سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳

اظهارات لاریجانی در دیدار با سفیر هلند

سفیر هلند در دیدار لاریجانی با ابزار امیدواری از روند مثبت مذاکرات 1+5 با ایران گفت:‌ توافق فراگیر می‌تواند موانع توسعه روابط تجاری و اقتصادی را رفع کند.
کد خبر : ۱۸۲۴۰۷
صراط: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با یوهانس دوما سفیر هلند در تهران که عصر روز گذشته صورت گرفت، با اشاره به سابقه تاریخی روابط میان دو کشور اظهار داشت: ارتباطات دیرینه تاریخی میان ایران و هلند می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه مراودات سیاسی و اقتصادی به ویژه پارلمانی باشد.

وی با اشاره به نقش اتحادیه اروپا در توسعه مناسبات با کشورمان افزود: ظرفیت‌های فراوان اقتصادی و تجاری ایران وجود دارد و اتحادیه می‌تواند نقش مفیدی در توسعه مراودات سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران ایفا کند.

یوهانس دوما سفیر هلند در تهران نیز در ادامه این دیدار  با ابزار امیدواری از روند مثبت مذاکرات 1+5 با ایران گفت:‌ توافق فراگیر می‌تواند موانع توسعه روابط تجاری و اقتصادی را رفع کند.

وی در پایان رایزنی و مشورت‌های مستمر میان مجالس دو کشور را برای ارتقای سطح مناسبات لازم دانست و خاطرنشان کرد: رفت و آمدهای پارلمانی می‌تواند به افزایش روابط ملت‌ها و توسعه مراودات فرهنگی منجر شود.

منبع: فارس