پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱

درگیری پلیس فرانسه با اعتصاب کنندگان

پلیس ضد شورش فرانسه امروز سه شنبه با کارکنان قطار که در اعتصاب سراسری به سر می برند به شدت درگیر شدند.
کد خبر : ۱۸۲۶۰۸
صراط: به نقل از "د استار" کارکنان حمل و نقل ریلی فرانسه که در اعتراض به اصلاحات پیشنهادی دولت در اعتصاب به سر می برند با نیروهای پلیس ضد شورش درگیر شدند.

بر اساس این گزارش ادامه اعتصاب کارکنان سیستم قطار شهری فرانسه موجب اختلال شدیدی در سیستم حمل و نقل این کشور شده و این مساله در سال های اخیر بی سابقه بوده است. بر اساس طرح پیشنهادی دولت پاریس با اجرای اصلاحات در سیستم حمل و نقل ریلی دولتی مسیر لازم برای ورود شرکت های رقیب هموار خواهد شد.

کارکنان حمل و نقل ریلی فرانسه به شدت نگران از دست دادن شغل خود هستند. فرانسه و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید طی سال های آینده بازار خدمات حمل و نقل ریلی را به طور کامل آزاد کنند. صدها نفر از کارکنان قطار فرانسه امروز سه شنبه با در دست داشتن پرچم های قرمز خواستار به تعویق افتادن یا تغییر لایحه پیشنهادی دولت شدند.

کارکنان اعتصاب کننده که به سوی ساختمان پارلمان ملی در شهر پاریس در حال حرکت بودند با پلیس درگیر شدند. اعتصاب کنندگان با پرتاب بطری به نیروهای پلیس حمله کردند و پلیس نیز در پاسخ از گاز اشک آور و باتون استفاده کرده است.

افزایش چشمگیر بدهی های سیستم حمل و نقل ریلی فرانسه پارلمان این کشور را بر آن داشته است تا اصلاحات ساختاری را در این بخش پیشنهاد کند. هدف اصلی این اصلاحات افزایش رقابت بین شرکتهای فرانسوی برای ارائه خدمات بهتر ریلی عنوان شده است.

وزارت حمل و نقل فرانسه اعلام کرده است که در صورتی که این اصلاحات اجرا نشود میزان بدهی های سیستم حمل و نقل ریلی از 54 میلیارد دلار کنونی به بیش از 108 میلیارد دلار تا سال 2025 میلادی افزایش خواهد یافت.


منبع: تسنیم