ توپخانه صدامي توسط  "حسين اردني " كه همگی به سوی شهرهای مسکونی و مردم بی دفاع کشور مان در مرزها  نشانه رفته بود.

 البته تصاوير این مستندات نه تنها هنوز در اذهان مردم داغديده ملت شريف و شهيد داده كشور عزيزمان موجود است بلکه آرشيو های صدا و سيما مملو از تصاویر کاملا مستند از این جنایت های سران برخی کشورهای عربی بویژه اردن می باشد و کسانی که شیفته دعوت و یا ایجاد ارتباط عمیق با این قبیل سران مرتجع منطقه هستند اقلا پیش از هر تصمیمی سری به آرشیو رسانه ملی بزنند.

این روزها بادیدن صحنه های ورود نیروهای سعودی به شهرها و خیابان های سرزمین بحرین و کشتار مردم بی دفاع آن٬ خاطرات آن روزهای تلخ ٬دوباره یادآورمان می شود و وقتی می شنویم که عناصری از بدنه این نظام در صدد دعوت این جانیان برای شرکت در جشن نوروز امسال شده اند یا اینکه خود شان بنا دارند برای شرکت در مراسم جشن نوروز و یا به خاطر هرکار دیگری با سفر به آمریکا و نشستن در کنار " بان کی مون " دبیر کل سازمانی که در این اوضاع سکوت خفت باری را به نفع جنایتکاران غربی و سران مرتجع و وابسته عرب اتخاذ کرده است سال جدید را تحویل بکنند ٬ این سوال پیش می آید که اگر مردم خون غیرتشان به جوش نیاید پس چه باید بکنند؟!. تصاویری که در این روزها از کف خیابان ها و کوچه های بحرین در سیمای جمهوری اسلامی و رسانه های خارجی به نمایش گذاشته می شود هاکی از آن است که نیروهای نظامی آل سعود در مسیرهای ورود  به بحرین ، هرکسی را که در تيررس مگسک سلاح خودکار خود قرار می گيرند بدون کوچکترین هشدار قبلی مانند برگ خزان از درخت زندگی شان ساقط می کنند ٬ به همین راحتی !! و هیچ ابایی هم از این اقدام زشت خود ندارند!!. چرا که می دانند ٬ هیچ جا در مقابل این اعمال زشت خود پاسخگو نیستند !! براساس اخبار دریافتی ٬نیروهای سعودی در این تجاوز آشکار و اشغال این سرزمین متعلق به مسلمانان حتی یک گلوله هوایی شلیک نکرده است ، همانطور که در حادثه رقت آور جمعه خونین مکه درششم ذيحجه  سال 1366 هجري شمسي شاهد چنین حوادثی  بودیم که اکثریت به اتفاق تیرهای شلیک شده از سوی سربازان سعودی به سوی حاجیان ایراني به صورت مستقیم و به سر و صورت آنان اصابت کرده بود . بنابراين آيا در چنين شرايطي هرگونه روابط و تعامل دوستانه با اين گونه رژيم هاي منفور وابسته اي كه داراي پرونده هاي قطور خيانت و جنايت عليه اسلام ناب محمدي داشته و دارند و دعوت از اين قبيل پادشاهان مطرود ملت هاي خود  برای سفر به کشورمان کاري از روي عدم آگاهی و برخلاف خواسته های واقعی مردم نيست؟! آيا نبايد در زمان مقتضی با اين گونه افراد که امروز متاسفانه در بدنه دولت نفوذ کرده اند و در کارهايي دخالت و ورود ناشيانه مي کنند که در حد و قواره آن ها نيست برخورد لازم شود؟! این اقدام شرم آور اين روزها باعث فراهم شدن شرمساري براي اصولگرايان واقعي اين نظام در ميان مخالفين داخلي و خارجي شده است و بدتر از همه توجیه این اشتباه استراتژیک است که این بار نیز توسط عناصر درجه ۳ این جریان به شکل های کاملا کودکانه صورت می گیرد و به جاي عذر خواهي از مردم و خانواده شهدا به خاطر سیاست غلطی که در پیش گرفته اند باز هم متوسل به توجیه های سبک و کودکانه شده و در صدد رفع اين اشتباه به انحاء مختلف و انداختن توپ اين فضاحت سياسي برزمين ديگران برآمده اند !!.

