پنجشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۷
واکنش شریعتمداری به پاسخ منفی به یک درخواست

نظر ضرغامی یعنی توافقنامه ژنو اشکالات و ضعف‌هایی دارد

سخن آقای ضرغامی می‌تواند اینگونه تفسیر شود که در توافقنامه ژنو و دیپلماسی دولت محترم، اشکالات و ضعف‌هایی وجود دارد که مطرح شدن آن به صلاح کشور نبوده و باعث تضعیف دولت خواهد بود!
کد خبر : ۱۶۷۲۵۵
صراط - حسین شریعتمداری در شماره امروز روزنامه کیهان به پاسخ رییس رسانه ملی به تقاضای منتقدان توافق ژنو برای حضور در صداوسیما واکنش نشان داد. شریعتمداری نوشت:

1- وقتی برای اولین‌بار، بعد از انتشار متن توافقنامه ژنو به تحلیل محتوای آن پرداختیم و به اسناد و شواهدی اشاره کردیم که نشان می‌داد امتیاز داده‌ایم و حتی وعده نسیه هم نگرفته‌ایم، برخی از مسئولان محترم و شماری از جریانات سیاسی - تقریبا همه - با سلیقه‌های متفاوت و حتی متضاد به کیهان حمله کردند که چرا ساز مخالف کوک می‌کند و تلاش بی‌وقفه و پی‌گیر تیم هسته‌ای کشورمان و دستاورد بزرگی را که بعد از چالش ده ساله‌ به دست آمده، نادیده می‌گیرد؟! و این در حالی بود که کیهان تلاش و زحمات تیم مذاکره‌کننده را شایسته تقدیر می‌دانست ولی اسنادی را ارائه می‌کرد که نشان می‌داد، حریف از خوشبینی و صداقت آنان سوءاستفاده کرده و آرزوهای برزمین مانده خود درباره فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را با بهره‌گیری از لبخندهای فریبکارانه در توافقنامه ژنو گنجانده است. آنان که توافقنامه را مثبت و برخوردار از دستاوردهای بی‌سابقه ارزیابی می‌کردند، به جای پاسخ در مقابل استدلال‌های متکی بر اسنادی که کیهان ارائه کرده بود، به مخالفت اسرائیل با توافقنامه استناد می‌کردند! و حتی برخی از مدعیان اصلاحات و اصحاب فتنه، به توصیه روزنامه انگلیسی گاردین، شعار «کیهان، اسرائیل پیوندتان‌مبارک»! سر‌دادند!

و البته کیهان دیدگاه و برداشت مستند خود درباره توافقنامه ژنو را تغییر نداد و به ابعاد دیگری از این توافقنامه که نشان می‌داد تنها دستاورد آن اثبات چندباره «غیر قابل اعتماد بودن آمریکاست» نیز اشاره کرد.

بزرگنمایی درباره توافقنامه ژنو تا آنجا پیش رفت که آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم کشورمان در جمع مردم خوزستان گفت؛ «می‌دانید توافقنامه ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ملت ایران»! و چند ساعت بعد «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید درباره اظهارات آقای روحانی به خبرنگاران گفت «سخنان رئیس جمهور ایران مصرف داخلی دارد»! و تأکید کرد «این مسئله برای ما تعجب‌آور نیست و نباید باعث تعجب شما نیز بشود. آنچه مقامات ایرانی می‌گویند، اهمیتی ندارد، بلکه آنچه انجام می‌دهند، مهم است»! و...

