دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸

نامه 200 نماینده مجلس به روحانی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از نامه ۲۰۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رئیس‌جمهور برای بهبود وضعیت عشایر کشور خبر داد و گفت: در نامه پیشنهاد برگزاری جلسات فصلی شورای عالی عشایر مطرح شده است.
کد خبر : ۱۸۶۱۴۵
صراط: رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در مورد جزئیات جلسه امروز این کمیسیون گفت:‌ لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بیمه‌گران و اتکایی‌گران خطرهای تجاری و غیرتجاری در کشورهای عضو سازمان تعاون و مؤسسه تضمین اعتبارات صادراتی و سرمایه‌گذاری عربی بررسی شد.

وی از اصلاح ایرادات وارده شورای نگهبان به این لایحه خبر داد و افزود: در ادامه، مشکلات جاری بورس با حضور مسئولان بورس و شهردار تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

زارع همچنین از نامه 200 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رئیس‌جمهور برای بهبود وضعیت عشایر کشور خبر داد و گفت: در این نامه تصریح شده است 2/1 جمعیت کشور را عشایر تشکیل داده و 38 درصد مراتع کشور در اختیار این قشر است و نیز 7/5 میلیون تن محصول دامی و زراعی کشور متعلق به عشایر است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در این نامه از امکان ارتقای این پنج میلیون تن به 15 میلیون تن سخن گفته و تقاضا شده است به‌منظور کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از سوء‌استفاده واسطه‌ها در اسرع وقت، اعتبارات لازم تأمین و از طریق شرکت پشتیبانی وارد بازار شود.

سخنگوی فراکسیون عشایر گفت:‌ در نامه 200 تن از نمایندگان به رئیس‌جمهور پیشنهاد تشکیل شورای عالی عشایر به ریاست رئیس‌جمهور یا معاون اول و برگزاری جلسات فصلی آن مطرح شده است.

وی ادامه داد:‌ از آنجا که زیست‌بوم عشایر فراتر از مرزهای تقسیمات کشوری است، نمایندگان امضاکننده پیشنهاد داده‌اند 1000 میلیارد ریال از بودجه ملی برای ارتقای سطح زندگی عشایر اختصاص داده شود.
منبع: فارس