چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰

صحبتی بامدافعان،رئیس‌جمهور و مطهری

اگر شنیده بود این حرف را نمی زد مثلا در فساد اقتصادی همیشه روزنامه و سایت های اصولگرا روشن گری کرده اند...
کد خبر : ۱۷۷۹۰۶
۱صراط: -"شما در این هشت سال کجا بودید؟" شده جمله کلیشه ای این روزگار ما برای فرار از پاسخگویی منطقی. وقتی می گویی "شما در این هشت سال کجا بودید؟" یعنی حرفت درست است و من جوابی ندارم ولی حالا بگو در این هشت سال کجا بودی؟ این پاسخ می تواند روشن کند کسی می گوید "شما در این هشت سال کجا بودید؟" آدم بی اطلاعی است. چرا؟ چون کسی می گوید "شما در این هشت سال کجا بودید؟" در آن هشت سال حرف های این نفر را نشنیده.

اگر شنیده بود این حرف را نمی زد مثلا در فساد اقتصادی همیشه روزنامه و سایت های اصولگرا روشن گری کرده اند از الف گرفته تا جهان نیوز از کیهان گرفته تا نه دی همیشه در خط مقدم افشای مفاسد اقتصادی بوده اند و یا در مسئله جریان انحرافی کیهان و نه دی و دیگران هرگز کوتاهی نکردند انتقادات حسین شریعتمداری در زمان احمدی نژاد خواندی بود. اصول گرایان از احمدی نژاد حمایت می کردند تا وقتی که در خط ولایت بود وقتی منحرف شد سریع موضع گیری و انتقاد کردند. مثلا آقای آقا تهرانی به قول شما پدر معنوی دولت نهم جمله ی قصاری دارد کی می گوید: احمدی نژاد روز اول خوب بود روز دوم لغزید و روز سوم افتاد. کسی که تا بحال هفته نامه ی نه دی نخوانده حق ندارد بگوید "در این هشت سال کجا بودید؟" کسی که تا بحال مقاله حمید رسایی در زمان گرانی ها نخوانده حق ندارد بگوید: "در این هشت سال کجا بودید؟"
حزب اللهی ها با کسی تعارف ندارند وقتی می بینند کاری اشتباه باشد می گویند و ترسی ندارند. جمله دوم که آقای رئیس جمهور هم از آن رونمایی کردند این بود برخی برای منافع شخصی مانع از لغو تحریم ها می شوند یا بهتر بگویم تحریم ها برای برخی منافعی دارد.

دوستان این را نگویید چه بگویید زیر هر نقد می نویسید منافعشان در خطر افتاده این یعنی چی؟ یعنی من جوابی برای انتقادات آقای رسایی از ژنو ندارم و حرف ایشان درست است و هیچ استاد دانشگاهی بلند نشده از توافق ژنو حمایت کند ( زیبا کلام در مناظره ها انرژی هسته ای را نفی می کند و از توافق دفاع نمی کند ) چرا یک سفیر نمی آید از این توافق حمایت کند؟ معلوم است چون یک توافق بسیار ضعیف است بگذریم. منافع شخصی برای کسی معنا پیدا می کند که خود به دنبال منافع شخصیش است به قول معروف "کافر همه را به کیش خود پندارد" باید بگویم ما را به کیش خود نپندارید.

۲-صحبتی هم با برخی منتقدان امروز و حامیان امروز دارم. با آقای مطهری حرف دارم که با لیست اخمدی نژاد وارد مجلس شد و در آن زمان می مرد برای فرهنگ این مملکت می مرد برای حجاب این مملکت می مرد برای پخش یک صحنه از تلویزیون و همه چیز را به احمدی نژاد ربط می داد حالا بد جوری در خواب است.

خواب است وقتی روزنامه هایی که عکس او را تیتر اول می زدند به اسلام و حکم قصاص و ولایت فقیه توهین می کنند ....

خواب است وقتی مجلس اشرافی در سعد آباد برگزار می شد و به قول دفتر ریاست جمهوری که رقص لزگی زنان را به شادی کودکان تبدیل می کند سکوت در پیش می گیرد . منصف باشیم اگر این عمل در زمان احمدی نژاد بود این آقا چه می گفت؟

خواب است وقتی که دستیار ارشد رئیس‌جمهور فرموده‌اند «امروز حکومت بنی‌اسرائیل هم در نسل جدید به آنچه نسل جوان ایران درخصوص همزیستی و اصلاح‌طلبی می‌گوید نزدیک شده است» و ایشان بدجوری سکوت کرده اند؟

و هزاران خواب است می توانم برایتان بیاورم اگر آن انتقاد ها از سر دلسوزی بود پس چرا الان سکوت؟

۳-جمله آخر هم خطاب به رئیس جمهور می نویسم آقای رئیس جمهور بد نیست گاهی صحیف امام را ورق بزنید که خمینی کبیر در آن می گوید:
«مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت- ارواحنافداه- است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه ‏ای مسئولین را از وظیفه ‏ای که بر عهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هرچه بهتر مردم بنماید، ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند.»

اگر این جمله امام یادتان رفته بازگو می کنم:
«من به شما اخطار می‏کنم که به اسلام وفادار باشید! کوه مصیبت ها در مقابل حیثیت اسلامی - ایرانی ما چون کاهی است. اسلام چیزی است که همه ما باید فدای او بشویم، تا این که تحقق پیدا بکند. تقیه برای حفظ دین است؛ جایی که دین در خطر بود جای تقیه نیست، جای سکوت نیست. گاهی وقت ها تقیه حرام است. آن وقتی که انسان دید که دین خدا در خطر است نمی ‏تواند تقیه بکند. باید همه ملت پاسدار اسلام باشند. تکلیف ما حفظ وجاهت اسلام است. آن روزی که احتمال ما بدهیم که اسلام در خطر است، باید همه ‏مان فداکاری بکنیم. مقدرات اسلام مقدرات همه مسلمین است. »

این یادتان رفته بود که امام فرمود:
«من بار دیگر از مسئولین بالای نظام جمهوری اسلامی می‏ خواهم که از هیچ کس و از هیچ چیز جز خدای بزرگ نترسند و کمرها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد علیه فساد و فحشای سرمایه داری غرب و پوچی و تجاوز کمونیزم نکشند که ما هنوز در قدمهای اول مبارزه جهانی خود علیه غرب و شرقیم. مگر بیش از این است که ما ظاهراً از جهانخواران شکست می‏خوریم و نابود می‏ شویم؟ مگر بیش از این است که ما را در دنیا به خشونت و تحجر معرفی می ‏کنند؟»

انگار یادتان رفته بود که دیروز حرف هایی می زدید.

منبع: الف