سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۶

وخامت‌حال‌شهرزادمیرقلی‌خان‌درزندان‌آمریکا

مادر شهرزاد میرقلی‌خان با تأکید بر شرایط وخیم دخترش در زندان آمریکا گفت: شهرزاد که از مشکل تنفسی ناشی از عدم وجود بهداشت در زندان آمریکا رنج می برد به دلیل وخامت حالش شب گذشته به درمانگاه زندان منتقل شد.
کد خبر : ۱۷۸۱۲

به گزارش صراط نیوز، "بلقیس روشن " در خصوص آخرین وضعیت دخترش شهرزاد میرقلی‌خان که در آمریکا در زندان به سر می‌برد به فارس گفت: شهرزاد که از مشکل تنفسی ناشی از عدم وجود بهداشت در زندان آمریکا رنج می برد به دلیل وخامت حالش شب گذشته بعد از یک ماه به درمانگاه زندان منتقل شد که تنها حدود 3 یا 4 دقیقه مورد معاینه قرار گرفت و به دلیل سوال وی از دکتر برای جویا شدن از وضعیت بیماری‌اش مورد توهین قرار گرفت.

زندانی که شهرزاد در آن است در سال 1938 است و شرایط بسیار بدی دارد به صورتی که سقف و دیوارهای آن به دلیل رطوبت پر از کپک است کپک های سبز و سیاه و همین یکی از دلایل مشکلات تنفسی است که شهرزاد است.

مادر شهرزاد میرقلی‌خان ادامه داد: اوضاع هرچه زمان می گذرد برای ما و دخترم سخت‌تر می شود. اوضاع شهرزاد بسیار بد شده است. بعد از اینکه کاردار سوئیس توسط وزارتخارجه ایران برای پیگیری وضعیت شهرزاد احضار شد، اوضاع دخترم در زندان به فاصله چند روز بسیار بهتر شد ولی اکنون دوباره اوضاع مانند قبل شده است.

وی با تأکید بر اوضاع وخیم دخترش در زندان آمریکا گفت: بعد از احضار کاردار سوئیس در تهران، زندان به سفارت سوئیس گزارشی را ارسال کرده است مبنی بر اینکه شهرزاد هر زمان اراده کند دسترسی به دکتر دارد و برای ارتباط با خانواده‌اش همه گونه امکانات در اختیارش است و در واقع همه مشکلات را انکار کرده‌اند.

* آمریکا بر خلاف ادعاهایش اجازه ملاقات با شهرزاد را به ما نمی‌دهد

بلقیس روشن در ادامه با اشاره به خلف وعده‌های مقامات آمریکایی در رابطه با پرونده دخترش گفت: همین چند روز پیش 2 هزار دلار برای هزینه‌های تماس تلفنی و هزینه‌های زندان به آمریکا ارسال کردیم. وزارت خارجه ایران به ما خبر داده است که آمریکا از طریق سفارت سوئیس اعلام کرده است که به اعضای درجه یک خانواده شهرزاد برای ملاقات با وی ویزای مخصوص می‌دهد و فرم‌هایی را در اختیار ما قرار دادند که ما به همراه مدارک فرم‌ها را ارسال کردیم ولی متاسفانه تا به امروز اتفاقی نیفتاده است و دختر ما بیش از 3 سال است که بدون هیچ ملاقاتی در زندان به سر می‌برد که دیروز به وزارت خارجه تماس گرفتم که گفتند جوابیه مدارک شما نیامده است.

* مسئولین رسیدگی کننده برخورد خوبی با ما ندارند

وی افزود: دیروز به دلیل اینکه هیچ کس به مشکلات ما رسیدگی نمی کند بسیار گریه کردم، دختران شهرزاد وارد 15 سالگی شده‌اند و بیشتر از هر زمان دیگر نیاز به مادرشان دارند ولی هیچ پیشرفتی را در پرونده مادرشان شاهد نیستند و دچار افسردگی شده‌اند.
برای پیگیری پرونده با ما تماس گرفته شد و شماره دفتر ریاست جمهوری را دادند که دفتر برخورد خیلی تندی داشت.

* ای کاش می‌توانستم حرفهایم را به گوش احمدی‌نژاد برسانم

مادر شهرزاد میرقلی‌خان تصریح کرد، ای کاش می توانستم به نحوی حرف‌هایم را به گوش آقای احمدی نژاد برسانم. همسر من بازنشسته است و ما هم با این هزینه‌های بالای زندان دچار مشکل شده‌ایم از طرف دیگر شهرزاد در آمریکا بیمار است و دو دختر 15 ساله او بی‌قراری می کنند.

نظرات بینندگان
مهدی پناه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۱ اسفند ۱۳۸۹
۲
۰
از همه می خواهم نظر دهند و صراط این صفحه را به هر نحو به دید آقای احمدی نژاد برساند
"آقای احمدی نژاد به این فرد کمک کنید"
باز هم مشایی بی ش...
زادهوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۲ اسفند ۱۳۸۹
۱
۰
چند روز پیش آن دو آلمانی آزاد شدند شاید دور نباشد روزی که دو آمریکایی متجاوز هم آزاد شوند و شهرزاد در اسارت بماند!آن هم با پول خانواده ی خودش ! آقای مشایی باید در مورد برخورد تند دفتر ریاست جمهوری با این خانواده ی گرامی توضیح دهد.
واقعا کدام ایرانی می پذیرد که آن خانم متخلف آمریکایی حق ملاقات با نامزد متخلف خود را در زندان ایران داشته و در هتلی آنچنانی با مادر خود ملاقات کند اما ناموس ملت حتی از حق درمان مناسب هم برخوردار نباشد!
آن جاسوسه ی فرانسوی در سلولی 64 متری در هتل اوین لالا کرده و با آن همه جنجال آزاد شود و این خواهر عزیز با وجود مشکلات تنفسی در زندانی با دیوار های کپک رده ثانیه ها را بشمارد!
خداوند پشت و پناه او و دیگر مظلومان و کسانشان باد.
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۲ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
ایران برای دستگیری آمریکایی هایی که غیر قانونی به کشورش وارد شدند تحت فشار است در حاللی که شهرزاد را با حیله به آن سر دنیا کشیده و محبوسش کرده اند !ما از وزارت خارجه انتظار تحرک جدی در جهت احیای حقوق همه مظلومان عالم به خصوص ایرانی ها را داریم.
موسوی از تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
دموکراسی بشری غربی یعنی همین نمی دانید بدانید