دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴

یک دیوار در جنوب مسجدالاقصی فروریخت

بر اثر حفاریهای رژیم صهیونیستی در شهر قدس، یک دیوار در روستای "سلوان" در جنوب مسجد الاقصی فرو ریخت.
کد خبر : ۱۶۶۷۸۲
صراط: شبکه القصی در خبری اعلام کرد: بر اثر حفاریهای رژیم صهیونیستی در شهر قدس، یک دیوار در روستای "سلوان" در جنوب مسجد الاقصی فرو ریخت.

 گزارشگر این شبکه با تهیه گزارشی درباره پیامدهای حفاری رژیم صهیونیستی  در شهر قدس که با صدای محمد منصور پخش شد، گفت: رژیم صهیونیستی برای از بین بردن نشانه‌های حضور مردم قدس در این شهر به عملیات حفاری رو آورده است. این حفاریها زیر چندین محله مسکونی انجام می‌شود. اثار رانش زمین در خیابانهای قدس در پی عملیات حفاری به چشم می خورد که آخرین این حوادث فروریختن دیوار بزرگ محافظ در محله وادی حلوه در روستای "سلوان" در  جنوب مسجد الاقصی بود.

طول این دیوار سی متر است  و روی چهار خانه مسکونی خراب شده است. ساکنان آسیب دیده گفتند هر روز از ساعتهای شب تا بامداد روز بعد  زیر خانه‌های خود صدای حفاریهایی می‌شنوند و  در این حفاریها از ابزارهای سنگین استفاده می‌شود. در همین حال، در دیوار منازل ساکنان این محله شکافهایی ایجاد شده است.  مردم قدس عملیات حفاری را "جنگ حفاریها" نامیده‌اند و بر ایستادگی خود در مقابل این جنگ تاکید کردند. 

گزارشگر این شبکه با اشاره به این که حفاریهای قدس نه تنها برای مسجد الاقصی خطر ایجاد می‌کند، بلکه پیامدهای این حفاریها دامنگیر روستاهای همجوار مسجد به ویژه خانه‌های قدیمی که قدمتشان از عمر موجودیت رژیم صهیونیستی بیشتر است، نیز می‌شود.