2- اما، چند هفته‌ای است که بزرگنمایی درباره توافقنامه ژنو از تب‌وتاب افتاده است و مسئولان محترم در اظهارنظرهای خود، از اغراق به واقعیات کوچ کرده‌اند. از جمله آن که دیروز آقای عراقچی مذاکره کننده ارشد تیم هسته‌ای کشورمان در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا، «حسن ‌نیت» و «اراده لازم» در طرف مقابل را مورد تردید قرار داده و تصریح کرد که نسبت به نتیجه مذاکرات پیش‌روی خوشبین نیست. ایشان چند هفته قبل در مصاحبه با شبکه 2 سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز، نظرات مشابهی ابراز کرده بود. ضمن آن که در مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای اخیر آقای ظریف، وزیر محترم امور خارجه کشورمان هم از خوشبینی‌های قبلی نشانه چندانی به چشم نمی‌خورد، که این تغییر فاز با توجه به جدیت تیم محترم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان برای حفظ منافع ملی و پاسداشت عزت و اقتدار نظام اسلامی، بایستی به فال نیک گرفته می‌شد. چرا که این نگاه متفاوت نسبت به توافقنامه ژنو می‌توانست زمینه را برای نقد منصفانه و مستند آنچه داده‌ایم - یا قرار است بدهیم- و آنچه گرفته‌ایم - یا قرار است بگیریم - فراهم آورد و کمترین دستاورد آن، ارسال این پیام به حریف بود که ایران اسلامی و مردم آن علی‌رغم سلیقه‌های سیاسی متفاوت - غیراز اصحاب فتنه که ابواب جمعی طرف مقابل هستند و فقط شناسنامه ایرانی دارند - تمام قد به حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان ایستاده‌اند و ترفندهای باج‌خواهانه آمریکا و متحدانش را با هوشمندی برخاسته از عقل جمعی ناکام می‌گذارند. اما...

3- ماه گذشته - 15 بهمن ماه - رئیس‌جمهور محترم کشورمان که در جمع روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی سخن می‌گفت، با ادبیاتی غیرمحترمانه، منتقدان توافقنامه ژنو را «یک عده بی‌سواد»!  دانست که «از بخش‌های خاص پول می‌گیرند»! و از اساتید دانشگاه گلایه کرده و به ملامت خطاب به آنان گفت «چرا وقتی یک اتفاق بین‌المللی رخ می‌دهد، فریاد نمی‌زنید؟  چرا وارد میدان نمی‌شوید؟» منظور آقای روحانی همانگونه  که از سخنان ایشان به وضوح قابل درک است، این بود که چرا اساتید دانشگاه‌ها به حمایت از توافقنامه ژنو فریاد نمی‌زنند؟! و عرصه را برای یک مشت کم‌سواد که از جای خاص پول می‌گیرند، خالی گذاشته‌اند!... چند روز بعد - 23 بهمن ماه - آقای دکتر روحانی که به ادبیات غیرمحترمانه خود پی برده بود، از حقوقدانان برای بررسی توافقنامه و اطلاع‌رسانی به مردم دعوت کرد. این دعوت با استقبال منتقدان که گفتنی‌های مستند فراوانی برای ارائه داشتند روبرو شد اما، صداوسیما که اصلی‌ترین وظیفه و مأموریت تعریف شده در این زمینه را داشت، درهای رسانه‌ ملی را به‌روی منتقدان نگشود.

4- اواخر ماه گذشته 19 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای خطاب به آقای ضرغامی، ریاست‌محترم سازمان صدا و سیما  و با اشاره به وعده رئیس‌جمهور خواستار بحث و بررسی توافقنامه با حضور موافقان و منتقدان شدند و دیروز آقای ضرغامی در پاسخ به درخواست نمایندگان تاکید کرد که قاعدتا در کنار پخش اظهارنظر رئیس‌جمهور محترم، باید حقی برای پاسخگویی و طرح نظرات متفاوت با قرائت رسمی دولت وجود داشته باشد ولی یادآور شد که «در این مقطع زمانی، سیاست رسانه ملی در موضوع مذاکرات هسته‌ای، کاملا تبینی و حمایتی است و تضعیف دولت و دستگاه دیپلماسی کشور با به چالش کشیدن سیاست‌ها و اقدامات درحال انجام به صلاح کشور نمی‌باشد.»

