دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
حسن‌زاده: بیشتر آسیب‌های اخلاقی از سوی موسپیدان فوتبال است

تشخیص میزان اهانت بر عهده ماست

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: بیشتر آسیب‌هایی اخلاقی که ما با آن مواجه هستیم از سوی بزرگان فوتبال و کسانی است که در این راه مو سفید کرده‌اند.
کد خبر : ۱۶۵۴۲۶
صراط: رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: بیشتر آسیب‌هایی اخلاقی که ما با آن مواجه هستیم از سوی بزرگان فوتبال و کسانی است که در این راه مو سفید کرده‌اند.

اسماعیل حسن‌زاده با حضور در برنامه ورزش و مردم در مورد اتفاقات دیدار ملوان - استقلال  گفت: نظارت انضباطی این بازی برعهده من بود و پیش از آغاز بازی تا بعد از اتمام آن هم در ورزشگاه بودم و مطالبی را یاداشت کردم، بنابراین شاهد تمام اتفاقات آن بازی بوده‌ام. امروزه سلیقه‌ای پیدا شده که می‌خواهد کمیته انضباطی را تحت تاثیر قرار دهد و از این موضوع خوشحال نیستم. اجازه بدهند خودمان کارمان را انجام می‌دهیم.

وی افزود: یکی از بازیکنان استقلال در مصاحبه‌ای گفته است که کمیته انضباطی ما را در هفته دوم تنبیه می‌کند ولی حالا که حسن‌زاده خودش در انزلی حضور داشت، چه شد؟! حرفم این است که از اتفاقاتی که در این بازی افتاد، یادداشت‌برداری کردم. از دوستان می‌خواهم اجازه دهند تا جمع‌بندی کنیم و تصمیم بگیریم.

رئیس کمیته انضباطی درمورد اعمال کسر امتیاز در فصل جاری گفت: وقتی دیدیم در همان هفته‌های اول و دوم  فحاشی‌ها و اهانت‌ها از نظر کمی و کیفی افزایش پیدا کرده است تصمیم قاطع گرفتیم تا به عنوان اقدام پیشگیرانه از کسر امتیاز استفاده کنیم. اکثر افرادی که در فوتبال هستند می‌دانند که این تصمیم تا پایان نیم فصل نتیجه داد. از این به بعد هم اگر اتفاقی بیفتد که نیاز به جریمه و کسر امتیاز داشته باشد این کار را انجام می‌دهیم. ما از نظر قانونی این اجازه را داشتیم. اگر دقت کنید رفتارهای پرخاشگرانه نسبت به گذشته کمتر شده است.

حسن‌زاده در پاسخ به این سوال که چرا به خاطر رفتار تماشاگران فولاد از این تیم مانند 5 تیم دیگر  کسر امتیاز نشد، گفت: اگر برای یک تیم شهرستانی و یا کم تماشاگر رای صادر کنیم، انعکاس مطبوعاتی ندارد و از طریق هواداران این تیم هم دهان به دهان نمی‌شود ولی وقتی حکم برای تماشاگران استقلال و پرسپولیس باشد به کوچک‌ترین چیزی حساسیت نشان داده می‌شود و مطبوعات هم آن را تیتر می‌کنند.

رئیس کمیته انضباطی افزود: ما برای ابلاغ رای یک مکانیزمی داریم و آن را به افراد مورد نظر ابلاغ می‌کنیم اما برای اینکه اطلاع‌رسانی هم شود آن را روی سایت هم می‌گذاریم. اصل این نیست که همه بدانند ما چه رایی داده‌ایم و رسانه‌ای نشدن یک رای به معنای صدور آن رای نیست.

وی در پاسخ به سوال دیگری که چرا جریمه فولاد مانند سایر تیم‌ها کسر امتیاز نبود، عنوان کرد: وقتی گزارش عملکرد آنها به ما رسید و بررسی کردیم، چون میزان تخلف به اندازه‌ای نبود که کسر امتیاز انجام شود این کار را نکردیم. تشخیص این موضوع برعهده خودمان است ضمن اینکه در طول فصل از همین 5 تیمی که با کسر امتیاز مواجه شدند تقدیر هم شده است.

حسن‌زاده با اشاره به شیوع رفتارهای غیراخلاقی در فضای فوتبال گفت: متاسفانه بیشتر آسیب‌هایی اخلاقی که ما با آن مواجه هستیم از سوی بزرگان فوتبال و کسانی است که در این راه مو سفید کرده‌اند وقتی آنها پشت یک تریبون هر چه که دوست دارند به یکدیگر می‌ گویند تاثیرات سوء اخلاقی‌اش را در افرادی که کم سن و سال هستند می‌بینیم و این موضوع به فضای اخلاقی فوتبال ضربه می‌زند.
منبع: تسنیم