دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
اقبالی:

کی‌روش می‌تواند تجربه‌اش را به تیم ملی انتقال دهد

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است تیم ملی باید در جام جهانی یارگیری و فضاگیری را در دستور کار خود قرار دهد.
کد خبر : ۱۷۹۷۸۶

صراط: مسعود اقبالی با اشاره به برگزاری دو دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان که با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید، اظهار داشت: ایران در دو دیداری که برابر بلاروس و مونته‌نگرو برگزار کرد حرفی برای گفتن نداشت و ما یک فوتبال ایرانی را مقابل این تیم‌ها انجام دادیم. فوتبالی که در دو دهه پیش هم انجام می‌دادیم.

وی افزود: حریفان تدارکاتی تیم ملی هم در دو بازی که برگزار شد چیزی از خود نشان ندادند و دو تیم درجه سه اروپایی بودند که تیم ملی به خوبی سنجیده نشد. البته تلاش کارلوس کی‌روش این بوده ابتدا با تیم‌های ضعیف‌تر بازی کنیم و رفته‌رفته به مصاف حریفان قدرتمندتر برویم تا بازیکنان به شرایط خوبی برسند. بازیکنان تیم ملی اکنون به دلیل تمرینات سخت بدنی، سنگین هستند که این مسئله در این شرایط آسیب‌رسان است. اولین آسیب هم به هاشم بیک‌زاده رسید و این بازیکن را از دست دادیم.

کارشناس فوتبال کشورمان با بیان اینکه پیش از این هم گفته بودم برگزاری اردوی طولانی مدت به صلاح نیست، عنوان کرد: حضور بازیکنان در اردوی یک ماهه صحیح نیست و وقتی بازیکنان تمرینات سنگین انجام داده‌اند نباید در بازی تدارکاتی حضور پیدا کنند. حتی اگر بازیکنان کامل بازی نکنند و 40 دقیقه در زمین حضور داشته باشند  این مسئله امکان آسیب رساندن به بازیکن را دارد.

اقبالی یادآور شد: امکان دارد در بازی دوستانه با آنگولا و حتی بازی با ترینیدادوتوباگو نیز بازیکنان تیم ملی دچار مصدومیت شوند و با توجه به پرفشار بودن تمرینات احتمال آسیب رسیدن به بازیکنان بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه کی‌روش مربی بزرگی است، گفت: او می‌تواند تجربه خود را به تیم ملی انتقال دهد تا در جام جهانی شرایط خوبی داشته باشیم. شاید اگر هر فرد دیگری هم جای کی‌روش بود همین بازیکنان را برای تیم ملی انتخاب می‌کرد اما باید به این نکته هم اشاره کنیم که تیم ملی از نظر تاکتیکی تغییری نکرده است. این موضوع را می‌شد در دو بازی دوستانه تیم ملی به خوبی دید.

کارشناس فوتبال کشورمان همچنین به نوع تاکتیکی که کی‌روش برای تیم ملی در نظر گرفته اشاره کرد و افزود: آنچه مسلم است، کی‌روش سعی دارد در تمام نقاط زمین فضا را در اختیار بگیرد و به صورت تیمی پرس انجام دهد تا تیم حریف نتواند کاری از پیش ببرد. تاکتیک ما دفاع در زمین خودمان و استفاده از فرصت‌های ضد حمله است.

«یارگیری و فضاگیری باید در دستور کار تیم ملی باشد». وی با بیان این جمله خاطرنشان کرد: بازیکنان اگر بتواند به خوبی پرس انجام دهند تا حریفان ما اشتباه کنند، می‌توانیم در ضد حملات کاری کنیم. اگر بتوانیم به خوبی صاحب توپ شویم بازیکنان سرعتی زیادی داریم که در ضد حملات به خط حمله تیم ملی کمک کنند و به نظرم تیم ملی باید با این سیستم بازی کند. اگر ما بخواهیم توپ را در زمین بگردانیم و غیرمستقیم بازی کنیم، مطمئناً به مشکل خواهیم خورد و معتقدم بازیکنان تیم ملی در جام جهانی باید رو به بازی مستقیم بیاورند و به سرعت توپ را به خط حمله برسانند تا دعوای‌مان را در زمین حریف انجام دهیم.

اقبالی یادآور شد: سیستم ما در جام جهانی باید یا دفاع کردن متراکم باشد یا روی ضدحملات کار کنیم. باید سعی کنیم گردش توپ در زمین حریف باشد و فضا را برای حریفان خالی نکنیم.

منبع: تسنیم