سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۲

جزئیات نشست هم‌اندیشی آدرس غلط

نشست هم‌اندیشی اساتید با عنوان «آدرس غلط » به همت کمیته صیانت از منافع ایران بعدازظهر امروز در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران و با حضور اساتید، دانشجویان و خبرنگاران رسانه‌ها برگزار شد.
کد خبر : ۱۸۰۰۱۸

صراط: نشست هم‌اندیشی اساتید با عنوان «آدرس غلط » به همت کمیته صیانت از منافع ایران بعدازظهر امروز در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران و با حضور اساتید، دانشجویان و خبرنگاران رسانه‌ها برگزار شد.

*مشکلات معیشتی را باید در سوءمدیریت و غارت‌های آقازاده‌ها جست‌وجو کرد/اشتباه بزرگ، گره زدن مشکلات به تحریم‌هاست

سعید زیباکلام عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در این نشست با بیان اینکه فناوری هسته‌ای ما دچار تحریم شده است و چرایی این موضوع مهم است، گفت: رئیس‌جمهور با این تصور اشتباه که کاهش شدید فناوری هسته‌ای به رفع تحریم‌ها می‌انجامد که نتیجه آن بهبود وضعیت معیشت مردم می‌شود، توافق ژنو را رقم زد، حال آیا واقعاً این توافق تحریم‌ها را مرتفع کرده است.

این کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به مهمترین شاکله‌های تحریم علیه جمهوری اسلامی گفت: این تحریم‌ها در 5 شاکله از جمله فروش نفت،‌ بازگشت حدود 100 میلیارد دلار اموال مسدودشده ایران، تحریم‌های اعمال‌شده توسط قطعنامه‌های شورای امنیت، اتحادیه اروپا و دولت امریکا با همکاری کنگره علیه ایران است.

زیباکلام در ادامه با اشاره به بندهایی از توافقات ژنو گفت: در توافق ژنو این موضوع آمده است که: «تلاش‌ها جهت کاهش فروش نفت خام ایران مکث می‌شود» حال این موضوع چه دلالتی می‌کند؟ ما در سال 2011 حدود 2.5 میلیون بشکه صادرات نفت داشتیم و به خاطر تحریمی که علیه ایران ایجاد شد، این میزان به حدود یک میلیون کاهش پیدا کرد و صحبت بر این است که این تحریم تا به امروز یک میلی‌متر کاهش پیدا نمی‌کند، حقیقت آن است که آنان تلاش‌های بیشتر نمی‌کنند که فروش نفت ایران کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: در ادامه این بند از توافق آمده است که مشتریان موجود بتوانند میانگین موجود نفت خام را خریداری کنند که مطابق این بخش ما نه می‌توانیم میانگین فروش نفت خود را افزایش و نه مشتریان خود را تغییر دهیم.

زیباکلام پیرامون رکن بعدی تحریم که داستان بازگشت 100 میلیارد دلار از اموال مسدودشده ایران است، گفت: در این خصوص صحبت از بازگشت نیست، صحبت از «امکان بازگشت» است، بدین معنی که ما فعلاً باید دنبال آنان بدویم، این امکان بازگشت بدین معنی است که ما از 12 ژانویه تا به امروز باید حدود 6 قسط از طلبمان را دریافت می‌کردیم که با توجه به صحبت‌های رئیس بانک مرکزی، آقای نوبخت، آقای ظریف، آقای عراقچی و وزیر اقتصاد از اینکه این مقادیر دریافت شده و یا قابل برداشت است را نمی‌شنوید، اما تا دلتان بخواهد صحبت‌های متغایر و متعارف وجود دارد.

وی تأکید کرد: ما تا به امروز از این افراد سخنی درباره اینکه بتوانیم از این مقدار پول استفاده کنیم نمی‌شنویم و این به معنای امکان بازگشت است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران پیرامون منبع تأمین 4.2 میلیارد طلب ایران گفت: قرار است این 4.2 میلیارد طلب ایران از فروش نفت ایران در همین شش ماه تأمین شود، بدین صورت که ما در این شش ماه 30 میلیارد دلار درآمد نفتی داریم که تنها 4.2 میلیارد آن به ما پرداخت می‌شود و بقیه آن مبلغ بر روی طلب ما می‌رود.