نگارنده این سطور به عنوان يک مسلمان ايراني و به عنوان يک ناظری که امروز شاهد يک نسل کشي تمام عيار ، ناجوانمردانه و در يک شرايط کاملا نابرابر ٬ توسط نيروهاي دجال وهابي آل سعود دركشور كوچك  بحرين که زمانی یکی از استان های مهم میهن اسلامی مان به شمارمي آمد هستیم ، معتقدم که دستگاه ديپلماسي کشورمان بايستی بدون تحمل کوچکترین موازی کاری هایی که این روزها به نام مشورت در پیش گرفته شده است براي نجات جان ملت مسلمان بحرين که در سکوت خفت بار سازمان هاي بين المللي ، اتحاديه عرب و حتي سازمان کنفرانس به اصطلاح اسلامي صورت مي گيرد ، به هر شکل ممکن راسا وارد عمل شده و  تدابير لازم را براي کمک رساني به مردم تحت ستم بحرين ٬ به هر نحو ممکن ، بينديشد .

وفتي شما با دقت تمام نگاهی به تاریخچه روند استقلال جعلی و فرمايشي بحرین  بيندازید و به وضعيت و شرایط فعلی آن دقت داشته باشید به سهولت و به وضوح می توانید پی به شباهت ها و مشتركات روند اشغال این کشور توسط  وهابيون با تاریخ مبارزات ملت فلسطين و روند اشغال آن توسط رژیم صهیونیستی پی ببرید .

بحرين اين قطعه از سرزمين شيعيان که امروز ازآن ٬ به عنوان کشوری موسوم به کشور پادشاهی بحرین یاد می شود ، زمانی به عنوان یکی از استان های زرخیز کشورمان محسوب می شد اما در مقطعي ازدوران حاکميت رژيم وطن فروش پهلوي یعنی دردهه 50 و حدود 6 سال قبل ازپیروزی انقلاب اسلامی در یک معامله کاملا نابرابر از دست رفته اعلام و به ثمن بخس به مزايده گذاشته شد که برنده این مزایده هیچ کس جز وهابیون سلفی وابسته به اسرائيل  و انگليس نبود.

 اگر در قضیه فلسطین سیاستمداران فریبکار و روباه صفت انگليس خبيث در تکميل پروسه و سناريوي اشغال فلسطين ، ابتدا به ساکن ، يک اقليت يهودي را مسلح کرده و سپس براکثريت فلسطين حاکم كردند و بعد گام به گام مسلمانان را از سرزمين هايشان آواره ویا آن ها را به خاک و خون کشيدند و همانطور مشاهده می کنید شرايط امروز را به وجود آوردند ٬ دقيقا ما اين حادثه را  در بحرين نيز شاهد هستيم به این معنی که همين روباه مكار در یک عملیات فريبكارانه شبیه عملیات انجام شده در فلسطین ُ يک گروه در اقليت به " ظاهر اهل سنت "ي را که هیچ گونه وجه اشتراکی ميان آن ها و ديدگاه هاي اهل سنت واقعي ندارد ٬ بلکه وهابي هستند و سلفي ، به  حاکمیت و حکمرانی  بریک  اکثریت شیعه در آورد .

