سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱

وزیر خارجه اسپانیا درباره اصفهان چه گفت؟

وزیر خارجه اسپانیا که سفری چند ساعته به اصفهان داشت گفت که علاقه‌اش به این شهر دو چندان شده و این شهر را مرکز هنر و فرهنگ خواند.
کد خبر : ۱۶۷۳۹۴
صراط: «خوزه گارسیا مارگالو» وزیر خارجه اسپانیا به عنوان پنجمین وزیر خارجه اتحادیه اروپا پس از آغاز به کار دولت یازدهم دیشب به منظور انجام سفری 3 روزه وارد شهر اصفهان شد و قرار بود امروز در این شهر اقامت کرده و از جاذبه‌های دیدنی این شهر تاریخی دیدن کند و پس فردا (دوشنبه) با همتای ایرانی خود دیدار و در نشست خبری به سؤالات خبرنگاران پاسخ دهد که به دلیل برگزاری نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا که قرار است فردا در بروکسل برگزار شود دیدارش از اصفهان را نیمه کاره گذاشت و امروز ظهر با ظریف دیدار و در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

گفتنی است رادوسلاو شیکورسکی وزیر خارجه لهستان نیز که روز جمعه به ایران سفر کرده بود و قرار بود تا امروز در ایران حضور داشته باشد به دلیل وضعیت اوکراین دیروز سفرش را نیمه کاره گذاشت و به ورشو بازگشت.

در ابتدای این نشست خبری ظریف اعلام کرد که همتای اسپانیایی‌اش به دلیل حضور در نشست اتحادیه اروپا مجبور به ترک تهران است و نسبت به اینکه سفر مارگالو به شهر اصفهان نیمه تمام مانده ابراز تأسف کرد.

وزیر خارجه اسپانیا هم گفت که اصفهان برای ما جایگاه جالبی دارد و این شهر را مرکز هنری و فرهنگی خواند.

وی همچنین گفت که درصدد است این شهر را به مردم اسپانیا بشناساند.

مارگالو همچنین گفت که به دنبال انعقاد قرارداد خواهر خواندگی بین اصفهان و یکی از شهرهای اسپانیا است.

علاقمندی اسپانیا برای حضور شرکت‌های این کشور در ایران از دیگر مواردی بود که وزیر خارجه اسپانیا به آن اشاره کرد و همچنین گفت که کشورش علاقمند است که ایران از نامزدی اسپانیا برای عضویت غیر دائم در شورای امنیت حمایت کند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره متضرر شدن اسپانیا از تحریم‌ها علیه ایران گفت: صادقانه می‌گویم ما خیلی از تحریم‌ها صدمه ندیدیم!

اینکه اسپانیا مشتری پر و پا قرص نفت ایران بوده، اظهارنظر دیگری بود که وزیر خارجه اسپانیا در این نشست عنوان کرد.

خبرنگاری در این نشست و قبل از طرح سؤال از وزیر خارجه اسپانیا به وی گفت که همه جای ایران سراسر فرهنگ و هنر است و امیدواریم در سفر آتی به ایران از دیگر نقاط ایران هم بازدید کنید که وی در این باره عنوان کرد: دیدارم از اصفهان خیلی کوتاه بود و علاقه‌ای که از قبل داشتم دو چندان شد. امیدوارم در چند ماه آینده همراه با وزیر توریسم اسپانیا به ایران سفر و از اصفهان و سایر نقاط دیدن کنم.

ظریف هم در پاسخ به سؤالی درباره سفر هفته گذشته‌اش به دهلی نو و سفر هفته جاری‌اش به ژاپن این سفرها را در راستای توسعه مناسبات دو جانبه و رایزنی در خصوص تحولات بین‌المللی منطقه برشمرد و آن را جزئی از زندگی یک وزیر خارجه خواند که قسمت کمی از زندگی‌اش در منزلش و بخش زیادی از آن در راه سپری می‌شود.
منبع: فارس