دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷

پيکه: دل‌بوسکه بهترين مربي تاريخ فوتبال است

مدافع تيم ملي فوتبال اسپانيا از دل‌بوسکه به عنوان بهترين مربي تاريخ فوتبال ياد کرد.
کد خبر : ۱۸۱۲۸۹
صراط: مدافع تيم ملي فوتبال اسپانيا از دل‌بوسکه به عنوان بهترين مربي تاريخ فوتبال ياد کرد.

جرارد پيکه، مدافع تيم ملي فوتبال اسپانيا در خصوص گروه B جام جهاني که در آن لاروخا با تيم‌هاي هلند، شيلي و استراليا همگروه است، به خبرنگاران گفت: همانطور که شما اشاره کرديد اسپانيا در گروه دشواري قرار گرفته است، چون ديدار اول ما در واقع تکرار بازي فينال جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي است و همين مسئله اهميت اين مسابقه را نشان مي‌دهد. شروع جام جهاني با پيروزي براي ما از اهميت بالايي برخوردار است و سپس بايد به مصاف شيلي برويم که آن هم جدالي واقعاً دشوار خواهد بود. استراليا شايد آسانترين حريف ما در گروه باشد ولي در فوتبال نمي‌توان چيزي را حدس زد.

وي افزود: در مرحله گروهي ممکن است هر اتفاقي رخ دهد، هر چند بر اين باورم که ما مدعي صعود از گروه‌مان هستيم و تلاش مي‌کنيم تا عنوان نخست گروه را از آن خود کنيم چون اگر به مقام دومي گروه برسيم يا اصلاً از گروه‌مان بالا نرويم خبر خوشي نخواهد بود. اگر ما در گروه‌مان دوم شويم و برزيل در گروهش صدرنشين شود در مرحله بعد بايد با سلسائو ديدار کنيم. البته ترجيح مي‌دهم در گروه‎مان صدرنشين شويم و با برزيل در مرحله نيمه نهايي يا فينال ديدار کنيم.

مدافع بارسلونايي لاروخا تصريح کرد: اينکه تيم ملي اسپانيا را در جهان به رسميت مي‌شناسند به خاطر ارائه بازي‌هاي واقعاً عالي‌اش است ولي به نظرم نقطه قوت تيم ما خط دفاعي مستحکم آن است. ما سرخيو بوسکتس و ژابي آلونسو را در پست هافبک دفاعي داريم که مي‌دانند چگونه توپ را در زمين به گردش در بياورند. به نظرم خط دفاعي اسپانيا با کمک اين دو بازيکن بي‌نقص است.

پيکه عنوان کرد: به لحاظ بازيکناني که در اختيار داريم خوش‌شانس هستيم. درست است که بهترين بازيکن جهان ليونل مسي آرژانتيني است و جايگاه دوم در اختيار کريستيانو رونالدو پرتغالي است ولي ما سومين، چهارمين، پنجمين و ... بازيکن برتر جهان را در اختيار دارد. ما آندرس اينيستا، ژاوي و ... را در ترکيب‌مان داريم. در کل تعادل خوبي در ترکيب اسپانيا حاکم است.

وي همچنين با تمجيد از هم‌تيمي 34 ساله‌اش گفت: به نظرم ژاوي براي بازي‌هاي جام جهاني آماده است. سبک بازي او طوري است که نياز به قدرت بدني خيلي بالايي ندارد و فقط بايد تمرکز کند و سريع تصميم بگيرد. ژاوي يکي از بهترين هافبک‌هاي جهان در يک دهه اخير است. او برخلاف هافبک‌هاي ديگر که دوندگي زيادي دارند توپ را بيشتر در زمين مي‌دواند و خودش حرکتي کمتري دارد.

مدافع 27 ساله اسپانيا اظهار داشت: به نظرم دل‌بوسکه بهترين مربي تاريخ فوتبال است. او با رئال مادريد دو بار ليگ قهرمانان اروپا را فتح کرده است و در جام جهاني و جام ملت‌هاي اروپا هم به عنوان قهرماني رسيده است. ويسنته در رده ملي و باشگاهي به هرچه که مي‌خواسته رسيده است. او به اندازه يک فرد روستايي فروتن است و در کنار ستاره‌هاي اسپانيا آرام به کارش ادامه مي‌دهد.
منبع: تسنیم