اگر يک فلاش بکي به تاريخچه جدايي اين سرزمين از ميهن اسلامي مان ايران بزنيم ٬ متوجه خواهیم شد که با کمک يک نخست وزير بهايي مثل " هویدا " درحالي که 4 جزيره ايران در اشغال بود ٬ اشغالگران ۳ جزیره  متعلق به خودمان را به خودمان پیش کش کردند ! مشروط براینکه ما هم برای همیشه قید " بحرین " جزیره چهارم خودمان را بزنیم که متاسفانه همین اتفاق هم می افتد و براي محکم کاري هم که شده يک همه پرسي و رفراندوم ساختگي و فرمايشي هم که در آن اتفاقا شیعیان به هیچ وجه حضور تعیین کننده نداشتند ٬ برگزار و با يک راي گيري از قبل قابل پيش بيني که درسازمان ملل  به راه انداختند و درنهايت به جدايي بحرين از ايران راي صادر کردند ، باز هم بدون آنکه صاحبان اصلی این سرزمین در انتخاب سرنوشت خود کوچکترین سهمی داشته باشند و يا در باره تعيين سرنوشت خود اندک نظری هم از آن ها خواسته شده باشد و برای اینکه بتوانند صدای به حق شیعیان در اکثریت این استان متعلق به ایران در اعتراض به این اقدام ناعادلانه را که در اثر یک معامله خائنانه جنبه قانونی پیدا کرده بود کاملا خفه کرده و آن را غیر قابل شنیدن کنند ! با یک  نقشه از پيش طراحي شده انگليسي هاي خبيث به لطایف الحیل ٬ يک عده  اقوام وارداتي سني سلفي غیربومی را از اطراف ٬ جمع آوری کرده و وارد منامه مي کنند و سپس تلاش مي کنند که در آمار جمعيتي منطقه دست کاري کرده و اين بلا را که امروز شاهد آن هستیم برسر شيعيان بياورند ٬ بلایی که دقیقا مشابه آن در خصوص فلسطین اشغالی و با مهاجرت اجباری یهودیان به سرزمین فلسطینیان صورت گرفت به طوري که امروز يک اقليت کاملا غير بومي وابسته به انگليس در بحرین حاکميت پيدا کرده و تا به امروز  بر عده کثيري از شيعيان بومي ستم روا می دارند !!. حال آنکه اکثريت مردم بحرين شيعه اثني عشري ٬ ايراني و فارسي زبان هستند و هم اکنون نيزدر روستاهاي بحرين سکونت دارند و متاسفانه بعد از انقلاب هم بعد از اينکه نظام مقدس ما به پيروزي مي رسد ، احتمالا باتوجه به شرايط آن روز و همچنين به خاطر برسرکار بودن ليبرال ها برمصدر امور اين استقلال خفت بار به رسميت شناخته شده و مهر تاييد برآن زده می شود ، لذا اگر ما بحرين را به رسميت نمي شناختيم و حق حاکميت مان را بر اين سرزمين همچنان محفوظ مي داشتيم و يا اين استقلال را مشروط به شرايطي مي کرديم و اين تفحض را براي خودمان همچنان حفظ مي کرديم تا با رصد کردن لحظه به لحظه تحرکات وهابيون و به محض مشاهده تخلفاتی در تغيير نقشه پراکندگي و یا جا به جايي جمعيتي اين منطقه هرازگاهي با فراخواني سفير بحرین به وزارت خارجه ٬ هوشياري خود را در برابر اين گونه فعاليت ها و تلاش هاي موذيانه آل خليفه به اثبات می رساندیم  ضرر نمي کرديم که هیچ بلکه امروز در چنین  شرايطی در دفاع از شيعيان خود با مشکل مواجه نمی شدیم و به راحتي مي توانستيم ثابت کنيم و ادعا كنيم که ادامه جدايي بحرين ازايران اسلامي با هيچ منطق و هيچ قاعده اي همخواني ندارد و حاکمان فعلي بحرین امانتداران درست و صا لحي براي اداره اين کشور اسلامي نمي توانند باشند و حاکميت شان از همين امروز باطل است ، به همين راحتي .

وانگهی مگر قرار نبود با به رسمیت شناختن استقلال بحرین از سوی ایران ، طرف و طرف هاي  مقابل هیچ ادعایی در باره 3 جزیره متعلق به ایران صورت نداشته باشند پس چه شد؟! پس چرا هیچ چیز عوض نشده است و سال و ماهي نيست كه وهابي ها ی حاکم دربحرين و برخی ديگر ازکشورهای عربی عضو شوراي همكاري خليج فارس  بویژه امارات به بهانه های واهی وبا چراغ سبز انگلیس و آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنان برطبل مالکیت دروغین خود برجزایر متعلق به ایران زده و بر غیر ایرانی بودن آن ها پافشاری می کنند ؟!. بنابراین وقتی یک طرف متعهد زیر همه تعهدات خود می زند چرا ما نه ؟!

