سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران:

شهرداری هنوز جواب منطقی نداده است

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه معاونت معماری و شهرسازی شهرداری باید پاسخگوی ساخت‌ساز سرای دلگشا باشد گفت: متأسفانه هنوز جواب منطقی در این زمینه از شهرداری نگرفتیم.
کد خبر : ۱۷۵۱۷۹
صراط: عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه معاونت معماری و شهرسازی شهرداری باید پاسخگوی ساخت‌ساز سرای دلگشا باشد گفت: متأسفانه هنوز جواب منطقی در این زمینه از شهرداری نگرفتیم.

اقبال شاکری در پاسخ به سوالی در خصوص ساخت‌وساز شهرداری تهارن روی سرای دلگشا و درمعرض‌خطر قرار گرفتن مجموعه کاخ گلستان اظهار داشت: متأسفانه در این زمینه حرف و حدیث زیادی مطرح است، در حالی که باید معاونت معماری و شهرسازی شهرداری جوابگوی این موضوع باشد.

وی با بیان اینکه کمیسیون ماده 15 شورای عالی شهرسازی در ارائه جوازها و تغییر کاربری‌ها مسئول هستند و باید در این زمینه پاسخ دهند که کار را به کجا می‌خواهند بکشانند اضافه کرد: در کمیسیون عمران و معماری نظر واحدی در این زمینه وجود دارد و آن هم این است که حفظ بافت هویتی شهر از واجبات است و ساخت‌وسازهایی که هویت شهری را تغییر دهد مشکل دارد.

شاکری تصریح کرد: ما در زمینه عدم ساخت و ساز روی سرای دلگشا به دلیل در معرض‌خطر قرارگرفتن کاخ گلستان موافق نظر سازمان میراث فرهنگی هستیم و این موضوع را بارها به شهرداری تذکر دادیم حتی در صحن علنی مجلس نیز انتقاد خود را در این زمینه مطرح کردیم.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تا کنون جواب منطقی در این زمینه از شهرداری نگرفتیم اما به طور رسمی اعلام می‌کنیم که شورای شهر و کمیسیون عمران موافق این ساخت و ساز نیست.
منبع: تسنیم