زیباکلام در ادامه پیرامون تحریم‌های شورای امنیت، اتحادیه اروپا و امریکا که رکن سوم تحریم‌ها را تشکیل می‌دهد، گفت: در توافق ژنو آمده است که هیچ تحریم جدید مرتبط با هسته‌ای توسط شورای امنیت، اتحادیه اروپا و امریکا اعمال نمی‌شود، حال باید لفظ «جدید» در این موضوع بررسی شود، این معنی را می‌دهد که تحریم‌های قدیم تا زمان حاضر ثابت خواهند بود و تمام تحریم‌های شورای امنیت، اتحادیه اروپا و امریکا با قوت تمام سر جایشان هستند.

این کارشناس مسایل سیاسی ادامه داد: قید دیگر در مورد «مرتبط با هسته‌ای بودن تحریم‌ها» است. بیان مصداقی در این خصوص به روشن شدن مطلب کمک می‌کند. چهار روز بعد از توافق ژنو 17 شرکت بزرگ کشتیرانی توسط کنگره امریکا تحریم شدند که به تبع آن تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعتراض کردند که موضوع از چه قرار است؟ مگر قرار نبود با این توافق تحریم جدیدی صورت نگیرد که در پاسخ یکی از مسئولان وزارت خارجه اعلام کرد که موضوع را بررسی می‌کنیم.

وی افزود: اما در ادامه، وندی شرمن عصای سحرآمیز تحریم های خود را درآورد و اعلام کرد که این تحریم‌ها هیچ ارتباطی با برنامه هسته‌ای ندارد، در حقیقت آنها با بهانه‌های مختلف از جمله حقوق بشر و موشکی این تحریم‌ها را اعمال می‌کنند و این نشان می‌دهد باب تحریم‌ها چهارطاق باز است.

سعید زیباکلام در ادامه تصریح کرد: حال با این وضعیت آیا این سخن آقای ظریف راست است که گفتند تحریم نفت ایران متوقف می‌شود و درآمدهای نفتی آزاد می‌شود؟ و یا اینکه آقای روحانی گفتند رژیم تحریم‌ها ترک برداشته است؟

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: آیا این سخن آقای ظریف راست است که براساس توافق ژنو همه تحریم‌های شورای امنیت برداشته خواهد شد؟

این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: خطای بزرگ رخ داده این است که امر معیشت مردم به تحریم‌ها گره زده شد که این موضوع اشتباه بزرگی بود، ما باید مشکلات معیشتی را در سوءمدیریت‌ها و غارت‌های آقایان، آقازاده‌ها و سوگلی‌های آقایان جست‌وجو کنیم.

*برای درمان مشکلات باید دلایل و اولویت‌ها مشخص شود

محمد خوش‌چهره اقتصاددان و استاد دانشگاه در ادامه این نشست گفت: برای هر نوع اقدام استراتژیک و برنامه‌ریزی اولین اقدام درک صحیح از محیط ملی است و در این محیط قطعاً باید مناسبات و عناصر تأثیرگذاری بیرونی را درنظر بگیریم.

وی افزود: اگر بخواهیم تحلیلی از محیط اقتصاد ملی بگوییم باید بگویم محیط ملی فراتر از اقتصاد است و قطعاً چالش‌های فراروی آن را باید ترسیم کنیم.

خوش‌چهره ادامه داد: محیط اقتصاد ملی ما از نظر سطوح مختلف می‌تواند دغدغه‌ها و مسائل مشترکی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم، نرخ رشد اقتصادی را 8 درصد قرار دادیم ولی آمارهایی که به طور رسمی اعلام شده این رشد را منفی 5.4 بیان کرده است؛ یعنی ما یک شکاف 13 پله‌ای پیدا کرده‌ایم.

خوش‌چهره تصریح کرد: در اقتصاد ملی ما ظرفیت‌های بالایی وجود دارد و ما واقعاً توان قدرت اول اقتصادی‌ شدن را داشتیم و اگر الزامات و پیشرفت‌ها محقق شود، به این سمت خواهیم رفت.