 بنابراين درشرایط فعلي بحران منطقه که دیکتاتورهای وابسته حاكم بركشورهاي عربي  عاملان اصلي به وجود آمدن آن بوده اند ٬ نبايد ما نیز ساکت بوده و نظاره گر فجایع امروز که ناشی اشتباهات گذشته و گذشتگان بوده باشیم و می بایستی تا دیر نشده  به داد مردم مظلوم بحرین شتافته و آن ها را از این حمام خونی که به راه انداخته اند نجات دهیم .

اگرچه امروز ورود به این موضوع اندکی سخت و دشوار شده است ، اما  ورود نيروهاي نظامي  کشوربيگانه به يک کشور مستقل ديگر اشغالگري محسوب می شود و رفع اشغال در صورت در خواست مردم آن کشور بر هر کشوری بویژه کشور همسایه  از اوجب واجبات است و لذا جوانان دلير و جان برکف کشورمان اين آمادگي را دارند که به يک چشم به هم زدني انجام وظيفه بکنند و يقين بدانید که  براي خشنودي روح جريحه دار شده امام (ره) در ارتباط با حادثه جمعه خونين مکه به دست نيروهاي تا بن دندان مسلح آل سعود هم که شده آماده هرگونه جهاد در اين راه خواهند بود.

                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 والا اگر بخواهیم در اين روزها که همه چيز به هم ريخته امیدمان را به شوراي سرتاپا وابسته همکاري خليج فارس ، اتحادیه عرب و حتي سازمان به اصطلاح کنفرانس اسلامي ببندیم تا براي دفاع از ملت مظلوم اين کشور اندک تصمیمی بگیرند و کاري بکنند ، چنین امیدی بیهوده و دل بستن به چنین مجامع توخالی کاری عبس خواهد بود چرا که اگر آن ها مي خواستند کاری بکنند بعد از این همه مدت اشغالگری و جنایت های سبعانه رژيم صهیونیستی درفلسطین ٬ فکري به حال ملت تحت ستم این دیار مي کردند!.

لذا به نظرمي رسد اگر اوضاع بخواهد بغرنج ترازاين شود بايستي استراتژي مان را نسبت به بعضي جاها مانند كشور شيعه نشين بحرين عوض کنيم و به سرعت حاکميت آل خليفه را به خاطرنداشتن صلاحيت حکومتداري بر مردم مسلمان خود غيرقانوني و غيرشرعي دانسته ورسما اعلام کنيم که حاکميت و استقلال اين قطعه از خاک ايران اسلامي مشروط به شرايطي بوده که امروز آن شرايط محقق نيست .

ما درخصوص  تملک بر بحرين استدلال هاي روشني داريم که هرکشوري اين استدلال ها را داشته باشد در دنيا حرفش قابل شنيدن است .

و این را هم باید بدانیم که وضعيت بحرين براي ما مثل " جزاير مالوينا " ست براي " آرژانتين " که هم اکنون در اشغال انگليس می باشد ولي آرژانتين هيچ وقت زير بار پذیرفتن این اشغال نرفته است .

شرايط بحرين مانند شرايط  " هنگ کنگ " است براي " چين " که بعد از 100 سال بالاخره چين آن را پس گرفت.

