بر اساس این گزارش 26 کشور جهان در عملیات امداد و نجات و جستجوی این هواپیمای گمشده مشارکت کرده اند و کشتی ها، هواپیماها، زیردریایی ها و ماهواره های زیادی در این عملیات شرکت داشته اند.
آمریکا به تنهایی میلیون ها دلار برای این عملیات هزینه کرده است. برخی کشورها مثل چین نیز تاکنون چندین فروند کشتی و هواپیما را برای این عملیات اختصاص داده اند. وزارت دفاع استرالیا نیز اعلام کرد، هزینه مستقیم استفاده از یک کشتی هر روز بیش از 500 هزار دلار است. وزارت دفاع ژاپن آمار دقیقی ارائه نکرده ولی به نظر می رسد هزینه مشارکت در این ماموریت به بیش از 8/8 میلیون دلار رسیده است.
به نظر می رسد شارژ باطری جعبه سیاه این هواپیما تاکنون به پایان رسیده باشد. بیش از یک ماه از ناپدید شدن این هواپیمای مسافربری گذشته است. تاکنون فرضیه های زیادی در خصوص علت اصلی سقوط این هواپیما مطرح شده که از آن جمله می توان به نقص فنی و عملیات تروریستی و هواپیماربایی اشاره کرد.
هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه 4 هفته پیش در ساعت 12 و 41 دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک کرده ولی در ساعت یک و 20 دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.
هزینه 44 میلیون دلاری برای یافتن این هواپیما معادل پولی است که برای جستجوی هواپیمای متعلق به شرکت ایرفرانس در سال 2009 میلادی هزینه شده است.