وی تأکید کرد: نرخ رشد اقتصادی پایین یکی از مشکلات اقتصاد ما است و ما هر چه جلوتر می‌رویم مبین این است که بیش از 50 درصد ظرفیت‌های تولید ملی استفاده نمی‌شود.

خوش‌چهره یادآور شد: اگر بپرسند که ما واقعاً استعداد فقر را داریم؟ می‌گویم خیر و ظرفیت پایین تولید ما بیشتر عارضی است و تصمیم‌گیری‌های غلط و... باعث این مسأله می‌شود.

وی با بیان اینکه در انتخابات گذشته همه کاندیداها با من تماس داشته‌اند و لیستی از مشکلات را طرح کرده‌اند، گفت: تنها دانستن مشکلات کافی نیست و باید دلایل این مشکلات را بدانیم که چیست و بعد از آن اولویت‌ها مشخص شود تا به راه درمان برسیم و اگر به اولویت‌ها و دلایل توجه نشود به درمان نخواهیم رسید.

خوش‌چهره خاطرنشان کرد: بعد از شناسایی دلایل مشکلات را باید تشخیص دهیم که چه مقدار از آن درون‌زا و چه مقدار بیرون‌زا است.

وی در ادامه افزود: رئیس‌جمهور قبلی ما یک زمان تحریم‌ها را قبول نداشت و در زمان دیگری هم ریشه همه مشکلات را وجود تحریم‌ها می‌دانست.

خوش‌چهره تأکید کرد: اگر زمامداران ما تشخیص می‌دهند تمام مشکلات برون‌زا است، باید با تاکتیک‌ها و روش‌های خاص خودش با آن برخورد کنند.

وی اضافه کرد: زمانی می‌گفتند 20 درصد مشکلات ما تحریم است و 80 درصد آن به خاطر سوءمدیریت به وجود آمده، پس عوامل را درون‌زا می‌دانستند و باید همه تمرکز را روی این قسمت می‌گذاشتند.

خوش‌چهره اظهار داشت: در کنار وابستگی ما به نفت، واردات هم بالاتر رفته است.

وی در خاتمه سخنان خود به فساد مالی شهرام جزایری و بابک زنجانی اشاره کرد و گفت: وابستگی ما به نفت باعث ایجاد چنین مشکلاتی شده است و خود نفت رأس کل خطاها است.

*هیچگاه در برخورد با دشمن دچار استیصال نشدیم

کامران غضنفری نویسنده و محقق تاریخ در این نشست پیرامون وضعیت اقتصادی جنگ و شباهت‌های آن با دوره کنونی گفت: حوادث آخر جنگ این سوال را مطرح می‌کند که چه شد امام(ره) مجبور به پذیرش قطعنامه شدند؟

وی افزود: امام (ره) در تاریخ 13 تیر 67 که هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی را ناو آمریکایی منهدم کرد، پیام می‌دهند که مردم در جبهه‌ها حضور پیدا کنند. امام (ره) هرگونه کم‌کاری در جنگ را خیانت به رسول الله عنوان کردند و ما شاهدیم که ظرف 10 روز امام (ره) قطعنامه را می‌پذیرند.

این نویسنده و محقق تاریخ در ادامه تصریح کرد: در جلسه‌ای چند دسته گزارش در مقابل امام(ره) قرار دادند. یک گزارش که مربوط به نخست وزیر وقت بود، که اعلام کرده بود کشور توان اقتصادی برای پشتیبانی از جنگ را ندارد و اصطلاحا خزانه خالی شده است.

وی ادامه داد: گزارش وزیر ارشاد وقت نیز این بود که مردم از جبهه‌ها استقبال نمی‌کنند و گزارش نظامی هم که به امام(ره) داده شد این بود که دیگر توان مقابله با جبهه صدام را نداریم، اغلب مسئولین که امام(ره) به آنان اعتماد کرده بود دستها را به علامت تسلیم بالا بردند و امام(ره) چاره‌ای جز پذیرش قطعنامه نداشت. قبل از این تاریخ آقای هاشمی رفسنجانی رفته بود و از امام(ره) خواسته بود قطعنامه را بپذیرند و امام(ره) قبول نمی‌کردند اما متأسفانه با 3 گزارشی که خدمت امام(ره) ارائه کردم ایشان مجبور به پذیرش قطعنامه شدند.