درباره پاسخ برادر عزیزمان جناب آقای ضرغامی که دلبستگی همراه با از خودگذشتگی ایشان در دفاع از اسلام و انقلاب و نظام بر کسی پوشیده نیست اشاره به چند نکته ضروری است.
الف: همانگونه که آقای ضرغامی اشاره کرده‌اند، تضعیف دولت محترم و دستگاه دیپلماسی کشور که در خط‌مقدم مقابله با دشمنان تابلودار نظام و مردم این مرز و بوم ایستاده‌اند، نه فقط امروزه، بلکه هیچگاه به صلاح کشور نبوده و نخواهد بود، اما بررسی و ارزیابی توافقنامه ژنو تضعیف دولت و به چالش کشیدن سیاست‌ها و اقدامات در حال انجام کشور نیست. چرا که دست‌اندرکاران دیپلماسی و از جمله تیم محترم مذاکره‌کننده هسته‌ای به‌عنوان فرزندان انقلاب همه توان خود را برای حفظ منافع ملی کشورمان در مذاکرات به کار گرفته‌اند، بنابراین بررسی توافقنامه ژنو و نتیجه‌ای که این بررسی در پی خواهد داشت، هر چه باشد، نمی‌تواند، در اعتبار تیم محترم و اعتماد مردم به آنان کمترین خدشه‌ای وارد کند.

ب: در نقد و بررسی احتمالی توافقنامه ژنو، حساب اصحاب فتنه نظیر آن نماینده مجلس ششم که با  ادبیاتی وطن‌فروشانه از تریبون مجلس فریاد‌زد «19 سال است که درباره فعالیت هسته‌ای خود به دنیا دروغ گفته‌ایم»! از منتقدان دلسوز جداست و بدیهی است که اینگونه افراد - که از قضا حرفی هم برای گفتن ندارند - نبایستی به تریبون رسانه ملی دسترسی داشته‌باشند و مانند همیشه برای خوشامد دشمن خودشیرینی کنند. منظور از نقد و بررسی توافقنامه، فراهم آوردن تریبون برای منتقدانی است که با دولت و تیم هسته‌ای کشورمان در حفظ منافع ملی و ضرورت برخورداری ایران اسلامی از دانش و تکنولوژی هسته‌ای اشتراک نظر دارند ولی برای پیشبرد این هدف مشترک راه‌کارهای متفاوتی ارائه می‌دهند. از این روی، نگرانی احتمالی رئیس محترم و متعهد صداوسیما نسبت به حضور حرمت‌شکنان جایی ندارد.

ج: حضور منتقدان دلسوز در برنامه نقد و بررسی توافقنامه ژنو، می‌تواند اولا؛ برخی از سوءتفاهم‌های احتمالی را که این روزها در سطح گسترده‌ای به آن دامن زده شده و می‌شود، برطرف سازد ثانیا؛ می‌تواند کاستی‌ها و احیانا قصورها - و نه تقصیرها - در تدوین توافقنامه را آشکار کرده و راه‌کارهای لازم برای عبور از این کاستی‌ها را ارائه دهد.

در این حالت،  نقد و بررسی توافقنامه، نه فقط تضعیف دولت محترم و تیم هسته‌ای کشورمان نیست، بلکه بهره‌گیری از «عقل جمعی» در حل‌و‌فصل موضوع مورد چالش نیز هست و به قول حضرت امیرعلیه‌السلام؛ کسی که با دیگران به مشورت می‌نشیند، از عقل و اندیشه آنان بهره‌‌گرفته است.

د: برپایی جلسات نقد و بررسی توافقنامه در میدان دید عمومی این پیام قطعی را برای حریف در پی خواهد داشت که فعالیت هسته‌ای و تیم مذاکره‌کننده کشورمان از حمایت و پشتیبانی تمام قد مردم برخوردار است و مذاکره‌کنندگان در مقابل باج‌خواهی و زورگویی‌های آمریکا و متحدانش، تنها نیستند.

