سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹

هشدار انگلیس به مسکو درباره اوکراین

وزیر دفاع انگلیس در واکنش به مواضع روسیه در قبال اوکراین تصریح کرد که لندن تمامی تحرکات نیروهای روسیه را در نظر دارد و خواستار عدم دخالت خارجی در اوکراین است.
کد خبر : ۱۶۶۵۸۸

صراط: به نقل از شبکه المیادین، فیلیپ هاموند وزیر دفاع انگلیس در تازه‌ترین اظهارات خود تصریح کرد که لندن تمامی تحرکات نیروهای روسی را زیر نظر دارد و خواستار عدم دخالت خارجی در اوکراین است.

اظهارات هاموند در حالی مطرح شده است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این روسیه برای سنجش آمادگی نیروهای نظامی مستقر در مناطق مرکزی و غربی روسیه و در نزدیکی اوکراین خبر داد.

در چند روز گذشته برخی رسانه‌های غربی از احتمال مداخله نظامی روسیه در مناطق شرقی اوکراین برای حفظ منطقه «کریمه» خبر داده‌اند. با این وجود «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیروز اعلام کرد که این کشور همچنان به سیاست بی‌طرفی در اوکراین ادامه می‌دهد.

از طرف دیگر، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه بعد از دیدار با «ویلیام هیگ» همتای انگلیسی‌اش در واشنگتن گفت بحران به وجود آمده در اوکراین نباید به بروز تنش و خصومت در روابط واشنگتن و مسکو منجر شود.

هیگ هم بعد از این دیدار، گفت مردم اوکراین باید بعد از چند ماه تفرقه و تنش، با تشکیل دولتی فراگیر با یکدیگر متحد شده و تصمیماتی بگیرند که مورد پذیرش همه طرف‌ها باشد.

منبع: فارس