چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
لاریجانی:

نگاه برخی کشورهای اروپایی به ایران تغییر کرده است

رییس مجلس شورای اسلامی درخصوص مواضع این کشور در قبال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران گفت: کشورها با دید باز همه صحنه‌ها را می‌بینند و منافع خودشان را تشخیص می‌دهند.
کد خبر : ۱۶۸۵۱۳
صراط: رییس مجلس شورای اسلامی درخصوص مواضع این کشور در قبال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران گفت: کشورها با دید باز همه صحنه‌ها را می‌بینند و منافع خودشان را تشخیص می‌دهند.

علی لاریجانی رئیس مجلس پس از دیدار با رییس جمهورآفریقای جنوبی درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرایط اکنون خیلی تغییر کرده، افزود: برخی کشورهای اروپایی که فکر می‌کردند با فشار بر ایران می‌توانند تغییری ایجاد کنند نگاهشان تغییر کرده است.

وی گفت: خیلی به هیاهوی امریکا نباید توجه کرد، مهم این است که در صحنه عمل چه رخ داده است آیا توانسته‌اند مانع پیشرفت ایران بشنوند؟ این صحنه‌ها را همه می‌بینند و این نشان دهنده تغییر شرایط است.

رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان با اشاره به شیطنت‌های برخی کشورها در سازمان ملل علیه ایران تصریح کرد: ایجاد جنگ مذهبی در آفریقای مرکزی، شیطنت همین کشورها بوده و نظام سلطه می‌خواهد با ایجاد این گونه اقدامات به اهداف استعماری خود دست یابد.

لاریجانی درباره سوریه و موضوعات مربوط به آن گفت: دیدگاه آفریقای جنوبی و ایران بر حل بحران سوریه از طریق سیاسی و تنها گفتگوهای سوری- سوری قابل حل است و این نگاه مشترک ایران و آفریقای جنوبی، هم اکنون مورد توافق بسیاری از کشورهاست.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره مسائل هسته‌ای ایران گفت: مذاکرات مربوط به 5+1 در حال انجام است و آفریقای جنوبی با حمایت از حق غنی سازی ایران تاکید کرده که با درک این شرایط به حمایت خود از حق هسته‌ای ملت ایران ادامه می‌دهد.
منبع: فارس