هـ - نظر اعلام شده برادر عزیزم جناب آقای ضرغامی که برنامه‌های نقد و بررسی توافقنامه ژنو را، تضعیف دولت و دستگاه دیپلماسی کشور دانسته‌اند، بی‌آن که بخواهند، تضعیف آشکار دولت و دیپلماسی هسته‌ای  تلقی می‌شود. زیرا سخن آقای ضرغامی می‌تواند اینگونه تفسیر شود که در توافقنامه ژنو و دیپلماسی دولت محترم، اشکالات و ضعف‌هایی وجود دارد که مطرح شدن آن به صلاح کشور نبوده و باعث تضعیف دولت خواهد بود! و...
نظرات بینندگان
اصلاح طلب
|
United States of America
|
۰۲:۰۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۳۶
۲۵
ای تفسیر دونت پاره بشه ............
غلومی
|
United States of America
نظر منفی اصلاح طلب های غرب زده راجع به حاج حسین قبول ندارم چون اونا با دید دیگه ای حاج حسین رو می کوبن ، ولی من بچه حزب اللهی حاج حسین رو بخاطر تندرو و افراطی بودنش قبول ندارم ، بخاطر اینکه جوی همه رو چسبونده به سرویس های خارجی که آدم به هیشکی اعتماد نمیکنه !! مگه میشه همه ی آدمای نظام با عروس وسوروس ارتباط داشته باشن ؟ ضمن اینکه خیلی خودشو همه چیز دان میدونه و همش مثل اون کارتون قدیمیه میگه من میدونمممممممم نمیشه من میدونممممممممممم خرابه من میدونممممممممممممممممممممم سوروسه !!!
چقدر تخریب چقدر تخریب بس کن دیگه بخدا دیگه رغبت نمیکنه آدم نوشته هاتو بخونه !! پس شما کیو قبول داری توی این مملکت ؟ خاتمی ؟ هاشمی ؟ مشایی ؟ احمدی نژاد ؟ روحانی ؟ شاید کروبی !!
ناشناس
|
United States of America
افساد طلبها سرمایه اسراییل در ایران هستند.
ناشناس
|
United States of America
آقای شریعتمداری خوشم میاد با این قلمت خوب حال بعضی ها رو میگیری.
ناشناس
|
United States of America
سبد کالا که سوراخ از آب در آمد حالا اگر هسته ای هم شفاف سازی بشه معلوم میشه دست کمی از سبد کالا نداره !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۳۵
۱۸
نظر جمعی؟؟؟منظورت19 تا آدم پایداری و حتمأ خودتم باشون جمع زدی شدین نظر جمعی؟؟ .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بسیاری از اساتید دانشگاهها و دانشجویان و فرهیختگان جامعه با این توافق ژنوچای مخالف هستند و در بین اقشار عادی مردم هم مخالفان زیادی وجود دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
از زمانی که یادم میاد در کل مسائل مملکتی سابقه نداشته این همه پنهان کاری انجام شده باشه و اینقدر مردم را برای مسئله ای مجبور به سکوت بکنند,یعنی پیروزی که به قول رییس جمهور به خاطرش غرب و شرق در مقابل ما خم شدن!!! اینقدر مرموزه؟
احسان
|
Canada
|
۰۵:۴۴ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۳۵
۲۰
۸ سال دست شماها بود . چه کردید؟؟؟
هی میرفتین مذاکره فرداش ۴ تا تحریم میزاشتن زیر بغلتون و برمیگشتین
