سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷

واکنش به حذف بورسیه دانشجویان انقلابی

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما با مذاکره مخالف نیستیم، اما با شیوه کنونی مذاکرات مخالفیم. آنچه را بدست آورده ایم در مقابل آنچه از دست داده ایم، متوازن نمی دانیم.
کد خبر : ۱۷۰۳۵۱
صراط: روح‌الله حسینیان، نماینده مردم تهران در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور پیروزی تیم کشتی آزاد ایران را تبریک گفت و اظهار داشت: برخی نکات در عملکرد دولت موجب نگرانی نمایندگان شده است اول نگرانی های اقتصادی، آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود فرمودند در 100 روز اول تحولات اساسی در اقتصاد بوجود خواهم آورد، البته هر کس از الفبای اقتصاد اطلاع داشته باشد، انتظار نخواهد داشت در این مدت کوتاه تحولات اساسی اقتصادی ایجاد شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: روند اقتصادی موجود هیچگونه نشانه هایی از تحول اساسی ندارد. هنوز اشیاء غیرضروری، لوازم لوکس و لوازم آرایشی بیشتر از سابق در حال وارد شدن به کشور هستند و این به معنای مصرف بیشتر ارزهای خارجی و وابستگی اقتصاد به فروش نفت است.

وی ادامه داد: دولت با جمع آوری نقدینگی از سرعت تورم کاسته است، اما کاهش نقدینگی مشکل بزرگتری به نام رکود ایجاد خواهد کرد. رکود اقتصادی جز بیکاری و کاهش تولید داخلی و نیاز به واردات خارجی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: هنر دولت باید در این باشد که نقدینگی را به سمت تولید داخلی هدایت کند بیشتر کارخانه ها در حال تعطیلی و یا زیر ظرفیت رسمی کار می کنند و اینها نیاز به تزریق نقدینگی دارند، لذا کاستن نقدینگی در این برهه زمانی آینده تولید ملی را به شدت در ابهام فرو می برد.

حسینیان افزود: دولت باید اقتصاد مقاومتی را پایه کار خود قرار داده و برای اجرایی شدن آن برنامه‌ریزی کند.

وی نگرانی از مسائل فرهنگی را از دغدغه های مهم نمایندگان خواند و اظهار داشت: سیاست های فرهنگی دولت موجب دغدغه رهبری و مراجع شده است. رفتار دوگانه دولت در قبال جراید ارزشی و غیرارزشی، شکایت های واهی سازمان های دولتی از جراید مدافع امام و خط رهبری از یکسو و اظهار تاسف وزیر ارشاد از برخورد قوه قضائیه با جراید هتاک و اینکه رئیس جمهور جراید هتاک را دوستدار دولت معرفی می کند موجب تاسف است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان ادامه داد: تقسیم ناعادلانه یارانه میان جراید ارزشی و غیرارزشی و بخشش سخاوتمندانه به جراید زرد و رفتار سخت گیرانه با جرایدی که از ارزش های انقلاب دفاع می کنند یکی دیگر از دغدغه های ما است.

حسینیان اظهار داشت: عزل و برکناری مسئولان ارزشی از دانشگاه ها و حذف بورسیه دکترای دانشجویان انقلابی و حاکم کردن نیروهای فتنه گر آینده آموزش عالی را بسیار مبهم و تیره نموده است و دانشگاه ها را که نیاز به آرامش دارند محل و میدان مبارزه فتنه جویان خواهد کرد.

عضو جبهه پایداری شیوه مدیریتی کشور را از نگرانی های دیگر نمایندگان خواند و گفت: در زمان مذاکرات که باید ثبات و قدرت نظامی به رخ کشور کشیده شود، سخن گفتن از خزانه خالی و یا ناتوانی نظامی در برابر بمب آمریکایی با هیچ یک از اصول مدیریت سازگار نیست. اینکه ناکارآمدی را به گردن دولت سابق یا نمایندگان بیاندازند ممکن است در کوتاه مدت پاسخ دهد اما در سال های اینده این منطق کند خواهد شد.

وی به دولت هشدار داد که نمایندگان را به رای نیاوردن تهدید نکنند و ادامه داد: عزت و ذلت در دست خداوند است و انجام وظیفه تکلیف است.

حسینیان یادآور شد: کشور نیاز به مدیریت چالاک و با درایت دارد شما در توزیع سبد کالا دیدید که کار بسیار مشکل است هم در اختصاص سبد کالا اشتباه کردید و کارمندان با حقوق بالا سبد کالا دریافت کردند، اما حقوق بگیران سطح پایین از شمول سبد کالا خارج شدند.

وی ادامه داد: شکل توزیع سبد کالا نیز موجب شکسته شدن شخصیت مردم گردید تا جایی که سخنگوی کاخ سفید نیز در راستای تحقیر ملت بزرگ ایران لب به سخن گشود.

عضو جبهه پایداری اظهار داشت: ما با مذاکره مخالف نیستیم، اما با شیوه کنونی مذاکرات مخالفیم آنچه را بدست اورده ایم در مقابل آنچه از دست داده ایم متوازن نمی دانیم.

حسینیان تصریح کرد: ما از اینکه مستکبران را نسبت به عقب نشینی از اصول انقلاب امیدوار سازیم نگران هستیم. سخنان مکرر رئیس جمهور امریکا و وزیر امور خارجه اش، سخنان توهین آمیز بان کی مون و رفتار تخریب کننده طرف های غربی و خصوصا خانم اشتون را نشانه ای از جسور شدن غربی ها در قبال نظام جمهوری اسلامی می دانیم.

نماینده مردم تهران افزود: آقای بان کی مون که چشمان خود را بر کشتار کودکان فلسطینی می بندد و کشتار افغان ها توسط آمریکایی ها را نادیده می گیرد از کشتار مسلمانان میانمار و آفریقای مرکزی با لبخند عبور می کند و در مقابل قتل عام مردم عراق و سوریه توسط سلاح های غربی غیرمسئولانه سکوت می کند، چرا در برابر جمهوری اسلامی زبان به گستاخی می گشاید.

وی تاکید کرد: وزارت امور خارجه در توجیه این عمل احمقانه خانم اشتون گفته است که تماس های خارجی با مخالفان داخلی نشانگر دموکراسی است، اگر وزیر امور خارجه اوکراین عرضه داشت و این سخنان را به دور می ریخت و از ورود مداخله گران غربی به اوکراین جلوگیری می کرد، اینک شاهد متلاشی شدن این کشور نبود.

حسینیان تصریح کرد: وزارت امور خارجه باید بداند که اینجا سرزمین اوکراین نیست اینجا سرزمین میرزای شیرازی، شیخ فضل الله نوری، آیت الله سعیدی و غفاری است، اینجا سرزمین کاوه و رستم و میرزاکوچک خان ها و رئیس علی ها است. اینجا سرزمین باکری ها، همت ها و خرازی ها است، اینجا سرزمین احمدی روشن و شهریاری ها است، اینجا سرزمین خمینی و سرزمین سید خراسانی است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان اظهار داشت: در پایان از آیت الله لاریجانی در مواضع قاطعانه‌اش در مقابل فتنه گران و حق هسته ای ایران تشکر می کنم.

منبع: مهر