چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸

ناوهاي‌هواپيمابر آمريكادرسواحل‌مصر

دولت آمريكا كه از آغاز تحولات سياسي و تظاهرات گسترده مردم مصر عليه حكومت حسني مبارك از دو هفته پيش، مواضع مبهم و نامشخصي را در قبال اين تحولات اتخاذ كرده است، اخيرا ناوهاي هواپيما بر خود را همراه صدها نيروي نظامي به سواحل مصر اعزام كرده است.
کد خبر : ۱۶۶۳۶
به گزارش صراط نيوز به نقل از ايرنا، اخبار رسانه هاي خارجي حاكي است كه ناو هواپيما بر 'كارسارژ' كه علاوه بر تعدادي هواپيماي جنگنده و بالگرد نظامي، حدود ۸۰۰ تفنگدار دريايي را نيز با خود حمل مي كند، وارد آب هاي درياي سرخ شده است.

طبق اخبار و گزارش ها، دولت آمريكا مدعي شده است كه اعزام نيروها و ادوات نظامي به آب هاي ساحلي مصر به منظور كمك به عمليات خارج كردن شهروندان آمريكايي از مصر در صورت متشنج تر شدن اوضاع در اين كشور انجام شده است.

حضور نظامي آمريكا در سواحل مصر به بهانه كمك به خارج كردن شهروندان آمريكايي از مصر درحالي صورت گرفته است كه مقامات وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) ادعا كرده اند، قصد مداخله نظامي در امور مصر را ندارند و اعزام نيروهاي نظامي به آب هاي ساحلي مصر صرفا يك اقدام احتياطي است.

'باراك اوباما' رييس جمهوري آمريكا در چند روز گذشته بارها از ضرورت انتقال قدرت در مصر و عمل كردن مبارك به خواسته هاي مردم سخن گفته است و اين درحالي است كه خانم 'هيلاري كلينتون' وزير خارجه آمريكا شب گذشته اعلام كرد كناره گيري مبارك از قدرت در كوتاه مدت عملي نيست.

اگرچه دولت آمريكا مدعي حمايت از مردم مصر در تحولات اخير اين كشور است، اما با توجه به خواسته اصلي مردم مصر مبني بر كناره گيري هرچه سريعتر مبارك، اظهارات شب گذشته كلينتون نشان داد كه شعار حمايت كاخ سفيد از حركت مردم مصر صرفا يك ترفند تبليغاتي است و واشنگتن هدفي غير از حمايت از خواسته مردم مصر را در اين كشور دنبال مي كند.