سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱

آخرین آمار فروش نمایشگاه کتاب تهران

معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه کتاب گفت: روز گذشته ۱۵۱ هزار و ۷۶۱ تراکنش داشته‌ ایم که مبلغ کل تراکنش‌های موفق ۹۳ میلیارد و ۱۲۳ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۸۷۸ ریال بوده است.
کد خبر : ۱۷۶۳۲۳
صراط: محمد اللهیاری فومنی، معاون اجرایی و فرهنگی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به عدم دریافت بن کارت از سوی برخی ناشران و غرفه داران در نمایشگاه کتاب تهران گفت: همه ناشران موظف هستند،بن الکترونیک و کاغذی را دریافت کنند. بن‌هایی که به سال گذشته نیز تعلق دارند، باید توسط ناشران پذیرفته شود چرا که با بانک عامل برای پذیرش این بن ها هماهنگی شده است. در صورتی که ناشران بن را نپذیرفتند، باید مسأله به کمیته ناشران داخلی اطلاع داده شود تا طبق مقررات با آن ها برخورد شود.

وی با اشاره به میزان فروش کتاب بر اساس حوزه و تعداد عناوین گفت: سهم فروش در نمایشگاه کتاب متمرکز نیست، چرا که هر ناشر برای خود یک سامانه فروش دارد و برخی ناشران نیز به صورت دستی آمار فروش دارند. اما ما از طریق بانک عامل می‌توانیم خرید کتاب‌ها از طریق سیستم کارت خوان ها را کنترل کنیم، البته این رقم تنها یک چهارم یا یک پنجم میزان فروش در نمایشگاه کتاب است.

اللهیاری هم چنین با اشاره به آمار فروش کتاب گفت: روز گذشته 151 هزار و 761 تراکنش داشته‌ ایم که مبلغ کل تراکنش‌های موفق 93 میلیارد و 123 میلیون و 624 هزار و 878 ریال بوده است.

وی هم چنین با اشاره به میزان بن کارت های دریافت شده توسط دانشجویان و طلاب گفت: در روز اول نمایشگاه 175 هزار دانشجو به بانک مراجعه داشته و بن‌کارت‌های خود را تحویل گرفته اند.

منبع: تسنیم