سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۶

میزان یارانه بلیت مترو و اتوبوس در سال 90

کد خبر : ۱۷۶۴۳

به گزارش صراط نیوز به نقل از فارس، حمیدرضا ارشادمنش در حاشیه اختتامیه نخستین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی از یارانه بلیت اتوبوس و مترو در سال جاری به شهرداری‌ها پرداخت شده که بالغ بر 54 میلیارد تومان است.

وی در ادامه افزود: مابقی بدهی دولت به مترو و اتوبوس نیز براساس تخفیف‌هایی که خزانه صادر می‌کند تا پایان سال به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود.

ارشادمنش در ادامه بیان داشت:‌ برای بودجه سال آینده افزایش قابل توجهی را دولت در بودجه ارسال شده به مجلس پیش‌بینی کرده است که تقریبا حدوداً 50 درصد بیشتر از سقف بودجه و اعتبار امسال است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شهروندان تهرانی بابت افزایش بلیت مترو ناراحت نباشند و کمک‌هایی که به یارانه بلیت مترو می‌شود نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته تمامی بودجه‌ایی که بابت یارانه بلیت مترو و اتوبوس در سراسر کشور پرداخت شده است کمتر از 30 میلیارد تومان است که 11 میلیارد تومان به شهر تهران اختصاص یافت.

ارشادمنش با اشاره به اینکه پرداخت یارانه اتوبوس و مترو امسال نسبت به سال گذشته 3 برابر افزایش یافته است، تأکید کرد: در سال آینده کمک‌های دولت به شهرداری‌ها رشد چشمگیری خواهد داشت.

در اختتامیه نمایشگاه مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداری‌ها از برترین‌های این نمایشگاه تقدیر شد.

برچسب ها: مترو یارانه