واسه ی از پا در آوردن آمریکا باید خیلی خیلی قوی بود نه تنها از نظر نظامی بلکه مالی علمی تکنولو‌ژی نرم افزار و سخت افزار هم باید خیلی قوی باشیم . وگرنه با داد و بیداد زیاد میشیم کره شمالی نه کره جنوبی
ناشناس
|
Canada
حالا هم که تاسیسات هسته ای پلمپ شده تحریمها ادامه دارند پس مذاکرات دستاوردی بجز جری تر شدن امریکا نداشته است.
امير ط
|
Canada
احسان جان ما شايد قدرت نظامي و مالي و علمي مون در حد و اندازه آمريكا نباشه ولي در عوض حنجره هاي خوبي داريم. شما منكري؟ كره شمالي كه الان سرزمين روياهاي ملتهاست! نميدونم آتاري داره لاتاري داره كه همه سر و دست ميشكنن برن بشن تبعه اون كه را نميده به كسي پا نميده......
احسان
|
Canada
شما که دوست عزیز ناشناس این همه سال صبر کردی . یه سال دیگه هم بردباری کن شاید همه چی درست شد . از رحمت خدا نا امید نباش
احسان
|
Canada
سلام آقای امیر ط عزیز . تا حالا اخبار شبکه های کره شمالی رو دیدید ؟؟ همش داد و بیداد و با طلبکاری صحبت میکنن . برعکسش اخبار کره جنوبی آرام و با متانت . اینجاست که آدم فرق این دو کشور رو میفهمه . من سفری داشتم به سئول تازه فهمیدم اینا چرا اینقدر پیشرفت کردن دلیلش همت و کار زیاد بود بدون هیچ نق زدن و شکایتی . حالا مقایسه کن با خودمون که از همه کس و همه چیز شکایت داریم و دلیل کمبود هامون رو همه ی دنیا میدونیم الا خودمون
امير ط
|
Canada
صحبت من مزاح بود آقا احسان عزيز... فرمايش شما نه 99 بلكه 100% درسته
محمد
|
Canada
نه اینکه الان تحریم ها رو برداشتند!!!!!!!!!
حداقلش این بود جرات جسارت نداشتن اما الان....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۵
۵
چه عجب؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۳۰
۱۴
حاجی
برای مردم اصلا" نظر ایشان مهم نیست.
مهم این است که
مردم زیر بار تحریم ها خورد شدند و از هر افدامی که از این فشار بکاهد حمایت میکنند
مردم نشان دادند چرخیدن زندگیشان از رسیدن به بمب اتم برایشان ضروری تر و مهمتر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
واسه چی خودتو همه حساب میکنی .همه مثل تو بی غیرت نیستن که کشورشون رو به یه لقمه نون بیشتر بفروشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر ظریف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مشکل اصلی اینجاست با اینهمه عقب نشینی ایران تحریمها لغو نشده و اضافه هم شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
همین دولت نبود که تو انتخابات میگفت 80 درصد مشکلات مربوط به مدیریته نه تحریم!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هیهات مناالذله
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۴ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۲۴
۱۵
سر تا پای مدیریت و عملکرد صدا و سیما و روزنامه کیهان که یک روزی پر تیراژ ترین روزنامه ایران بود ضعف دارد