وی با خلاف واقع اعلام کردن محتوای هر 3 گزارش، گفت: 2 روز قبل از پذیرش قطعنامه امام (ره) در پیامی اعلام کردند که نخست‌وزیر از قول وزیر اقتصاد و برنامه و بودجه، وضع مالی کشور را زیر صفر اعلام کردند و این در حالی است که محسن رضایی اعلام کرد که تنها 12 درصد از بودجه مملکت برای جنگ هزینه شده است، در حقیقت کفگیری به ته دیگ نخورده بود و خزانه خالی نبود، این در حالی است که موسوی نیز اعلام کرده بود که بدترین حالت می‌توانستیم با فروش 20 هزار بشکه نفت به مقاومت ادامه دهیم.

غضنفری خاطرنشان کرد: حال نیز از بعضی از مسئولین اظهارات دور از واقع می‌شنویم از اینکه اعلام می‌کنند خزانه خالی است، این در حالی است که وزیر اقتصاد اعلام می‌کند خزانه خالی نیست.

این نویسنده و محقق تاریخ در پایان خاطرنشان کرد: این در حالی است که مقام معظم رهبری اعلام می‌کنند که وضعیت امروز ما نسبت به سال 82 زمین تا آسمان فرق می‌کند و در برخورد با دشمن هیچگاه دچار استیصال نشده‌ایم.

*حفظ ارز‌ش‌ها در حوزه اقتصادی ضروری است 

حسینعلی عظیمی مسئول جهاد سازندگی در دوران جنگ تحمیلی در ادامه نشست پیرامون وضعیت کنونی اقتصاد ایران گفت: وقتی ما می‌خواهیم مذاکره را با حفظ ارزش‌ها انجام دهیم، باید در دیگر حوزه‌ها هم ارزش‌ها را حفظ کنیم. ما از اژدهایی که می‌خواهد وارد کشور شود با نام فرهنگ و اقتصاد آمریکایی می‌ترسیم و اجازه ورود آن را به کشور نمی‌دهیم، اما خودمان درحال پرورش بچه اصیل کاپیتالیستی هستیم.

وی افزود: ما باید به این باور برسیم که نمی‌شود جامعه‌ای انقلاب سیاسی انجام دهد، اما انقلاب فرهنگی و اقتصادی را به حال خود بگذارد.

مسئول جهاد سازندگی در دوران جنگ تحمیلی تصریح کرد: ما شاهدیم هردولتی که سر کار آمده موضوع وابستگی به نفت در آن دولت حل نشده است، ما باید بدانیم مشکل از افراد نیست بلکه باید نوع نگاهمان را به مسئله اقتصاد تغییر دهیم که آیا ما می‌خواهیم با سیستم کاپیتالیستی جامعه را اداره کنیم؟

عظیمی ادامه داد: آیا ما می‌خواهیم در درون سیستمی که پشتیبانی قوی از سرمایه‌داری و کاپیتالیسم می‌کند تغییراتی بوجود آوریم، آیا باید منطق فکری اقتصادیمان را تغییر دهیم؟ ما تلاش می‌کنیم اقتصادمان را توسعه دهیم اما نمی‌دانیم که این فرمول‌ها همان فرمول‌های نظام کاپیتالیستی است.

وی با بیان اینکه باید جایگزینی برای نفت داشته باشیم، گفت: در مقطع فعلی بزرگترین ابتکار، خلع یک سازمان جهادی متکی به مردم است که بتواند باری را در خصوص اقتصاد مقاومتی بر دوش خود بگیرد. البته مدیریت کشور هم باید به مردم اجازه دهد تا بتواند توانایی‌هایشان را به میدان بیاورد.