" قبرس " هم شبیه به همين شرايط را براي " ترکيه " دارد و جا لب است که بدانید غربي ها از راست و چپ به ترکيه که شيفته پيوستن به اتحاديه اروپا  به هر شکل ممکن است ، فشار وارد مي آورند تا شرط پيوستن به اتحاديه اروپا را چشم پوشي اين کشور از  قبرس و اعطاي آن به يوناني ها بدانند ، اما همانطور که شاهد و ناظر بر شگرد ديپلماسي ترکيه در جهان هستيم ، سران این کشور با قاطعیت تمام مي گويند ؛ نه تنها قبرس را نمي دهیم بلکه معتقدیم که کل قبرس از آن عثماني ها  يعني متعلق به ترکيه است و برای اینکه این تصمیم خود را در عمل هم نشان بدهند به هرقیمت  که شده  نصف شمال قبرس را ترک نشين کرده واز آن ها نيز به شكل هاي مختلف حمايت مي كنند و به اين شكل بر پایداری خود در این منطقه تاكيد مي كنند و مثل عقاب و مادري که بالاي سربچه اش باشد بالاسر قبرس هستند و نمي گذارند که يونان قبرس را ببلعد ، لذا اینکه مي بينيد رجب طيب اردوغان  نخست وزير ترکيه براي اثبات قاطعيت خود در دفاع از منافع خود در  مجادله اي كه با شيمون پرز درحاشيه اجلاسيه کذايي داموس پیدا می کند و با شدت تمام به این جلاد صبرا و شتیلا مي تازد و با خطاب قراردادن او ٬ خونخواری وی در فلسطین اشغالی را به رخ اش می کشد و این مقام عالی رتبه رژیم صهیونیستی را سکه یک پول می کند٬ در راستای همین سیاست است .

بنابراين امروز نیز اتخاذ چنین سیاستی در باره بحرین برای دستگاه دیپلماسی کشورمان مهیاست و بهترین موقع برای طرح چنین ادعایی می باشد.

شيعيان در بحرين جمعيتي بالغ بر 90 درصدي را پيش از استقلال تشکيل مي دادند اما بعد از استقلال و هم اکنون اين رقم  به 60 الي 70 درصد رسيده است و اگر اين رويه  ادامه پيدا کند کار بسيار مشکل تر خواهد شد لذا به همين خاطر ايران اسلامي بايستي هرچه زودتر با پاسخ مثبت دادن به نداي " هل من ناصرينصروني " ملت تحت ستم بحرين ، شناسايي خودش از استقلال  بحرين را پس بگيرد و حتي به نظر مي رسد این سیاست پیش از آنکه از سوی قوه مجريه و از طريق دستگاه دیپلماسی کشورمان و سپس قوه قضائيه اجرایی شود ٬ اولین جرقه های آن بايد از سوی  علماي اهل سنت  ، علماي شيعه و مراجع معظم در نجف و قم زده شود و اینگونه جنایت ها از نظر تاريخي و مذهبي محکوم شده و درنهایت  اين موضوع  به نحوی سوق داده شود به سويي که ايران رسما اعلام كند كه در اين مرحله حساس نمی تواند نسبت به جان و امنیت مسلمانان شیعه و اهل سنت  بی تفاوت باشد . لذا به هر حال بايد سياستمان نسبت به بحرين را عوض کنيم و بدانيم که اتخاذ چنين سياستي 2 خوبي دارد يکي اينکه معلوم می شود که ما هیچ نقشي در اين ظلمي که به شيعيان بحرين مي شود نخواهيم داشت و جبران مافاتي خواهد بود براي تلافي  سياست هاي غلط گذشته مان وخوبي  دومي که دارد اين است که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بویژه امارات عربی متحده ديگر جرات نمي کنند روي جزاير 3 گانه ادعايي داشته باشند و اين را يقين بدانيم که عقب نشيني امروز امارات در خصوص اين جزاير و خارج کردن آن از دستور کار شوراي همکاري خليج فارس صرفا موقتی و تحت تاثير شرايط امروز منطقه و نوعي تاکتيک بوده و وقتی آب ها از آسیاب بیفتد باز همان ادعاها و گردن کشی ها از سر گرفته خواهد شد.

