سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۳

پاپ گروه‌های مافیایی را تکفیر کرد

پاپ فرانسیس در شدیدترین حمله ضد گروه های جنایتکار و تبهکار در دو دهه اخیر به شدت از اقدامات مافیا انتقاد کرد و فعالیت های گروه های مافیایی را "ستایش از شر" ارزیابی کرده است.
کد خبر : ۱۸۳۳۳۱
صراط: پاپ فرانسیس در اظهاراتی ضمن انتقاد شدید از عملکرد گروه های مافیایی، اعضای این گروه ها را به شدت تکفیر کرده است. این اظهارات شدیدترین انتقادات و حملات واتیکان ضد مافیا در دو دهه اخیر به شمار می رود.

 این برای نخستین بار است که پاپ از کلمه "طرد و تکفیر" علیه گروه‌های مافیایی استفاده کرده است. پاپ فرانسیس تاکید کرد: "کسانی که زندگی خود را در این مسیر شر قرار داده اند هیچ ارتباطی با خدا ندارند. آنها طرد و تکفیر شده اند."

پاپ فرانسیس در ادامه ضمن اشاره به فعالیت های تبهکارانه و مجرمانه گروه‌های مافیایی گفت: ب"اید با این شر مقابله شود، این شر باید به کنار رانده شود. ما باید به این مسیر "نه" بگوییم. کودکان و جوانان ما خواستار مقابله با این شر هستند."

سخنگوی واتیکان نیز ضمن اشاره به اظهارات پاپ فرانسیس تاکید کرد: "سخنان پاپ بیشتر از یک پیام مستقیم به اعضای گروه های تبهکار بوده چرا که آنها پیش از این خود را طرد و تکفیر کرده اند. این پیام به اعضای این باندهای تبهکار یادآوری کرده است که نمی توانند در مراسم و آیین های کلیسا شرکت کنند چرا که از طریق اقدامات تبهکارانه و مجرمانه خود از خدا فاصله گرفته اند."

استفاده از کلمه "طرد و تکفیر" از سوی پاپ اهمیت زیادی دارد چرا که بسیاری از اعضای مافیا و سایر گروه های تبهکار در ایتالیا خود را بخشی از یک گروه دینی و مذهبی می دانند و در مراسم و آیین های کلیسا شرکت می کنند.آخرین بار پاپ ژان پل در سال 1993 میلادی به اعضای مافیا هشدار داده بود که سرانجام روزی با عدالت الهی روبرو خواهند شد. مافیا چند ماه بعد به این اظهارات با بمبگذاری در چند کلیسا در شهر رم پاسخ داد.
منبع: تسنیم