سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵
معاون وزیر ورزش

حرکت اسپانسر تیم ملی زشت بود

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: از عملکرد فدراسیون شطرنج در سال گذشته راضی هستم.
کد خبر : ۱۶۶۰۳۹
صراطمجمع عمومی فدراسیون شطرنج ظهر امروز برگزار شد در پایان این مجمع نصرالله سجادی در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص مجمع فدراسیون شطرنج اظهار داشت: در این جلسه گزارش کاری سال 91 - 92 ارائه شد. همچنین گزارش بازرس و حسابرس رسمی که در دستور کار بود هم به اعضای مجمع ارائه شد و فکر می‌کنم اعضای مجمع مباحث مطرح شده را مورد تایید قرار دادند.

وی ادامه داد: در چند موضوع بحث‌هایی پیش آمد که فکر می‌کنم برای پیشرفت هر رشته‌ای لازم باشد اما در مجموع باید بگویم از عملکرد فدراسیون شطرنج در سال گذشته راضی هستم. تنها در مورد مسائل مالی و گلایه‌هایی که برخی از روسای هیأت‌ها داشتند باید بگویم امسال کلا بودجه زیادی به ما نرسید و به همین دلیل نتوانستیم به خوبی فدراسیون شطرنج را حمایت مالی کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد اینکه اسپانسر تیم ملی فوتبال پیامک‌هایی را برای مخاطبان ارسال کرده و از آنها خواسته هر چقدر که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند تصریح کرد: من این مطلب را امروز در روزنامه خواندم و چون نمی‌خواهیم موضوعی مخفی بماند با کفاشیان تماس گرفتم که وی در پاسخ به من گفت اینگونه نیست من به کفاشیان گفتم اگر اسپانسر چنین اقدامی انجام داده باشد بسیار زشت است چون اسپانسری تعریفی دارد و حمایت‌کننده مالی باید براساس قراردادی که می‌بندد عمل کند کفاشیان هم قول داد این اقدام به اصطلاح گلریزان را پیگیری کند.

سجادی در مورد اینکه آیا امکان دارد فدراسیون فوتبال را جریمه کنید یا خیر گفت: همین حالا هم آنها پول ندارند چگونه شما از ما می‌خواهید فدراسیون را جریمه کنیم.

سجادی در مورد اینکه برای احیا کردن باشگاه‌هایی مانند آرارات که امکانات سخت‌افزاری و پتانسیل خوبی دارند چه برنامه‌ای دارید گفت: باشگاه‌ها خودشان هیأت مدیره دارند ما اجازه چندانی نداریم برای آنان هزینه کنیم و این موضوع را همه باشگاه‌ها باید بدانند. باشگاه‌ها باید منابع درآمدی خود را مشخص کنند و از امکانات و سرمایه‌های خود به خوبی استفاده کنند. من معتقدم باشگاه‌هایی مانند آرارات می‌توانند خودگردان باشند و مشکلاتشان را رفع کنند.

معاون وزارت ورزش وجوانان در خصوص برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌هایی مانند بوکس اسکی و قایق‌رانی خاطرنشان کرد: فکر می کنم یک یا دو مجمع انتخاباتی تا پایان امسال داشته باشیم چراکه تا پایان سال فرصت زیادی نداریم. فدراسیون‌هایی هم که باقی ماند قطعا اوایل سال آینده مجمع انتخاباتی‌شان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط فدراسیون بوکس و ناطق‌نوری اظهار داشت: ناطق‌نوری از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درخواست مجوز کرده تا بتواند در انتخابات حضور پیدا کند و فکر می‌کنم کمیسیون اجتماعی افراد متفکری دارند که بهترین تصمیم را خواهند گرفت. من فکر می‌کنم باید فرصت را برای افراد دیگر فراهم کنیم.

منبع: فارس