دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲

حرف رئیس جمهور درباره ممیزی کامل نیست

غلامعلی حدادعادل گفت: اظهارات رئیس‌جمهور در رابطه با ممیزی درست است، ولی کامل نیست. مردم حتماً باید نظارت کنند و مسئولین دولتی که مشغول نظارت هستند منتخب مردم بوده و رفتار ارشاد در ممیزی رفتاری است که مردم دوست دارند.
کد خبر : ۱۷۶۲۵۳
صراط:  غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان فارسی دقایقی پیش از شبستان بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید نمود.

حداد عادل در پاسخ به سؤال خبرنگاران در رابطه با تماشای مستند «من روحانی هستم» گفت: مستند «من روحانی هستم» را ندیدم و چون ندیدم اظهارنظری نمی‌کنم.

وی در ارتباط با اظهارات رئیس‌جمهور در رابطه با ممیزی توضیح داد: این حرف درست است، ولی کامل نیست. مردم حتماً باید نظارت کنند و مسئولین دولتی که مشغول نظارت هستند منتخب مردم بوده و رفتار ارشاد در ممیزی رفتاری است که مردم دوست دارند. کتاب باید در ارشاد بررسی و ممیزی شود، مردم نیز باید نظارت کنند. نظارت باید عاقلانه و حکیمانه باشد. نباید به صرف یک کلمه که در کتابی است، اجازه دهیم یا ندهیم کتاب منتشر شود.

حداد عادل در پاسخ به وضعیت مطالعه و کتابخوانی در کشور گفت: اگر تلویزیونی‌ها اجازه دهند،‌مردم مطالعه هم می‌کنند. تلویزیون با راه‌اندازی کانال‌های گوناگون و ایجاد برنامه‌های مختلف مسابقات متنوع، اجازه کتابخوانی به مردم نمی‌دهد. سابق که اینها نبود مردم بیشتر مطالعه می‌کردند. تلویزیون در برنامه‌های خود به کتاب بیشتر بپردازد و پیشنهادم این است که یک شبکه تلویزیونی مختص کتاب راه‌اندازی شود و به جریان نقد عمومی کتاب کمک کند.

رئیس فرهنگستان زبان افزود: من به طور متوسط روزانه 10 جلد کتاب به کتابخانه‌ام اضافه می‌کنم که ماهانه رقمی نزدیک به 300 جلد کتاب می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال ارزان شدن کتاب گفت: بعید است چیزی ارزان شود و دعا کنید گرانتر از این نشود.

این نماینده مجلس در پایان گفت: از هر فرصتی برای مطالعه استفاده می‌کنم، حتی در ماشین هم مشغول مطالعه می‌شوم و فقط در حمام نمی‌توانم کتاب بخوانم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۰
تاشیر مشرف جنشه ناخالشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
قر تو کمرم فراوونه نمیدونم کجا بریزم...

همینجا همینجا ....

هی هیکلمو می جنبونه، نمی دونم کجا بریزم...
همینجا همینجا....
کم صواد
|
Netherlands
|
۱۴:۰۴ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵
۰
1-درست است که تلوزیون و اینترنت و.. مانع کتاب خواندن است اما تیغ سانسور هم تاثیر مطلوبی دارد.
2-ماهی 300 کتاب قیمتی تقریبی یک میلیون دارد که با حقوق یک میلیونی من بازنشسته بد جوری منافات دارد.
3- در این وانفسای تیراژ و کتاب و کتاب خوانی ،یک کتاب خوب آنست تیغ سانسور از رویش برداشته شود و نویسنده حرف دلش را فارغ از هرگونه هراسی بزندو این خواننده است که تشخیص می دهد که قابل خواندن است یا خیر
4- بخش زیادی از کتاب هایی که امروزه چاپ می شوند سفارشی اند ودردناکتر آنکه به کسانی بخشیده می شوند که از کتاب چیزی سر در نمی آورند.
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲
۷
حرف رییس جمهور کجاش کامل بوده که اینجاش کامل باشه!!!!!!
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
عباس م 61
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴
۰
تازه از سه کانال داشتن خلاص شدیم اقا می فرمایند چرا کانالهای مختلف راه می ندازید
پ ن پ برگریدم به کانالهای سال 68.
محمد
|
Kazakhstan
|
۰۰:۱۶ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۰
اگر این اظهارات از قول ایشان صحیح باشد معلوم است که این نماینده محترم چقدر ثروتمند است که حداقل روزی 50 هزارتومان کتاب می خرد!. (این درخت گردوست درخت خربزه الله اکبر!؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۴ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۰
برادر این کتابهایی رو که اضافه میکنید احیانا مطالعه هم می کنید یا فقط برا قشتگیه؟ نکنه روزانه 10 تا "کباب" اضافه می کنید فکر میکنید "کتاب" هه؟
ولی خودمونیم خدایی اگر 10 جلد کتاب درست حسابی تو عمر مبارکتون تورق کرده بودید لااقل کشلقمه و دراز آویز و چرخبال و ... از خودتون "ابداع" نمیکردید. یا حق