سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷

دیدار لاریجانی با رؤسای مجالس 2کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رؤسای مجالس گینه بیسائو و کومور بر ضرورت گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران با گینه بیسائو و کومور تأکید کرد.
کد خبر : ۱۶۴۲۸۶

صراط: به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز یکشنبه 27/11/92 به طور جداگانه با رؤسای مجالس گینه بیسائو و کومور که در رأس هیأتی بلندپایه برای شرکت در کنفرانس رؤسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی به کشورمان سفر کرده‌اند، دیدار و گفت‌وگو کرد.   

وی با اشاره به روابط خوب ایران با کشورهای مذکور بر ضرورت گسترش همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های مختلف به ویژه روابط پارلمانی تأکید کرد و اظهار داشت: ‌همکاری‌های پارلمانی بستر مناسبی برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات دوستانه کشورها فراهم می‌آورد.

وی بر همین اساس از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای گسترش ارتباطات در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با گینه بیسائو و کومور خبر داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع کنونی جهان اسلام بر ضرورت تقویت و تحکیم وحدت و همدلی میان مسلمانان برای حل مشکلات کنونی جهان اسلام و مقابله با سیاست‌های تفرقه‌افکنانه و اختلاف انگیز قدرت‌های استکباری در منطقه تأکید و خاطرنشان کرد: ارتباط بیشتر میان مسئولان دولتی و پارلمانی کشورهای اسلامی نظیر برگزاری کنفرانس تهران برای همکاری و مشورت میان کشورهای اسلامی ضرورت دارد.

ابرائیما سوری جالو رئیس مجلس گینه بیسائو نیز در دیدار با تأکید بر اهمیت اجلاس کنونی رؤسای مجالس کشورهای اسلامی در تهران از نقش و تلاش کشورمان در تقویت همبستگی و انسجام جهان اسلام تقدیر و بر علاقمندی کشورش برای توسعه روابط دو کشور تأکید کرد.

برهان حمیدو رئیس مجلس کومور نیز در دیدار با لاریجانی با بیان اینکه ایران همواره در جهت تقویت همکاری میان کشورهای اسلامی تلاش کرده است، گفت: جمهوری کومور علاقمند است تا از تجارب ایران در زمینه‌های دموکراسی و مردم‌سالاری دینی بهره‌مند شود.

وی تقویت مبادلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی میان دو کشور را دارای اهمیت بالایی خواند و افزود: مردم کومور همواره قدردان پشتیبانی‌ها و کمک‌های بهداشتی، آموزشی و عمرانی جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند.

منبع: فارس
برچسب ها: تفرقه تحکیم صراط