*اهدای تندیس «آدرس صحیح» و «آدرس غلط»در حاشیه نشست هم‌اندیشی اساتید

کمیته صیانت از منافع ایران در حاشیه نشست عصر امروز با بررسی عملکرد مسئولین، تندیس «آدرس غلط» و «آدرس صحیح» را به آنان اهدا کرد.

بر همین اساس این کمیته با بیان اینکه بعضی از اقدامات دولتمردان حرکت‌های صحیحی بوده است که نیاز به تداوم، تعمیق و تسری به سایر حوزه‌ها دارد اولین تندیس آدرس صحیح را به محمود حجتی اعطا کرد.

این کمیته تندیس «آدرس صحیح» را بخاطر توجه حجتی به حمایت از تولید ملی و حرکت در راستای خودکفایی در تأمین کالاهای اساسی و مشخصاً گندم (که در قالب  اعلام به موقع و مناسب قیمت خرید تضمینی گندم نمود یافت)، پیگیری طرح مقام معظم رهبری برای احیای 550 هزار هکتار از اراضی استان خوزستان، پافشاری برای ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون انتزاع وظایف بازرگانیِ بخش کشاورزی (با وجود آن که متاسفانه شرکت بازرگانی دولتی ایران با پیگیری وزارت صنعت و معدن و تجارت از این ابلاغیه خارج شد) و توجه به مکانیزاسیون کشاورزی به وی اعطا کرده است.

این کمیته همچنین اعلام کرد که علی‌رغم این موارد مثبت، اقدام بسیار نگران کننده‌ای در واردات گوشت گوسفند پس از فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها با ادعاهایی نظیر کنترل بازار صورت گرفته که موجب در خطر قرار گرفتن تامین این کالای اساسی و دچار شدن به وضعی مشابه آنچه اکنون در بازار گوشت مرغ و گاو در کشور مشاهده می‌شود که ضرورت دارد مورد اصلاح فوری قرار بگیرد.

کمیته صیانت از منافع ایران همچنین دومین تندیس «آدرس صحیح» را به دلیل تداوم اجرای طرح برچسب «اصالت و سلامت» (معادل طرح شبنم در نظام سلامت که با ایجاد شفافیت تا حد زیادی مانع قاچاق دارو شده است) و حل مشکلات حاد دارو در سال گذشته به معاونت و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت اهدا کرده است.

همچنین این کمیته اظهار داشت: وزارت بهداشت می‌توانست در این‌ خصوص مورد تقدیر قرار گیرد، اما به دلیل بعضی اقدامات نادرست نظیر اجرا نکردن نظام ارجاع با محوریت پزشک خانواده برای کاهش هزینه‌های درمانی و حفظ سلامت مردم، اجرا نکردن قانون تمام وقتی پزشکان، افزایش نامتعادل تعرفه‌های درمان و... تنها معاونت و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت شایسته تقدیر به عنوان آدرس صحیح شناخته می‌شود.

همچنین این کمیته سومین تندیس «آدرس صحیح» را به دلیل ​تداوم روند مثبت گذشته​ و ​ زمینه‌سازی به منظور رشد درون‌زای علم و فناوری که در قالب‌هایی نظیر تداوم برگزاری نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل، تلاش در جهت صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی برای شرکت‌های دانش بنیان و آغاز اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اهدا کرد.

در ادامه مراسم کمیته صیانت از منافع ایران به علت تصمیمات و اقداماتی که دامن زدن به نگاه برون‌زا برای حل مسائل کشور و ایجاد آسیب در ساختارهای موجود را به همراه داشته‌اند، تندیس «آدرس غلط» را اهدا کرد.

این کمیته اولین تندیس «آدرس غلط» را به دلیل قطع تولید بنزین پتروشیمی‌های داخلی و افزایش واردات بنزین آن هم بدون کیفیت و با استاندارد پایین‌تر از یورو4 (که خطر وابستگی دوباره به اروپا و امکان فشار وارد آوردن دوباره آن‌ها به کشور را نیز فراهم می‌آورد)، همچنین امید بستن به بازگشت شرکت‌های نفتی بزرگ خارجی و در خطر قرار گرفتن کشور به خاطر تعلل در گزارش فساد پرونده کرسنت (که می‌تواند موجبات خسارت حداقل دوبرابر دستاوردهای فرضی معاهده ژنو را فراهم آورد) به مهندس بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت اهدا کرد.