نظرات بینندگان
fafa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۰
۳
۰
مقاله خوبی بود .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۰
۳
۲
مگه يادتون رفته فوتباليستهاي بحريني بعد از اينكه باعث حذف ايران و صعود عربستان به جام جهاني شدند پرچم عربستان رو بالاي سر گرفتند و درو افتخار زدند؟ الان هم هر بلائي سرشون بايد حقشونه. مگه نه اينكه تو همه پرسي كه داشتند راي به استقلال بحرين دادن؟ خوب اگه عرضه دارند خودشون ار حقشون و كشورشون دفاع كنند . مردم ايران خون جونهاشونو از سر راه گير نياوردن كه به خاطر اين بحرينيها نثار كنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
که چی؟

ما به وظیفه ی انسانی و اخلاقی خودمون عمل می کنیم.
اینقدر اسیر این مرزبندی های جغرافیایی نباشید. حمایت از مظلوم واجبه. تازه همسایه هم هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۰
۴
۰
مرگ بر ال سعود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۰
۱
۰
بانظرنویسنده موافقم همه ی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس راکه روی هم حساب کنیم نصف جمعیت ایران هم نمیشود.آنوقت این شیوخ عیاش وبی بخاربرای کشوری بزرگ مثل ایران خط ونشان می کشند.الان بهترین زمان برای گرفتن انتقام خون شهدای بحرین وشهداوجانبازان هشت سال دفاع مقدس وجمعه ی خونین مکه ازاین زالوصفتان است .فراموش نکنیم آنهمه حمایت مادی ومعنوی که درزمان جنگ ازصدام کردند.امثال ریگی هادردامان همین وهابیهای کثیف پرورش یافتند.پرونده ی این جنایتکاران آنقدرسیاه است که هرگونه اقدام نظامی علیه آنان توجیه پذیراست .
اقای دل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۰
۲
۱
سلام .باید یه کاری کرد....دیگه این عربای نفهم دارن پاشونو از گلیمشون دراز تر میکنن.وقتشه بفهمن حرف اول و اخر رو کی میزنه .من سیاستمدار نیستم اما به نظر من باید اول حج رو تحریم کنیم...ما که تمام اسلام رو تعطیل کردیم حجم تعطیل کنیم...یا عبور از تنگه ی هرمز رو محدود کنیم ....خاک برسر ما کشورمونو گرفتن خفه شدیم .....نیروی انسانی نداریم...پول نداریم ...سلاح نداریم ...حق نداریم....چی نداریم که وایسادیم داریم نگاه میکنیم...تله ی امریکاست...کدوم نقشه ی امریکا گرفته که این یکی بگیره.....اقایونی که مدعی ایران و ایرانی و ملیت و کوروش کبیرو ....کجایید یه چیزی بگید.اینحا که دیگه نه غزه است نه لبنان ...اینجا که دیگه ایرانه که .جانتونو فدای ایران کنید دیگه.
اسلام علیک یاتالی کتاب الله وتر جمانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۰
۱
۳
اگر با جهان تعامل خوبی داشتیم شاید می توانستیم به دخالت سازمان ملل در بحرین مثل لیبی کمک کنیم اما متاسفانه حمایت کردن هم بلد نیستیم
فدایی امام خامنه ایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۰
۱
۰
ببخشید منظور این دوستمون از تعامل چیه؟ که ما بلد نیستین؟؟؟ اگه منظورت سر تسلیم فرود آوردنه ما بمیریم هم این کارو نمیکنیم اگه هم منظورت چیزیه که تا الان نه ما فهمیدیم و نه غربی ها پس بیان کن چون اونا فقط تسلیم ما رو میخوان، اما اون دستمون که راجه به فوتبال حرف زد توی تیم ملی اون سال بحرین مگه چند تا شیعه بود؟؟؟ سطحی نگر نباشید... بعدشم کدوم رفراندوم آخه مگه این انگلیس کثیف به فکر رفاه ملتی هست که بیاد رفراندوم بذاره و بگه بفرمایید ما کارمون رو انجام دادیم با خیال راحت زندگیتون رو بکنید...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۰
۰
۱
تعامل یعنی لبخند، احترام، جمع کردن دوستان، کم کردن دشمنان، هماهنگی در منافع مشترک، لج بازی نکردن و دقیقا همان کارهایی که شما در زندگی شخصی با همسایگانتان دارید
علی از تنکابن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۰
۲
۰
اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان _روحی فداه_ ***یازهرا***
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
امام حسین علیه السلام فرمد : اینقدر دور شوید که صدای هل من ناصر مرا نشنوید...
...من آماده ام...