متاسفانه با تحمیل مخارج بالا در این سازمان ، درآمد زایی آن کاهش یافته و لازم برای آنکه حقوق پرسنل خود را تامین کنند باید در هر برنامه از هر کالای بنجل و... تبلیغ کنند ..... اکنون این سازمان به ولخرج ترین سازمان ایران تبدیل شده است ...و کیهان به کم تیراز ترین تبدیل شده است
کار تیم آقای روحانی و ظریف برای مردم حیاتی و عین ثواب است
اگر یک نظر سنجی شود خواهید دید این دو نشریه و سازمان در بین مردم بخاطر ضعف مدیریت آنها منفور تر خواهند بود
ضعف و نابخردی در کارهای شما موج می زند نه تیم پر توان دولت حامی مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
وای بر اینان که بیت المال را هدر داده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
قاسم گل گفتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تیم پر توان دولت حامی مردم !!! جوک خنده داری بود خیلی خندیدم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اونوقت تو این امارها رو از کجا دراوردی؟امارسازی رو که به دولت قبل نسبت میدادید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۲۷
۱۵
بابا
مشتی
حاجی
کماندو
تندروی بی تدبیر
.......
کلاهتو بزار بالاتر اونوقت متوجه میشی ضعیفترین نشریه و ضعیفترین صدا و سیمای جهان را دارید اداره می کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
برنامه های بی خود صدا و سیما همه را به ماهواره دیدن کشانده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر آقای حسین شریعتمداری که واقعیت ها را بیان فرموده اند.
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
شما بصيرت خود رو بيفزاي!! فيس بوك ضعيف ترين رسانه دنياست و كيهان قويترين رسانه دنيا... فقط اين وسط يه مشكل هست اينكه حق كيهان رو خوردن .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
برای همین تا یه مقاله منتشر میشه همه تون جیغ بنفش میکشید؟این همه نشریه دیگه هست چرا به اونها الرژی ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
ميدوني چرا اينجوريه ناشناس؟ : اگر با من نبودش هيچ ميلي چرا ظرف مرا بشكست ليلي و اين حكايت دشمني هاي حاجي با برخي هاست.
خبرمرند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۹
۹
جناب محترم ،همه تصمیمات وکارها هم نقاط قوت دارند ونقاط ضعف .حالا شما برای ایجاد وحدت دراین بحبوحه از زمان که اوکراین ازیک طرف وسوریه از طرف دیگر وتحولات ترکیه وعراق ازسوی دیگر همه اینها نقشه ای برای ماست .غرب از گفته شما راضی است چون برخلاف فرامین رهبری ودرراستای وحدت نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۱۲
۲۰
پس نتیجه میگیریم که آقای ضرغامی هم قبول دارند که تیم مذاکره کننده گند زده است و خیل عظیم مردم که می گویند این توافق نامه یک ترکمن چای دیگری است درست میباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۶
۲۰
من با نظر ضرغامی موافقم چون اگر این توافق نامه در صدا و سیما به مناظره گذاشته شود اعصاب مردم این دم عیدی داغون خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هولو کاست هسته ای !
کوروش گاری چی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۱۵
۶
مناظره در باره توافق ژنو در حال حاضر به مصلحت نمی باشد پیشنهاد میکنم حال که دولت واردات میز بیلیارد و الاغ را آراد کرده است یک مناظره بین موافقین و مخالفین در صدا و سیما برگزار شود دمی عیدی یک کم بخندیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۱۰
۱۴
این که مثل روز روشنه. هم دم حاج حسین گرم و هم دم آقای ضرغامی.
چراغعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۹
۱۰
15 بهمن 92 جناب روحانی در جمع مردم خوزستان : میدانید توافق ژنو یعنی چه ؟ یعنی تسلیم قدرتهای بزرگ جهان در برابر ملت ایران . بنده تا دیروز شک داشتم که قدرتها تسلیم شده باشند ولی دیشب که شنیدم دولت واردات میز بیلیارد و الاغ را ازاد کرده باورم شد که اونا تسلیم شدند .
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۱۳
۱۰
اقای شریعتمداری به کجا چنین شتابان یا به قولی خود میکشی ای حافظ خوذ تعذیه میداری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما منتقدان توافق ژنو چای یک عده بیسوادیم که از یخچال خونه مون تغذیه میشیم !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۱۴
۵
ضرغامی کیست؟ دیپلمات؟ او از وضع مالی سخت پرسنل خود هم بی خبر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
توان پرداخت حقوق پرسنل خود را ندارند شدن سیاستمدار
...............................
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۸