همچنین این کمیته به دلیل عدم نظارت موثر بر عملکرد بانک‌ها در مواردی مثل شرکت در سوداگری و مسیرهای موازی تولید و خلق پول، حمایت از شرکت‌داری بانک‌ها، عدم حذف یا جایگزینی ارز واسط، شانه خالی کردن از مسئولیت در برابر موسسات مالی و اعتباری و تنها اکتفا به تذکر به منظور عدم استفاده از نام بانک مرکزی به عنوان ناظر بر آن‌ها، تحرک در راستای ایجاد وابستگی اقتصاد ایران به سازمان‌های اقتصادی تحت فرمان نظام سلطه در قالب بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، دومین تندیس «آدرس غلط» را به ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی اهدا کرد.

این کمیته همچنین تاکید کرد: گرچه این تصمیمات مختص شخص وی نیست و در مواردی حکایت از جمع‌بندی‌های اشتباه مدیران و سیاست‌گذاران اقتصادی دولت دارد و در ماه‌های اخیر در مواردی مانند درخواست نسخه توسط وزیر اقتصاد از بانک جهانی، مذاکرات با صندوق بین المللی پول و پیگیری پیشنهادات آن مشاهده شده است.

کمیته صیانت از منافع ایران سومین تندیس «آدرس غلط» خود را به دلیل دامن زدن به عدم شفافیت با حذف طرح‌های شبنم، ایران کد و پیمان‌سپاری ارزی و در خطر قرار دادن تولید ملی با لغو ممنوعیت واردات کالاهای اولویت دهم به نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت اهدا کرد.

این کمیته همچنین به دلیل از بین بردن فرصت ایجاد اشتغال با ظرفیت درون‌زا با توقف طرح مسکن مهر و بی‌برنامگی برای تأمین مسکن به مثابه نیاز اساسی مردم و صنعت پیشران سایر صنایع چهارمین تندیس «آدرس غلط» را به آخوندی، وزیر محترم راه، مسکن و شهرسازی اهدا کرد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجمین فردی بود که به دلیل پی‌گیری عضویت ایران در کنوانسیون برن و پذیرش قانون کپی رایت بین‌المللی بدون ایجاد زمینه‌های لازم و در نتیجه ایجاد زمینه خودتحریمی در شرایط تحریم، ایجاد انحصار، خروج ارز از کشور، ایجاد فرصت اعمال سلطه متخاصمین علیه کشور تندیس «آدرس غلط» را از کمیته صیانت از منافع ایران دریافت کرد.

کمیته صیانت از منافع ایران در ادامه تاکید کرد: الحاق به این کنوانسیون به خاطر نگاه بخشی و جزئی نگرانه و ​به نام حمایت از آثار فرهنگی ایرانیان در خارج از کشور ​در حوزه فرهنگ​ زمینه‌ساز ضرر عمومی برای ملت ایران ​در اقتصاد را می‌تواند فراهم بیاورد.

در پایان این کمیته به دلیل عدم تکیه بر توان داخلی و واردات محوری با جایگزینی خرید رآکتور دوم بوشهر به جای ساخت داخلی آن بر خلاف روند گذشته، توقف پیشرفت جمع زیادی از صنایع به علت توقف پیشرفت صنعت هسته ای به مثابه صنعت پیشران با توقف پیشرفت رآکتور آب سنگین اراک (که سبب رشد چشمگیر توان داخلی در حوزه های مختلف شده بود)، همچنین عدم راه اندازی 8 هزار سانتریفیوژ آماده (حتی قبل از توافق ژنو)، بر هم زدن ثبات مدیریتی و رویکرد غیرسیاسی در حوزه‌ های‌تک با تغییر هیئت مدیره‌ غنی سازی، ششمین تندیس «آدرس غلط» را به علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور اهدا کرد.

منبع: فارس