۱۰
این جناب ضرغامی که حامی دولته پس چرا بعضی از طرفداران دولت به ایشان فحش میدن و میگن صدا و یسما ضد دولته ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۱۰
۱۸
درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم .
قمر تاج خانوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۱۱
۵
در حال حاضر از بحث مناظره توافق نامه شنو چای بحث مهمتری هم داریم و آن بحث یارانه هاست یه مناظره بذارند وبحث کنند که مردم کم در آمد چرا باید مجبور باشند ثابت کننند که گدا هستند تا به آنها یارانه تعلق بگیرد ؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۳۹ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۸
۸
اظهار نظر خیلی خوبه
اما از کسی که حداقل تو کار خودش موفق باشه
نه امثال شریعتمداری و ضرغامی که الفبای کار حودشون رو هم بلد نیستند
همین صدا و سیما با این عریض و طویلی را به یک آدم اینکاره بدهید ببینید با این امکانات سرآمد رسانه های دنیا خواهد شد نه مقروض ترین رسانه
همین روزنامه کیهان را با این همه هزینه که از بیت المال صرف آن می شود را به یک آدم کاربد بدهید ببینید آن را پر تیراژ ترین نشریه خواهد کرد
............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۷
۹
سه خط آخر خیلی عالی بود حاج حسین احسنت.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۷
۷
پس ثابت شد اگر در صدا و سیما در خصوص توافق نامه مناظره شود و ابعاد آن واکاوی شود دولت تضعیف می شود پس جناب ضرغامی هم می داند در این توافق نامه چیزی بدست نیاوردیم و خیلی چیزها از دست دادیم و اگر برای مردم این ابعاد مشخص شود که برای همه حتی لبو فروش و راننده تاکسی هم مشخص شده است بی تدبیری تعدادی از اعضای خوش بین دولت در ناامید کردن مردم مشخص خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احســـنــت احســـنـــت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۷
۱۰
حاج حسین دوستت داریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۹
۷
سردار تنش لطفا جلوتر از رهبری حرکت نکنید . آقا فرمودند ما از تیم مذاکره کننده حمایت می کنیم و آنان را فرزندان انقلاب می دانیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حمایت مقام معظم رهبری دلیل بر این نیست که دلسوزان نظام از این مذاکرات انتقاد نکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۶
۷
اول دولت معمای اینکه چرا فتح الفتوح ژنو از دید دوست واشنا باید پنهون بمونه رو حل کنه!اگه اینقدر ابکیه که با رو شدنش محومیشه که فتح نیست.قرارداد افتاب ومهتاب ندیده نوبره والله!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت احسنت.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۵
۸
ضرغامی راست می گه.باانجام مناظره حقایق بیشتری درموردباختهای ایران دراین توافق برای عموم ملت روشن میشودومردم بیشترمتوجه تدبیرودیپلوماسی ناموفق دولت وتیم مذاکره کننده میشوندوباعملکرد بدآنهامخالفت می کنندواین به صلاح دولت نیست.مردم بایددربی خبری بمانندتادولت فخیمه باطیب خاطربتوانند همه رضایت کامل دولت غرب واروپارابه دست آورند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت احسنت.
احسان
|
Canada
|
۱۲:۳۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۹
۴
من دوره های زیادی رو دیدم . انقلاب جنگ و دوران بعد از جنگ . تووو همه این دوران هم شرکت کردم . بعدش سالها خارج از ایران بودم . شاید بتونم بگم بزرگترین عامل پیشرفت ممالک غرب اتحاد مردمانشون بودش . هیچ وقت پشت همدیگرو خالی نمیکنن ولی متاسفانه ما در ایران به جای اینکه زیر یه پرچم واحد جمع بشیم . همش داریم به هم انگ و برچسب میزنیم . یکی رو میگیم فتنه گر . یکی انحرافی . خوارج و ..... . آخه برادرای عزیم ما ۷۵ میلیون جمعیت داریم با هزاران برچسب . ما هیچ وقت پیشرفت نمیکنیم تا زمانی که نتونیم خودمون رو با عقاید مختلف کنار هم تامل کنیم
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
۶
۹
یکی برای ما اعتدال و تندروی را معنی کنه , خیلی عجیب و غیر قابل باوره که هنوز متن توافق نامه رسمی برای ایرانیان منتشر نشده . از جرئیات توافق هم خبری نیست هرکس هم که انتقاد میکنه که در سطح استاد دانشگاه و روزنامه نگار های کهنه کار هستند میگن بیسوادند و از جای خاص تغذیه میشوند تحریم ها هم که کم نشد بلکه اضافه شد روزی نیست که از جانب 1+5 تهدید به حمله نظامی نشیم توهین به مقامات و ایرانیان که عادی شده و دولت هم که اجازه یک اخ گفتن را هم از ملت گرفته پس معنی اعتدال یعنی چه و تندرو چه کسانی هستند .